31. is ingenomen met he
t voorstel voor een veelomvattend rechtskader voor de bescherming van persoonsgegevens maar acht het van grootste belang dat dit kader van kracht is vooraleer andere wetgeving met gevolgen voor de persoonsgegevens van individuen wordt goedgekeurd; onderstreept de een dergelijke veelomvattend rechtskader absoluut van kracht moet zijn vóór de goedkeuring van het voorgestelde “Smart Borders”-pakket, Eurosur, het EU-systeem inzake de persoonsgegevens van passagiers en het EU‑programma voor het traceren van terrorismefinanciering; maakt zich zorgen over de gevolgen van het gebruik van moderne technologieën bij het beh
...[+++]eer van de grenzen voor de bescherming van de persoonsgegevens van asielzoekers en migranten zonder identiteitspapieren die zich op EU-grondgebied bevinden; benadrukt de constante bedreiging van de rechten van dergelijke personen als gevolg van de toepassing van EU‑overnameovereenkomsten en het permanente gebrek aan controle op de tenuitvoerlegging binnen de EU van het beginsel van non-refoulement; 31. begrüßt den Vorschlag fü
r einen umfassenden Rechtsrahmen zum Schutz persönlicher Daten, hält es aber für sehr wichtig, dass dieses Instrument geschaffen wird, bevor sonstige künftige Rechtsvorschriften erlassen werden, die sich auf personenbezogene Daten auswirken; hebt hervor, dass dieser umfassende Rechtsrahmen vor der Verabschiedung des geplanten Pakets „intelligente Grenzen“ – Eurosur, Fluggastdatensätze und EU-TFTP – bereitstehen muss; erklärt sich besorgt über die Auswirkungen der Nutzung moderner Technologien der Grenzsicherung auf den Schutz persönlicher Daten von Asylsuchenden und Migranten ohne Papiere auf dem EU-Hoheitsg
...[+++]ebiet; betont die ständige Gefährdung der Rechte solcher Einzelpersonen durch die Anwendung von EU-Rückübernahmeabkommen und durch den anhaltenden Mangel an einer Begutachtung der Umsetzung des Grundsatzes der Nichtzurückweisung in der EU;