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Andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen
CdR
Comité van de Regio's
Comité van de Regio's van de Europese Unie
Comité van de Regio’s van de Europese Unie
CvdR
Europees Comité van de Regio's
Nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen
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Onder doelstelling x vallende regio
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Regio's van Bulgarije
Regio's van Slovakije
Regio's van Slowakije
Toezicht houden op de nationale economie
Voor doelstelling x in aanmerking komende regio

Vertaling van "regio's en nationale " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
regio's van Slowakije [ regio's van Slovakije ]

régions de la Slovaquie




nationale steunregeling ten behoeve van de regio's

régime d'aides nationales à finalité régionale


Europees Comité van de Regio's [ Comité van de Regio's | Comité van de Regio’s van de Europese Unie | CvdR ]

Comité européen des régions [ CdR | Comité des régions | Comité des régions de l’Union européenne ]


onder doelstelling x vallende regio | regio van doelstelling x | voor doelstelling x in aanmerking komende regio

région relevant de l'objectif n° x | région visée par l'objectif n° x


CdR | Comité van de Regio's | Comité van de Regio's van de Europese Unie | Europees Comité van de Regio's | CvdR [Abbr.]

Comité | Comité des régions | Comité des régions de l'Union européenne | Comité européen des régions | CdR [Abbr.]


nationale economie controleren | toezicht houden op de nationale economie

suivre une économie nationale


andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen | ondersteuning bieden aan andere nationale vertegenwoordigers

aider d'autres représentants nationaux


nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen | nationale algemeen aanvaarde boekhoudprincipes

principes comptables généralement reconnus au niveau national | principes comptables nationaux généralement admis


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
H. overwegende dat een inclusieve en participatieve nationale dialoog en een constructieve aanpak op alle niveaus van de overheid en de samenleving noodzakelijk zijn om alle regio's en nationale minderheden actief te betrekken bij het besluitvormingsproces;

H. considérant qu'un dialogue national participatif et qu'une méthode constructive, à tous les niveaux de gouvernement et de la société, sont nécessaires pour que toutes les régions et minorités nationales participent activement au processus décisionnel;


4. Met betrekking tot de PRL FDF MCC rijst de vraag of het opportuun is dat een partij die in de zin van de wet van 4 juli 1989 als een entiteit wordt beschouwd met één geconsolideerde boekhouding en één parlementaire dotatie, zich, naargelang van de regio, onder verschillende nationale lijstnummers mag voorstellen en, zo ja, of de maximumbedragen dan mogen worden gecumuleerd.

4. En ce qui concerne le PRL FDF MCC se pose la question de savoir s'il est opportun qu'un parti considéré comme une seule entité au sens de la loi du 4 juillet 1989, avec une comptabilité consolidée et une dotation parlementaire unique, puisse présenter des listes portant des numéros d'ordre différents selon la région et, dans l'affirmative, si les montants maximums peuvent alors être cumulés.


« 12 bis. — De Iraanse overheid te vragen bij te dragen tot de stabiliteit in de regio, door de nationale soevereiniteit van zijn buurlanden te eerbiedigen en door met de Afghaanse regering de kwestie van de Afghaanse vluchtelingen op zijn grondgebied en de drugshandel te regelen; ».

« 12 bis. — Demander aux autorités iraniennes d'œuvrer à la stabilité de la région, tout en respectant la souveraineté nationale de ses voisins et en réglant avec le gouvernement afghan la question des réfugiés afghans sur son sol et le trafic de drogue; ».


« 12 bis. — De Iraanse overheid te vragen bij te dragen tot de stabiliteit in de regio, door de nationale soevereiniteit van zijn buurlanden te eerbiedigen en door met de Afghaanse regering de kwestie van de Afghaanse vluchtelingen op zijn grondgebied en de drugshandel te regelen; ».

« 12 bis. — Demander aux autorités iraniennes d'œuvrer à la stabilité de la région, tout en respectant la souveraineté nationale de ses voisins et en réglant avec le gouvernement afghan la question des réfugiés afghans sur son sol et le trafic de drogue; ».


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4. Met betrekking tot de PRL FDF MCC rijst de vraag of het opportuun is dat een partij die in de zin van de wet van 4 juli 1989 als een entiteit wordt beschouwd met één geconsolideerde boekhouding en één parlementaire dotatie, zich, naargelang van de regio, onder verschillende nationale lijstnummers mag voorstellen en, zo ja, of de maximumbedragen dan mogen worden gecumuleerd.

4. En ce qui concerne le PRL FDF MCC se pose la question de savoir s'il est opportun qu'un parti considéré comme une seule entité au sens de la loi du 4 juillet 1989, avec une comptabilité consolidée et une dotation parlementaire unique, puisse présenter des listes portant des numéros d'ordre différents selon la région et, dans l'affirmative, si les montants maximums peuvent alors être cumulés.


Als afgevaardigde van een kiesdistrict of een deelstaat weet u net zo goed als ik dat er dikwijls sprake is van administratieve problemen tussen regio's en nationale overheden van de lidstaten in gevallen waarin de respectievelijke bevoegdheden niet duidelijk zijn.

En tant que députés européens représentant une circonscription électorale ou un Land , vous savez aussi bien que moi que des problèmes administratifs surviennent souvent entre les régions et les États membres, car il n’est pas facile de savoir qui est responsable de quoi.


50. neemt nota van het besluit van de Raad van 17 juni 2010 om het aan de lidstaten over te laten in samenwerking met de regio's hun nationale streefdoelen voor vermindering van het aantal risicopersonen voor armoede en sociaal isolement vast te stellen, aan de hand van één of meer van de drie indicatoren die door de Raad afgesproken zijn; meent dat lidstaten die zich alleen van de indicator "werkloos gezin" bedienen, misschien systematisch problemen als armoede in het werkend deel van de bevolking, brandstofgebrek, armoede van alleenstaande ouders, kinderarmoede en sociaal isolement over het hoofd zullen ...[+++]

50. prend acte de la décision du Conseil du 17 juin 2010 de laisser aux États membres le soin de fixer leurs objectifs nationaux en coopération avec les régions concernant la réduction du nombre de personnes menacées de pauvreté et d'exclusion sociale sur la base d'un ou de plusieurs des trois indicateurs retenus par le Conseil; estime qu'en n'utilisant que l'indicateur des personnes vivant dans des ménages sans emploi, les États membres sont susceptibles de négliger systématiquement des problèmes tels que la pauvreté au travail, la pauvreté énergétique, la pauvreté des parents isolés, la pauvreté des enfants et l'exclusion sociale; in ...[+++]


21. neemt akte van het besluit van 17 juni ll. van de Raad om het aan de lidstaten over te laten om in samenwerking met de regio's hun nationale streefdoelen voor vermindering van het aantal risicopersonen uit het oogpunt van armoede en sociaal isolement vast te stellen, aan de hand van één of meer van de 3 indicatoren die door de Raad afgesproken zijn; meent dat lidstaten die zich alleen van de indicator "werkloos gezin" bedienen, misschien systematisch problemen als armoede in het werkend deel van de bevolking, brandstofgebrek, armoede van alleenstaande ouders, kinderarmoede en sociaal isolement over het hoofd zullen ...[+++]

21. prend acte de la décision du Conseil du 17 juin 2010 de laisser aux États membres le soin de fixer leurs objectifs nationaux en coopération avec les régions concernant la réduction du nombre de personnes menacées de pauvreté et d'exclusion sociale sur la base d'un ou de plusieurs des trois indicateurs retenus par le Conseil; estime qu'en n'utilisant que l'indicateur des personnes vivant dans des ménages sans emploi, les États membres sont susceptibles de négliger systématiquement des problèmes tels que la pauvreté au travail, la pauvreté énergétique, la pauvreté des parents isolés, la pauvreté des enfants et l'exclusion sociale; in ...[+++]


47. neemt nota van het besluit van de Raad van 17 juni 2010 om het aan de lidstaten over te laten in samenwerking met de regio's hun nationale streefdoelen voor vermindering van het aantal risicopersonen voor armoede en sociaal isolement vast te stellen, aan de hand van één of meer van de drie indicatoren die door de Raad afgesproken zijn; meent dat lidstaten die zich alleen van de indicator „werkloos gezin” bedienen, misschien systematisch problemen als armoede in het werkend deel van de bevolking, brandstofgebrek, armoede van alleenstaande ouders, kinderarmoede en sociaal isolement over het hoofd zullen ...[+++]

47. prend acte de la décision du Conseil du 17 juin 2010 de laisser aux États membres le soin de fixer leurs objectifs nationaux en coopération avec les régions concernant la réduction du nombre de personnes menacées de pauvreté et d'exclusion sociale sur la base d'un ou de plusieurs des trois indicateurs retenus par le Conseil; estime qu'en n'utilisant que l'indicateur des personnes vivant dans des ménages sans emploi, les États membres sont susceptibles de négliger systématiquement des problèmes tels que la pauvreté au travail, la pauvreté énergétique, la pauvreté des parents isolés, la pauvreté des enfants et l'exclusion sociale; in ...[+++]


Al die discussies gingen over één specifiek punt: het evenwicht tussen de nationale belangen, want wie zegt wijziging van de quota zegt ook versterking van de aanwezigheid van de regio's of de Staten ten nadele van andere regio's of Staten.

Toutes ces discussions avaient porté sur un point précis : l'équilibre entre les intérêts nationaux puisque qui dit adaptation des quotes-parts dit aussi renforcement de la présence de régions ou d'États au détriment d'autres régions ou États.


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