Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Docent wiskunde hoger onderwijs
Docent wiskunde voortgezet onderwijs
Docente wiskunde hoger onderwijs
Docente wiskunde voortgezet onderwijs
Ergotherapeutische wetenschap
Exacte wetenschap
Gebied van de wetenschap
Geometrie
Lector wiskunde
Leerkracht wiskunde voortgezet onderwijs
Meetkunde
Natuurkunde
Occupationele wetenschap
Onderwijsgevende wiskunde secundair onderwijs
Programmatie inzake wetenschap
STEM
Sectie latijn
Sectie latijn-wiskunde-wetenschappen
Wetenschap
Wis-en natuurkundige sectie
Wiskunde

Vertaling van "wiskunde en wetenschap " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
wetenschap, technologie, engineering en wiskunde | STEM [Abbr.]

sciences, technologies, ingénierie et mathématiques


docent wiskunde voortgezet onderwijs | docente wiskunde voortgezet onderwijs | leerkracht wiskunde voortgezet onderwijs | onderwijsgevende wiskunde secundair onderwijs

professeure de mathématiques | professeur de mathématiques | professeur de mathématiques/professeure de mathématiques


lector wiskunde | docent wiskunde hoger onderwijs | docente wiskunde hoger onderwijs

enseignant-chercheur en mathématiques | enseignant-chercheur en mathématiques/enseignante-chercheuse en mathématiques | enseignante-chercheuse en mathématiques


natuurkunde | sectie latijn | sectie latijn-wiskunde-wetenschappen | wis-en natuurkundige sectie | wiskunde

section latin-mathématiques-sciences






programmatie inzake wetenschap

programmation scientifique


ergotherapeutische wetenschap | occupationele wetenschap

sciences du travail


exacte wetenschap | exacte wetenschap(pen

science exacte


wiskunde [ geometrie | meetkunde ]

mathématiques [ géométrie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
één op de vijf leerlingen heeft ernstige moeilijkheden met vaardigheden op het gebied van lezen, wiskunde en wetenschap, waardoor de kans op levenslange belemmeringen voor sociale integratie en inzetbaarheid groot is.

1 élève sur 5 éprouve de sérieuses difficultés pour développer des compétences suffisantes en lecture, en mathématiques et en sciences.


de genderkloven voor wiskunde en wetenschap versmallen, maar door stereotypering is beginnen aan deze studies nog steeds minder haalbaar.

les écarts entre garçons et filles en mathématiques et en sciences se resserrent, bien que les stéréotypes de genre conduisent encore à des différences.


Over het algemeen geldt dat hoe hoger het BNP per hoofd van de bevolking, hoe beter de prestaties op het gebied van lezen, wiskunde en wetenschap tezamen, hetgeen duidelijk te zien is in Oostenrijk, België en Frankrijk (OESO, Programme for International Student Assessment (PISA), 2000).

Généralement, plus le PIB par tête est élevé plus le niveau de performance en lecture, mathématiques et sciences est élevé, ce qui est évident en Autriche, en Belgique et en France (OCDE, Programme international pour le suivi des acquis des élèves (PISA), 2000).


Uit de gegevens van PISA blijkt dat de genderkloven voor wiskunde en wetenschap versmallen. Genderstereotypen leiden echter nog steeds tot verschillen in het studeren van wetenschap en IT en verdienen meer aandacht.

Les données PISA révèlent que les écarts entre garçons et filles en mathématiques et en sciences se resserrent, bien que les stéréotypes de genre conduisent encore à des différences dans le domaine des sciences et des TIC et nécessitent une attention accrue.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Volgens de meest recente resultaten van het PISA-onderzoek van de OESO ondervindt één op de vijf leerlingen ernstige moeilijkheden bij de ontwikkeling van voldoende vaardigheden op het gebied van lezen, wiskunde en wetenschap.

Les derniers résultats de l’enquête PISA de l’OCDE montrent qu’un élève sur cinq éprouve de sérieuses difficultés pour développer des compétences suffisantes en lecture, en mathématiques et en sciences.


Zowel wiskunde als wetenschap speelt een belangrijke rol in de moderne leerplannen, niet alleen om te kunnen voldoen aan de noden van de arbeidsmarkt maar ook in het ontwikkelen van actief burgerschap, sociale inclusie en persoonlijke ontplooiing.

Les mathématiques comme les sciences occupent une place prépondérante dans les programmes scolaires modernes, non seulement pour répondre aux besoins du marché de l’emploi, mais aussi pour développer la citoyenneté active, l’inclusion sociale et l’épanouissement personnel.


Hoewel de leerplannen voor wiskunde en wetenschap al flink zijn aangepast, krijgen leerkrachten die verantwoordelijk zijn voor het invoeren van die aanpassingen nog steeds te weinig steun.

Selon les conclusions de ces rapports, des progrès importants ont été obtenus au niveau de l’actualisation des programmes mathématiques et scientifiques, mais les enseignants chargés d’appliquer les changements ne reçoivent toujours pas l’aide nécessaire.


Brussel, 16 november 2011 – Beleidsmakers moeten scholen beter ondersteunen om de slechte resultaten voor wiskunde en wetenschap te verbeteren. Dat staat in twee verslagen die door de Europese Commissie zijn voorgesteld.

Bruxelles, le 16 novembre 2011 – Selon deux rapports présentés par la Commission européenne aujourd’hui, les décideurs politiques doivent aider davantage les écoles à lutter contre le faible nombre de diplômés en mathématiques et en sciences.


Uit bezorgdheid over de prestatieniveaus keurden de ministers van Onderwijs in 2009 een norm voor heel Europa goed. Tegen het einde van dit decennium mag het aandeel 15-jarigen dat onvoldoende presteert voor wiskunde, wetenschap en lezen niet meer dan 15 procent bedragen.

Les inquiétudes relatives aux niveaux de qualification ont amené les ministres de l’éducation à adopter en 2009 des critères de référence à l’échelle de l’Union. L’objectif était de réduire à 15 %, d’ici la fin de la décennie, la proportion d'élèves de quinze ans ayant une maîtrise insuffisante des mathématiques, des sciences et de la lecture.


De winnaars zijn uit 300 inzendingen geselecteerd en zijn onderverdeeld in drie leeftijdsgroepen (4-11, 12-15, 16-19 jaar). Daarnaast zijn er zes andere prijzen in specifieke categorieën: prijzen voor het leren van Duits, Engels, Frans en Spaans, de Marie Skłodowska Curie-prijs voor wiskunde en wetenschap en de Mevlana-prijs voor intercultureel begrip.

Les lauréats, sélectionnés parmi 300 candidats, se répartissent en trois catégories d'âge: (les 4‑11 ans, les 12‑15 ans et les 16‑19 ans). Des prix sont également décernés dans six catégories spéciales: les prix pour l'apprentissage des langues (espagnol, français, allemand et anglais), le prix Marie Sklodowska Curie pour les mathématiques et les sciences et le prix Mevlana pour la compréhension interculturelle.


w