Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cultuurschok
Daphne II-programma
Daphne III-programma
Daphne-programma
Didactische programma's
Educatieve software
Edukatieve software
Gecodeerde programma's
Hospitalisme bij kinderen
Impact van maatschappelijke programma's beoordelen
Invloed van maatschappelijke programma's beoordelen
Invloed van maatschappelijke programma's evalueren
Invloed van sociale programma's evalueren
Leerprogrammatuur
Lesprogrammatuur
Minst belangrijke bosproduct
Minst belangrijke bosproducten
Neventerm
Onderwijsprogrammatuur
Rouwreactie
Software voor onderwijs
Versleuteld programma
Versluierde programma's

Traduction de «programma's met belangrijke » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Didactische programma's | Educatieve software | Edukatieve software | Leerprogrammatuur | Lesprogrammatuur | Onderwijsprogrammatuur | Software voor onderwijs

didacticiel | logiciel éducatif | logiciel pédagogique


Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predisposi ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un but important, mise à la retraite). La prédisposition et la vulnérabilité individuelles jouent un rôle imp ...[+++]


minst belangrijke bosproduct | minst belangrijke bosproducten

menu produit


communautair actieprogramma (2004-2008) ter voorkoming en bestrijding van geweld tegen kinderen, jongeren en vrouwen en ter bescherming van slachtoffers en risicogroepen (Daphne II-programma) | communautair actieprogramma (het programma Daphne) (2000-2003) betreffende preventieve maatregelen ter bestrijding van geweld tegen kinderen, jongeren en vrouwen | Daphne III-programma | Daphne II-programma | Daphne-programma | specifiek programma ter voorkoming en bestrijding van geweld tegen kinderen, jongeren en vrouwen en ter bescherming va ...[+++]

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II


immunodeficiëntie samengaand met andere gespecificeerde belangrijke-defecten

Déficit immunitaire associé à d'autres anomalies majeures précisées


invloed van maatschappelijke programma's beoordelen | invloed van maatschappelijke programma's evalueren | impact van maatschappelijke programma's beoordelen | invloed van sociale programma's evalueren

évaluer l’impact d’un programme d’action sociale


verzamelde data beoordelen om programma's voor community art te verbeteren | verzamelde gegevens beoordelen om programma's voor community art te verbeteren | verzamelde data beoordelen om programma's voor gemeenschapskunst te verbeteren | verzamelde gegevens beoordelen om programma's voor gemeenschapskunst te verbeteren

évaluer les données recueillies pour améliorer un programme d'arts communautaires


immunodeficiëntie samengaand met andere belangrijke-defecten

Déficit immunitaire associé à d'autres anomalies majeures


gecodeerde programma's | versleuteld programma | versluierde programma's

programme crypté


communiceren met anderen die belangrijk zijn voor gebruikers van diensten

communiquer avec d’autres personnes importantes pour les usagers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Een vertegenwoordiger van de commissie voor Verzekeringen besluit: ".het is niet zozeer de inhoud van de programma's die belangrijk is, maar de geschiktheid van de houder van het diploma in het verwerven van de vereiste kennis gedurende de praktische ervaring..".

Un représentant de la commission des Assurances conclut: ".ce n'est pas tant le contenu des programmes qui importe, que l'aptitude du titulaire du diplôme à acquérir les connaissances nécessaires au cours de l'expérience pratique.".


Uiteraard is de erkenning als programma-ngo zeer belangrijk voor de werking van een organisatie.

Il va sans dire que l'agrément "programme ONG" est primordial pour le fonctionnement d'une organisation.


Gelet op de wet van 18 december 2015 houdende de algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2016, programma 25.54.0; Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 5 september 2016; Overwegende het samenwerkingsakkoord van 18 juni 2003 tussen de Federale Staat, het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest met betrekking tot de uitoefening van de geregionaliseerde bevoegdheden op het gebied van Landbouw en Visserij, artikel 39; Overwegende het koninklijk besluit van 31 mei 1933 betreffende de verklaringen af te leggen in verband met subsidies, vergoedingen en toelagen, artikel 1, ...[+++]

Vu la loi du 18 décembre 2015 contenant le budget général des dépenses pour l'année budgétaire 2016, le programme 25.54.0 ; Vu l'avis de l'Inspecteur des Finances, donné le 5 septembre 2016 ; Considérant l'accord de coopération du 18 juin 2003 entre l'Etat fédéral, la Région flamande, la Région wallonne et la Région de Bruxelles-Capitale concernant l'exercice des compétences régionalisées dans le domaine de l'Agriculture et de la Pêche, l'article 39 ; Considérant l'arrêté royal du 31 mai 1933 concernant les déclarations à faire en matière de subventions, indemnités et allocations, l'article 1, remplacé par la loi du 7 juin 1994 ; Con ...[+++]


Zoals verder opgenomen in het regeerakkoord is deze programmawet belangrijk om "ondernemingen (toe te laten) om zich voor te bereiden op toekomstige, belangrijke militaire programma's".

Comme le précise l'accord de gouvernement, cette loi "doit permettre aux entreprises de se préparer aux futurs programmes militaires majeurs".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het programma is opgebouwd rond 6 thematische assen : 1. Ecosystemen, biodiversiteit, evolutie 2. Geosystemen, heelal en klimaat 3. Cultureel, historisch en wetenschappelijk erfgoed 4. Strategieën van de federale overheid 5. Belangrijke maatschappelijke uitdagingen 6. Collectiebeheer BRAIN-be laat toe om, via de onderzoeksprioriteiten binnen de thematische assen, deel te nemen aan transnationale programma's zoals de ERA-NETs of de Joint Programming Initiatives (JPI).

BRAIN-be s'articule autour de 6 axes thématiques : 1. Ecosystèmes, biodiversité, histoire de la vie 2. Géosystèmes, univers et climat 3. Patrimoine culturel, historique et scientifique 4. Stratégies publiques fédérales 5. Grands défis sociétaux 6. Gestion des collections BRAIN-be permet de participer, suivant les priorités des axes thématiques, aux programmes transnationaux tels que les ERA-NETs ou les Joint-Programming Initiatives (JPI).


20. benadrukt het feit dat het belangrijk is verdere actie te ondernemen om de Europese grensoverschrijdende programma's op het gebied van cultuur en onderwijs te ondersteunen, in het licht te stellen en te promoten, omdat deze programma's een belangrijk middel zijn om het bewustzijn van een gemeenschappelijke Europese identiteit te vergroten;

20. souligne l'importance de continuer à soutenir, à promouvoir et à valoriser les programmes européens de coopération entre les États dans le domaine de la culture et de l'enseignement afin de renforcer la sensibilisation à l'identité européenne commune;


22. onderstreept dat de succesvolle uitvoering van bestaande programma's even belangrijk is als de lancering van nieuwe programma's; betreurt het dat er af en toe nieuwe programma's en projecten zijn opgezet zonder dat was voorzien in het voor een correcte uitvoering daarvan benodigde personeel;

22. souligne qu'il est tout aussi important de mener à bien les programmes existants que de lancer de nouveaux programmes; déplore que de nouveaux programmes et actions soient parfois lancés sans que des effectifs suffisants soient prévus pour assurer leur bonne exécution;


22. onderstreept dat de succesvolle uitvoering van bestaande programma's even belangrijk is als de lancering van nieuwe programma's; betreurt het dat er af en toe nieuwe programma's en projecten zijn opgezet zonder dat was voorzien in het voor een correcte uitvoering daarvan benodigde personeel;

22. souligne qu'il est tout aussi important de mener à bien les programmes existants que de lancer de nouveaux programmes; déplore que de nouveaux programmes et actions soient parfois lancés sans que des effectifs suffisants soient prévus pour assurer leur bonne exécution;


21. neemt kennis van de overtuiging van de Commissie dat de programma's Socrates, Leonarda Da Vinci en Jeugd, en gecombineerde maatregelen in het kader van deze programma's, een belangrijke rol spelen bij de bevordering van permanente educatie; wijst er echter op dat deze programma's eigen, beperkter doelen hebben en dat de verwezenlijking daarvan niet in gevaar mag worden gebracht;

21. observe que, pour la Commission, les programmes Socrates, Leonardo da Vinci et Jeunesse, ainsi que les actions conjointes entre ces programmes, ont un rôle important à jouer dans la promotion de l'éducation et de la formation tout au long de la vie; souligne, toutefois, que ces programmes répondent à des objectifs distincts, plus limités et spécifiques, dont la réalisation ne doit pas être compromise;


21. neemt kennis van de overtuiging van de Commissie dat de programma's SOCRATES, LEONARDO DA VINCI en JEUGD, en gecombineerde maatregelen in het kader van deze programma's, een belangrijke rol spelen bij de bevordering van permanente educatie; wijst er echter op dat deze programma's eigen, beperkter doelen hebben en dat de verwezenlijking daarvan niet in gevaar mag worden gebracht;

21. observe que, pour la Commission, les programmes Socrates, Leonardo da Vinci et Jeunesse, ainsi que les actions conjointes entre ces programmes, ont un rôle important à jouer dans la promotion de l'éducation et de la formation tout au long de la vie; souligne, toutefois, que ces programmes répondent à des objectifs distincts, plus limités et spécifiques, dont la réalisation ne doit pas être compromise;


w