Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternerend onderwijs
Centrum voor alternerend leren
Centrum voor alternerend werken en leren
Computer-ondersteund onderwijs
Computerondersteund onderwijs
Europees Jaar voor permanente educatie
Europees jaar voor levenslang leren
Geprogrammeerd leren
Geprogrammeerd onderwijs
Levenslang leren
Onderwijs door middel van een computer
Wederkerend leren
Wederkerende educatie
Weerkerend onderwijs

Vertaling van "levenslang leren onderwijs " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Europees jaar voor levenslang leren | Europees Jaar voor onderwijs en opleiding tijdens de gehele loop van het leven | Europees jaar voor onderwijs en scholing tijdens het gehele leven | Europees Jaar voor permanente educatie

Année européenne de l'éducation et de la formation tout au long de la vie




Centrum voor alternerende opleiding en onderwijs (élément) | Centrum voor alternerend leren (élément) | Centrum voor alternerend werken en leren (élément)

centre d'éducation et de formation en alternance | CEFA


computerondersteund onderwijs [ geprogrammeerd leren | geprogrammeerd onderwijs | onderwijs door middel van een computer ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]


computerondersteund onderwijs | computer-ondersteund onderwijs | COO,computergestuurd onderwijs:indien de leerstof niet in de computer aanwezig is,spreekt men van computer managed instruction(CMI).De computer wordt alleen gebruikt om op grond van de uitslag van tests aan de leerlingen richtlijnen te geven voor de volgorde of herhaling van de eenheden.Indien de leerstof wel in het geheugen van de computer is opgeslagen,spreekt men van computer assisted instruction(CAI).In dit geval kan de student leren aan een leerstation dat met de co ...[+++]

enseignement assisté par ordinateur | EAO,d'une façon générale,l'étudiant utilise l'ordinateur en mode conversationnel,un programme particulier l'informant,le cas échéant,des erreurs qu'il commet [Abbr.]


alternerend onderwijs | wederkerend leren | wederkerende educatie | weerkerend onderwijs

éducation récurrente
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4.6. Hoorzittingen in de Commissie voor de Financiën en de Economische Aangelegenheden van de Belgische Senaat hebben aangetoond dat het optrekken van de werkgelegenheidsgraad een hoofdprioriteit is en dat dit moet worden bereikt door meer te investeren in levenslang leren, onderwijs en opleiding, meer bepaald in de universiteiten.

4.6. Des auditions menées au sein de la commission des Finances et des Affaires économiques du Sénat de Belgique ont montré que l'augmentation du taux d'emploi constitue une priorité majeure, et passe par un investissement croissant dans la formation tout au long de la vie, l'éducation et la formation, notamment dans les pôles universitaires.


De onderwijsopdrachten betreffen zowel de initiële cursussen als het levenslange leren, ongeacht of het gaat om onderwijs met volledig leerplan of voor sociale promotie.

Les missions d'enseignement visent tant les cursus initiaux que la formation tout au long de la vie, qu'il s'agisse d'enseignement de plein exercice ou de promotion sociale.


Hoorzitting met : - de heer Jo Noppe, Adviseur Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - professor Bea Cantillon, Directeur van het Centrum voor Sociaal Beleid, Universiteit Antwerpen; - professor Ides Nicaise, Hoofd van de Onderzoeksgroep Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - professor Isabelle Pannecoucke, Departement Sociologie, UGent; - professor Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - mevrouw Anne-Catherine Guio, senior researcher bij het onderzoekscentrum ISER.

Audition : - de M. Jo Noppe, Conseiller Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - du professeur Bea Cantillon, Directeur Centrum voor Sociaal Beleid, Universiteit Antwerpen; - du professeur Ides Nicaise, Chef du Groupe de Recherche Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - du professeur Isabelle Pannecoucke, Departement Sociologie, UGent; - du professeur Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - de Mme Anne-Catherine Guio, senior researcher auprès de l'ISER, centre de recherche.


Hoorzitting met : - de heer Jo Noppe, Adviseur Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - professor Ides Nicaise, Hoofd van de Onderzoeksgroep Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - professor Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - mevrouw Anne-Catherine Guio, senior researcher bij het onderzoekscentrum ISER.

Audition : - de M. Jo Noppe, Conseiller Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - du professeur Ides Nicaise, Chef de Groupe de Recherche Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - du professeur Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - de Mme Anne-Catherine Guio, senior researcher auprès de l'ISER, centre de recherche.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Levenslang leren (permanente vorming), dit wil zeggen leren na het initieel onderwijs (na de leerplicht), is zeer belangrijk geworden.

L'apprentissage tout au long de la vie (formation permanente), c'est-à-dire l'apprentissage après l'enseignement initial (après la scolarisation obligatoire), est devenu très important.


Levenslang leren (permanente vorming), dit wil zeggen leren na het initieel onderwijs (na de leerplicht), is zeer belangrijk geworden.

L'apprentissage tout au long de la vie (formation permanente), c'est-à-dire l'apprentissage après l'enseignement initial (après la scolarisation obligatoire), est devenu très important.


­ aandacht wordt besteed aan basisvaardigheden, talen, de ontwikkeling van digitale geletterdheid en levenslang leren in onderwijs- en opleidingsstelsels; dat uiterlijk in juni 2003 programma's betreffende e-leren en het programma Erasmus-World worden aangenomen;

­ que l'accent soit mis, dans les systèmes d'éducation et de formation, sur les compétences de base, les langues, le développement de la culture numérique et l'apprentissage tout au long de la vie, et que soient adoptés, d'ici juin 2003, les programmes « Apprentissage en ligne (eLearning) » et « Erasmus World »;


B. overwegende dat de doelstellingen van de EU zoals uiteengezet in het Handvest van Leipzig een geïntegreerde benadering moeten waarborgen van de implementatie van beleid voor stedelijke ontwikkeling, om kwalitatief hoogwaardige stedelijke ruimten te creëren, vervoer, stedelijke dienstverlening, energie- en informatienetwerken te moderniseren en levenslang leren, onderwijs en innovatie te stimuleren, in het bijzonder in achtergestelde binnensteden en gebieden,

B. considérant que les objectifs de l'UE, tels que prévus dans la Charte de Leipzig, consistent à assurer la mise en œuvre d'une politique de développement urbain intégrée, afin de créer des espaces urbains de qualité, de moderniser les services municipaux, les réseaux de transport, d'énergie, et d'information, et d'encourager l'apprentissage tout au long de la vie, l'éducation et l'innovation, notamment dans les centres-villes et zones défavorisés,


B. overwegende dat de doelstellingen van de EU zoals uiteengezet in het Handvest van Leipzig een geïntegreerde benadering moeten waarborgen van de implementatie van beleid voor stedelijke ontwikkeling, om kwalitatief hoogwaardige stedelijke ruimten te creëren, vervoer, stedelijke dienstverlening, energie- en informatienetwerken te moderniseren en levenslang leren, onderwijs en innovatie te stimuleren, in het bijzonder in achtergestelde binnensteden en gebieden,

B. considérant que les objectifs de l'Union, tels que prévus dans la Charte de Leipzig, consistent à assurer la mise en œuvre d'une politique de développement urbain intégrée, afin de créer des espaces urbains de qualité, de moderniser les services municipaux, les réseaux de transport, d'énergie, et d'information, et d'encourager l'apprentissage tout au long de la vie, l'éducation et l'innovation, notamment dans les centres-villes et zones défavorisés,


In het voorliggende wetsvoorstel is ervoor gekozen om enkel nog de grote indelingen van het onderwijs in niveaus vast te leggen, met een koppeling aan de niveaus van het Europese kwalificatieraamwerk voor levenslang leren.

Dans la proposition de loi à l'examen, il a été décidé de ne déterminer que les grandes subdivisions de l'enseignement en niveaux, en les associant aux niveaux du cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'levenslang leren onderwijs' ->

Date index: 2023-08-28
w