Art. 53. Artikel 56 van dezelfde Codex wordt vervangen als volgt : " Art. 56. § 1. In afwijking van afdeling 2 k
an de Koning, zo de markt dit aankan, bij een besluit vastgesteld na overleg in de Ministerraad, besluiten tot extra retributies voor het gebruik van de spoorweginfrastructuur om de volledige dekking van de door de spoorweginfrastructuurbeheerder gemaakte kosten te verkrijgen, op basis van efficiënte, transparante en niet-discriminerende begi
nselen, waarbij een optimale concurrentiepositie van spoorwegmarktsegmenten wordt
...[+++] gewaarborgd. De heffingsregeling moet productiviteitsstijgingen die de spoorwegondernemingen hebben verwezenlijkt, respecteren.Art. 53. L'article 56 du même Code est remplacé par ce qui suit : « Art. 56. § 1 . Par dérogation à la section 2, le Roi peut, par un arrêté délibéré en Conseil des ministres, décider, si le marché s'y prête, des majorations de la redevance d'utilisation de l'infrastructure ferroviaire afin de procéder au recouvrement total des coûts encourus par le gestionnaire de l'infrastructure ferroviaire, sur la base de principes efficaces, transparents et non discriminatoires, tout en garantissan
t une compétitivité optimale des segments du marché ferroviaire. Le système de tarification respecte les gains de productivité réalisés par les entrepri
...[+++]ses ferroviaires.