In artikel 28 hetzelfde decreet, gewijzigd bij de decreten van 18 december 2009, 21 december 2012 en 19 december 2014, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° het punt 1° van paragraaf 1 wordt vervangen door wat volgt: " 1° de begeleiding van de centra voor volwassenenonderwijs: a) ondersteunen bij de realisatie van hun eigen agogisch project; b) ondersteunen bij het bevorderen van hun onderwijskwaliteit en bij hun ontwikkeling tot professionele lerende o
rganisatie door: 1) netwerkvorming te bevorderen en netwerken te ondersteunen; 2) leidinggevenden te ondersteunen of te vormen; 3) de beroepsbekwaamheid van de personeelsleden
...[+++]te ondersteunen binnen een centrum en centrumoverstijgend met bijzondere aandacht voor beginnende personeelsleden, personeelsleden met specifieke opdrachten; 4) het beleidsvoerend vermogen van centra te versterken; 5) de kwaliteitszorg van centra te ondersteunen; c) op verzoek van het centrumbestuur het centrum ondersteunen en begeleiden bij de uitwerking van de aangegeven actiepunten na een doorlichting; d) onderwijsinnovaties aanreiken, stimuleren en ondersteunen; e) aanbodgerichte nascholingsactiviteiten aanreiken en aansturen met inbegrip van de nascholing van directies; f) met verscheidene onderwijsactoren op verschillende niveaus overleggen over onderwijskwaliteit; g) participeren aan de aansturing of opvolging van ondersteuningsinitiatieven georganiseerd of gesubsidieerd door de Vlaamse Regering die als doelstelling het ondersteunen van centra of hun leerkrachten of begeleiders hebben; " ; 2° in paragraaf 2 worden in de tweede zin van het eerste lid tussen de woorden " ter beschikking gesteld van de afzonderlijke begeleidingsdiensten" en de woorden " en verdeeld naar rato van de organieke betrekkingen" de woorden " die beschikken over een personeelsformatie als vermeld in artikel 16" ingevoegd.A l'article 28 du même décret, modifié par les décrets des 18 décembre 2009, 21 décembre 2012 et 19 décembre 2014, sont apportées les modifications suivantes : 1° le point 1° du paragraphe 1 est remplacé par la disposition suivante : « 1° l'encadrement des centres d'éducation des adultes : a) les soutenir dans la réalisation du propre projet socio-éducatif ; b) les soutenir dans la promotion de leur qualité d'enseignement et lors de leur développement en une organisation
apprenante professionnelle en : 1) facilitant le réseautage et le soutien aux réseaux ; 2) soutenant ou formant des dirigeants ; 3) soutenant la compétence profession
...[+++]nelle des membres du personnel au sein d'un centre et au-delà du centre avec une attention particulière pour les membres du personnel débutants et les membres du personnel chargés de missions spécifiques ; 4) renforçant la capacité gestionnaire des centres ; 5) soutenant l'assurance de la qualité des centres ; c) à la demande de l'autorité du centre, soutenir et accompagner le centre lors de l'élaboration des points d'action signalés par un audit ; d) fournir, stimuler et soutenir des innovations de l'enseignement ; e) fournir et gérer des activités de formation continuée gérées par l'offre, y compris la formation continuée des directions ; f) se concerter avec plusieurs acteurs de l'enseignement à différents niveaux sur la qualité de l'enseignement ; g) participer au pilotage ou au suivi des initiatives de soutien organisées ou subventionnées par le Gouvernement flamand qui ont pour but de soutenir des centres, leurs enseignants ou accompagnateurs ; 2° dans la deuxième phrase de l'alinéa premier du paragraphe 2, les mots « qui disposent d'un cadre organique tel que visé à l'article 16 » sont insérés entre les mots « Il est mis à disposition des services séparés d'encadrement » et les mots « et réparti au prorata des emplois organiques ».