Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Vertaling van "tussen overheidsdiensten alsmede interoperabele administratieve " (Nederlands → Frans) :

Een administratieve reorganisatie van overheidsdiensten of de overgang van administratieve functies tussen overheidsdiensten is geen overgang in de zin van deze richtlijn.

Une réorganisation administrative d'autorités administratives publiques ou le transfert de fonctions administratives entre autorités administratives publiques ne constitue pas un transfert au sens de la présente directive.


- De Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) van de FOD Binnenlandse Zaken heeft een reeks van administratieve overeenkomsten (tussen overheidsdiensten) met een aantal partnerlanden van de gouvernementele samenwerking gesloten.

- Le Département de l'Office des Etrangers (OE) du SPF Intérieur a conclu une série d'accords administratifs (entre administrations) avec certains pays partenaires de la coopération gouvernementale.


4. De dienst Vreemdelingenzaken van de FOD Binnenlandse Zaken heeft al een administratieve (tussen overheidsdiensten) overeenkomst met de Guinee op 17 oktober 2008 afgesloten.

4. Le Département de l'Office des Etrangers (OE) du SPF Intérieur a déjà conclu un accord administratif (entre administrations) avec la Guinée le 17 octobre 2008.


Hoofdstedelijk Gewest Brussels ziekteverzekering ondernemingsdirecteur apotheker onderzoeksorganisme periode-eigendom gegevensbescherming strafrecht gezin ethiek zelfstandig beroep buitenlandse staatsburger Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering informatiemaatschappij gasindustrie Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen CREG luchthaven dubbel beroep onverenigbaarheid illegale migratie varend en vliegend personeel bescherming van moeder en kind medische research elektronische post arbeidsverdeling maatschappelijke positie voogdijschap kosten voor gezond ...[+++]

Région de Bruxelles-Capitale assurance maladie directeur d'entreprise pharmacien organisme de recherche multipropriété protection des données droit pénal famille éthique profession indépendante ressortissant étranger Société nationale des chemins de fer belges Institut national d'assurance maladie-invalidité société de l'information industrie du gaz Agence fédérale pour la sécurité de la chaîne alimentaire CREG aéroport double occupation incompatibilité migration illégale personnel navigant protection maternelle et infantile recherche médicale courrier électronique répartition du travail statut social tutelle coût de la santé aide de l'État allocation complémentaire jeune travailleur réunion au sommet transparence ...[+++]


In artikel 20, § 7 van hetzelfde besluit, ingevoegd bij de wet van 20 juli 2005, worden de woorden “, alsmede de administratieve geldboete bedoeld in artikel 17bis,” ingevoegd tussen de woorden “zijn” en “eveneens”.

а l’article 20, § 7, du même arrêté, inséré par la loi du 20 juillet 2005, les mots “, ainsi que de l’amende administrative visée а l’article 17bis,” sont insérés entre les mots “dues” et “par”.


BORSUS De Staatssecretaris voor Bestrijding van de sociale fraude, Ph. DE BACKER Met 's Lands zegel gezegeld : De Minister van Justitie, K. GEENS _______'s (1) Kamer van Volksvertegenwoordigers (www.dekamer.be): Stukken: 54-1667 Integraal verslag: 20/04/2016. (2) Datum van inwerkingtreding: 01/10/2016. OVEREENKOMST TUSSEN HET KONINKRIJK BELGI" EN HET GROOTHERTOGDOM LUXEMBURG BETREFFENDE DE SAMENWERKING EN DE WEDERZIJDSE ADMINISTRATIEVE BIJSTAND OP HET GEBIED VAN DE SOCIALE ZEKERHEID DE REGERING VAN HET KONINKRIJK BELGI" EN DE REGERING VAN HET GROOTHERTOGDOM LUXEMBURG Hierna "de overeenkomstsluitende Partijen" genoemd, Wensende een diepga ...[+++]

BORSUS Le Secrétaire d'Etat à la Lutte contre la fraude sociale, Ph. DE BACKER Scellé du sceau de l'Etat : Le Ministre de la Justice, K. GEENS _______s (1) Chambre des représentants (www.lachambre.be): Documents: 54-1667 Compte rendu intégral: 20/04/2016 (2) Date d'entrée en vigueur : 01/10/2016 CONVENTION ENTRE LE ROYAUME DE BELGIQUE ET LE GRAND-DUCHE DE LUXEMBOURG SUR LA COOPERATION ET L'ENTRAIDE ADMINISTRATIVE EN MATIERE DE SECURITE SOCIALE LE GOUVERNEMENT DU ROYAUME DE BELGIQUE ET LE GOUVERNEMENT DU GRAND-DUCHE DE LUXEMBOURG Ci-après dénommés les Parties contractantes, Désireux de développer, entre leurs autorités, institutions et or ...[+++]


Gelet op de wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, artikel 106; Gelet op het koninklijk besluit van 23 augustus 2014 betreffende het administratief statuut van het ambulancepersoneel van de hulpverleningszones dat geen brandweerman is; Gelet op de betrokkenheid van de gewesten; Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 22 oktober 2015; Gelet op het akkoordbevinding van de Minister van Begroting, gegeven op 10 december 2015; Gelet op het protocol nr. 2015/07 van 26 januari 2016 van het Comité voor de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten; Gelet op de impactanalyse van de regelgeving, uit ...[+++]

Vu la loi du 15 mai 2007 relative à la sécurité civile, l'article 106; Vu l'arrêté royal du 23 août 2014 relatif au statut administratif du personnel ambulancier non pompier des zones de secours ; Vu l'association des régions; Vu l'avis de l'Inspecteur des Finances, donné le 22 octobre 2015 ; Vu l'accord de la Ministre du Budget, donné le 10 décembre 2015; Vu le protocole n° 2015/07 du 26 janvier 2016 du Comité des services publics provinciaux et locaux; Vu l'analyse d'impact de la réglementation réalisée conformément aux articles 6 et 7 de la loi du 15 décembre 2013 portant des dispositions diverses en matière de simplification administrative; Vu l'av ...[+++]


De heer Van den Bossche zet uiteen dat de realisatie van e-government de reorganisatie veronderstelt van de relaties en de processen zowel tussen de overheidsdiensten onderling als tussen de overheidsdiensten en de burgers en de ondernemingen; met het oog op het aanbieden van diensten op een zo efficiënt mogelijke manier, met een minimum aan administratieve regels, gebruik makend van de nieuwe technologieën.

M. Van den Bossche expose que, pour mettre en place le projet d'e-government, il faut veiller à organiser les relations et les procédures entre les services publics, d'une part, et entre les services publics, les citoyens et les entreprises, d'autre part, de manière à pouvoir proposer des services aussi efficaces que possible, avec un minimum de contraintes administratives, en recourant aux nouvelles technologies.


De heer Van den Bossche zet uiteen dat de realisatie van e-government de reorganisatie veronderstelt van de relaties en de processen zowel tussen de overheidsdiensten onderling als tussen de overheidsdiensten en de burgers en de ondernemingen; met het oog op het aanbieden van diensten op een zo efficiënt mogelijke manier, met een minimum aan administratieve regels, gebruik makend van de nieuwe technologieën.

M. Van den Bossche expose que, pour mettre en place le projet d'e-government, il faut veiller à organiser les relations et les procédures entre les services publics, d'une part, et entre les services publics, les citoyens et les entreprises, d'autre part, de manière à pouvoir proposer des services aussi efficaces que possible, avec un minimum de contraintes administratives, en recourant aux nouvelles technologies.


3. De samenwerking tussen de partijen kan de uitwisseling van ideeën omvatten over wettelijke kaders en goede praktijken, alsmede technische en administratieve bijstand op de volgende terreinen : preventie en behandeling van drugsgebruik op allerlei verschillende manier, waaronder beperking van de schade als gevolg van drugsgebruik; centra voor voorlichting en toezicht; opleiding van personeel; onderzoek in verband met drugs; samenwerking tussen politie en justitie en het voorkomen van het onrechtmatig gebruik van chemische precur ...[+++]

3. La coopération entre les parties peut comporter des échanges de vues sur les cadres législatifs et les meilleures pratiques ainsi qu'une assistance technique et administrative, notamment dans les domaines suivants: la prévention et le traitement de la toxicomanie selon différentes modalités dont la réduction des dommages liés à la toxicomanie; les centres d'information et de contrôle; la formation du personnel; la recherche en matière de drogue; la coopération judiciaire et policière et la prévention du détournement des précurseurs chimiques utilisés dans la fabrication illicite de stupéfiants et de substances psychotropes.


w