Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
Aggregatie voor het lager secundair onderwijs
DG Onderwijs en Cultuur
Directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Minister van Onderwijs
Ministerie van Onderwijs
Onderwijs
Openbaar onderwijs
Openbare school
Schoolopleiding
Secundair onderwijs van het type I
Secundair onderwijs van het type II
Tertiair onderwijs
Traditioneel secundair onderwijs
Vernieuwd secundair onderwijs

Traduction de «beroepsbekwaamheden onderwijs » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]




openbaar onderwijs [ openbare school ]

enseignement public [ école publique ]


Secundair onderwijs van het type II (élément) | Traditioneel secundair onderwijs (élément)

enseignement secondaire traditionnel | enseignement secondaire de type II | Type II


Secundair onderwijs van het type I (élément) | Vernieuwd secundair onderwijs (élément)

enseignement secondaire rénové | enseignement secondaire de type I | type I


Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en Wetenschappelijk Onderzoek

Ministre de l'Enseignement supérieur, de l'Enseignement de Promotion sociale et de la Recherche scientifique


DG Onderwijs en Cultuur | DG Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur

DG Éducation et culture | DG Éducation, jeunesse, sport et culture | direction générale de l’éducation, de la jeunesse, du sport et de la culture | direction générale de l'éducation et de la culture


aggregatie voor het lager secundair onderwijs (élément)

agrégation de l'enseignement secondaire inférieur | A.E.S.I.


Minister van Onderwijs

Ministre de l'Education nationale


Ministerie van Onderwijs

Ministère de l'Education nationale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. de mogelijkheid om beroepsbekwaamheden te verwerven (via het onderwijs voor sociale promotie).

2. la possibilité d’acquérir des qualifications professionnelles (via l’enseignement de promotion sociale).


dat dit onderscheid een bijzonder belang heeft wat de toegang betreft tot de bijzondere beroepstitels en de bijzondere beroepsbekwaamheden voor de verpleegkundigen, omdat, krachtens artikel 1 van het koninklijk besluit van 27 september 2006 houdende de lijst van bijzondere beroepstitels en bijzondere beroepsbekwaamheden voor de beoefenaars van de verpleegkunde, de bijzondere beroepstitels enkel toegankelijk zijn voor de gegradueerde verpleegkundigen van het hoger onderwijs (opleiding niveau 6) of voor de bachelors in de verpleegkunde; ...[+++]

que cette distinction revêt une importance particulière en ce qui concerne l'accès aux titres et qualifications professionnels particuliers infirmiers puisqu'en vertu de l'article 1 de l'arrêté royal du 27 septembre 2006 établissant la liste des titres professionnels particuliers et des qualifications professionnelles particulières pour les praticiens de l'art infirmier, les titres professionnels particuliers ne sont accessibles qu'aux infirmiers gradués issus de l'enseignement supérieur (formation de niveau 6) ou aux bacheliers en soins infirmiers;


Onderwijs en opleiding zorgen voor economische en sociale voordelen doordat tegelijk met de beroepsbekwaamheden ook de persoonlijke en civiele vaardigheden worden ontwikkeld.

L’éducation et la formation produisent des bénéfices économiques et sociaux en développant les compétences personnelles et civiques en même temps que les aptitudes professionnelles.


12. onderstreept de noodzaak van de ontwikkeling van gemeenschappelijke Europese kwaliteitsnormen op het gebied van beroepsbekwaamheden, onderwijs, levenslang leren en erkenning van beroepskwalificaties, waarbij ook de beste praktijken moeten worden vastgesteld en voldoende middelen beschikbaar worden gesteld voor de financiering van beleidsmaatregelen die gericht zijn op de bevordering van het levenslang leren; ook op dit gebied zouden de Europese Structuurfondsen moeten worden gemobiliseerd voor acties waarbij onderwijs en opleiding centra ...[+++]

12. souligne la nécessité de mettre au point des normes de qualité communes au niveau européen en matière d'aptitudes, d'éducation, d'apprentissage tout au long de la vie et de reconnaissance des qualifications professionnelles, ainsi que d'identifier les meilleures pratiques et les sources adéquates de financement de politiques portant sur la mise en œuvre des activités liées à l'apprentissage tout au long de la vie, les fonds structurels européens devant être à nouveau sollicités, et l'accent placé directement sur l'éducation et la formation;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. doet een beroep op de lidstaten om levenslang leren te bevorderen, evenals investering in menselijk kapitaal en de kwalitatieve vervolmaking van de beroepsbekwaamheden van de werknemers door het verstrekken van een ruimere toegang tot activiteiten op het gebied van beroepsopleiding en onderwijs; acht dit een goed middel tot verbetering van de werkgelegenheid, bevordering van het concurrentievermogen en het overbruggen van de kloof die er gaapt tussen werkloosheid aan de ene kant en tekorten in bepaalde sectoren van de arbeidsmark ...[+++]

23. invite les États membres à promouvoir l'apprentissage tout au long de la vie, les investissements dans le capital humain et la revalorisation des compétences de la main-d'œuvre, et à offrir un accès plus large à la formation professionnelle et aux programmes d'éducation en tant que moyen d'améliorer la nature des emplois, de stimuler la compétitivité et de réduire le décalage entre le chômage et la pénurie de main-d'œuvre dans certains secteurs;


24. doet een beroep op de lidstaten om levenslang leren te bevorderen, evenals investering in menselijk kapitaal en de kwalitatieve vervolmaking van de beroepsbekwaamheden van de werknemers door het verstrekken van een ruimere toegang tot activiteiten op het gebied van beroepsopleiding en onderwijs; acht dit een goed middel tot verbetering van de werkgelegenheid, bevordering van het concurrentievermogen en het overbruggen van de kloof die er gaapt tussen werkloosheid aan de ene kant en tekorten in bepaalde sectoren van de arbeidsmark ...[+++]

24. invite les États membres à promouvoir l'apprentissage tout au long de la vie, les investissements dans le capital humain et la revalorisation des compétences de la main-d'œuvre, et à offrir un accès plus large à la formation professionnelle et aux programmes d'éducation en tant que moyen d'améliorer la nature des emplois, de stimuler la compétitivité et de réduire le décalage entre le chômage et la pénurie de main-d'œuvre dans certains secteurs;


14. doet een beroep op de lidstaten om levenslang leren te bevorderen, evenals investering in menselijk kapitaal en de kwalitatieve vervolmaking van de beroepsbekwaamheden van de werknemers door het verstrekken van een ruimere toegang tot activiteiten op het gebied van beroepsopleiding en onderwijs; acht dit een goed middel tot verbetering van de werkgelegenheid, bevordering van het concurrentievermogen en het overbruggen van de kloof die er gaapt tussen werkloosheid aan de ene kant en tekorten in bepaalde sectoren van de arbeidsmark ...[+++]

14. invite les États membres à promouvoir l'apprentissage tout au long de la vie, les investissements dans le capital humain et la revalorisation des compétences de la main-d'œuvre, et à offrir un accès plus large à la formation professionnelle et aux programmes d'éducation en tant que moyen d'améliorer la nature des emplois, de stimuler la compétitivité et de réduire le décalage entre le chômage et la pénurie de main-d'œuvre dans certains secteurs;


In ieder geval mag bij het uitzetten van een koers voor verdere communautaire samenwerking niet worden voorbijgegaan aan twee fundamentele aspecten van de ontwikkeling van de onderwijs- en opleidingsstelsels : - de rol, de verantwoordelijkheid en de beroepsbekwaamheden van de onderwijsgevenden waaraan de politieke besluitvorming de grootste aandacht moet besteden ; - de kwaliteit van de onderwijs- en opleidingsstelsels die bepaald wordt door de behoeften van de hele maatschappij die tot uitdrukking komen in de verwachtingen en verlan ...[+++]

Dans la perspective d'une nouvelle coopération au niveau communautaire, on ne peut cependant négliger deux aspects fondamentaux du développement des systèmes d'éducation et de formation : - le rôle, la responsabilité et la qualification professionnelle des enseignants, qui appellent la plus haute attention de la part des décideurs politiques ; - la qualité des systèmes d'éducation et de formation dont la vraie mesure est représentée par les besoins de la société tout entière ainsi que par les attentes et les demandes des étudiants, des parents et de la communauté en général à l'égard de l'école.


Zoals ook wordt bevestigd door de werkzaamheden van de G7 te Halifax, moeten de onderwijs- en opleidingsstelsels in staat zijn om tegemoet te komen aan de toenemende behoeften aan op de arbeidsmarkt vereiste kwalificaties om aldus doeltreffender de strijd voor de werkgelegenheid te kunnen opnemen. Op voorstel van mevrouw Edith CRESSON heeft de Commissie vandaag besloten om een groep op hoog niveau op te richten die haar zal bijstaan in haar overwegingen over de noodzakelijke aanpassingen van de Europese onderwijs- en opleidingsstelsels. Het ontwerpen van systemen voor de validatie van de verworven ...[+++]

Ainsi que viennent encore de le confirmer les travaux du G7 à Halifax, les systèmes d'éducation et de formation doivent être à même de répondre aux besoins croissants en qualifications exigés sur le marché du travail, et par là même de lutter efficacement pour l'emploi. Sur proposition de Mme Edith CRESSON, la Commission a décidé aujourd'hui de mettre en place un groupe à haut niveau qui l'assistera dans ses réflexions sur les nécessaires ajustements à apporter aux systèmes éducatifs et de formation européens.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'beroepsbekwaamheden onderwijs' ->

Date index: 2024-11-04
w