Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chambers of the Speaker of the Senate
Deputy Speaker of the Senate
Marshal of the Senate
Member of the Senate
Polish Senate
Senate
Senate Speaker's chambers
Senate Speaker's suite
Senate committee
Senate member
Senate of the Republic of Poland
Senator
Speaker of the Senate
Statute for Members
Statute for Members of the Parliament
Statute for senators
Suite of the Speaker of the Senate
Triple E Senate
Triple E senate
Vicemarshal of the Senate

Vertaling van "12 senators " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Polish Senate | Senate | Senate of the Republic of Poland

Sénat


Senate Speaker's chambers [ Senate Speaker's suite | chambers of the Speaker of the Senate | suite of the Speaker of the Senate ]

appartements du Président du Sénat [ suite du Président du Sénat ]


Senator [ member of the Senate | Senate member ]

sénateur [ sénatrice | membre du Sénat ]


Triple E Senate [ Triple E Senate | triple E senate ]

Sénat selon la proposition «des trois e» [ sénat élu | Sénat triple E | Sénat selon la formule triple ]


Deputy Speaker of the Senate | Vicemarshal of the Senate

Vice-maréchal du Sénat | Vice-président du Sénat


Marshal of the Senate | Speaker of the Senate

Maréchal du Sénat | Président du Sénat


Statute for Members of the Parliament [ Statute for Members | statute for senators ]

statut des parlementaires [ statut des députés | statut des sénateurs ]






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas the Cambodian Senate adopted the Law on Trade Unions on 12 April 2016, imposing new restrictions on workers’ right to association and granting arbitrary new powers to government authorities to repress the exercise of that right by trade unions.

considérant que le 12 avril 2016, le Sénat cambodgien a adopté la loi sur les syndicats, qui impose de nouvelles restrictions au droit d'association des travailleurs et qui octroie de nouveaux pouvoirs arbitraires aux autorités gouvernementales pour réprimer l'exercice de ce droit par les syndicats.


12. Asks for the Burundian Senate to rapidly approve the new media law adopted unanimously by the National Assembly on 4 March 2015 allowing its promulgation and ratification; calls on the Burundian Government to decriminalise media offences and to ensure complete media freedom and independence;

12. demande que le Sénat burundais approuve rapidement la nouvelle loi sur les médias adoptée à l'unanimité par l'Assemblée nationale le 4 mars 2015, en vue de sa promulgation et de sa ratification; invite le gouvernement burundais à dépénaliser les délits de la presse et à lui garantir une liberté et une indépendance totales;


– having regard to the motions on the recognition of the State of Palestine approved in the House of Commons of the United Kingdom on 13 October 2014, the Irish Senate on 22 October 2014, the Spanish Parliament on 18 November 2014, the French National Assembly on 2 December 2014, and the Portuguese Assembly on 12 December 2014,

– vu les résolutions sur la reconnaissance de l'État palestinien adoptées par la Chambre des communes du Royaume-Uni le 13 octobre 2014, le Sénat irlandais le 22 octobre 2014, le Parlement espagnol le 18 novembre 2014, l'Assemblée nationale française le 2 décembre 2014 et l'Assemblée portugaise le 12 décembre 2014,


– having regard to the motions on the recognition of the State of Palestine approved in the House of Commons of the United Kingdom on 13 October 2014, the Irish Senate on 22 October 2014, the Spanish Parliament on 18 November 2014, the French National Assembly on 2 December 2014, and the Portuguese Assembly on 12 December 2014,

– vu les résolutions sur la reconnaissance de l'État palestinien adoptées par la Chambre des communes du Royaume-Uni le 13 octobre 2014, le Sénat irlandais le 22 octobre 2014, le Parlement espagnol le 18 novembre 2014, l'Assemblée nationale française le 2 décembre 2014 et l'Assemblée portugaise le 12 décembre 2014,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Request for a preliminary ruling — Augstākās tiesas Senāts — Interpretation of the first subparagraph of Article 70(1), and of Article 78(2), of Council Regulation (EEC) No 2913/92 of 12 October 1992 establishing the Community Customs Code (OJ 1992 L 302, p. 1) — Application of the results of the examinations of part of the goods in a customs declaration also to identical goods included in other declarations — Whether such a practice by the customs authorities is permissible — Post-clearance examination — Application of the results of the examinations also to declarations which can no longer be verified.

Demande de décision préjudicielle — Augstākās tiesas Senāts — Interprétation de l’art. 70, par. 1, premier alinéa, et de l’art. 78, par. 2, du règlement (CEE) no 2913/92 du Conseil, du 12 octobre 1992, établissant le code des douanes communautaire (JO L 302, p. 1) — Application des résultats de vérifications partielles portant sur les marchandises incluses dans les déclarations en douane aux marchandises identiques incluses dans d’autres déclarations — Admissibilité d’une telle pratique des autorités douanières — Contrôle a posteriori — Extension des résultats des vérifications à des déclarations ne pouvant plus être vérifiées


whereas, in accordance with Article 9 of the Act of 23 January 2004 on elections to the European Parliament, ‘A person shall be eligible for elections to the European Parliament held in the Republic of Poland if he or she [.] has not been convicted of an offence committed intentionally and prosecuted by indictment ’. whereas Article 142, paragraph 1(1) of that Act states that ‘The forfeiture of a seat of a Member of the European Parliament shall be a result of forfeiture of eligibility’; whereas no such provisions exist in the Act of 12 April 2001 on elections to the Sejm and Senat of the Republic of Poland (the Polish parliament),

considérant que, aux termes de l'article 9 de la loi du 23 janvier 2004 relative aux élections au Parlement européen, «une personne est éligible aux élections au Parlement européen organisées en République de Pologne si elle n'a pas été reconnue coupable d'un crime ou délit commis intentionnellement ayant fait l'objet d'une inculpation sur action publique»; considérant que l'article 142, paragraphe 1(1), de cette loi dispose que «la déchéance de l'éligibilité entraîne la déchéance du mandat de député du Parlement européen»; considérant qu'il n'y a pas de dispositions comparables dans la loi du 12 avril 2001 relative aux élections à la ...[+++]


C. whereas, in accordance with Article 9 of the Act of 23 January 2004 on elections to the European Parliament, "A person shall be eligible for elections to the European Parliament held in the Republic of Poland if he or she [...] has not been convicted of an offence committed intentionally and prosecuted by indictment ..". whereas Article 142, paragraph 1(1) of that Act states that "The forfeiture of a seat of a Member of the European Parliament shall be a result of forfeiture of eligibility "; whereas no such provisions exist in the Act of 12 April 2001 on elections to the Sejm and Senat of the Republic of Poland (the Polish parliame ...[+++]

C. considérant que, aux termes de l'article 9 de la loi du 23 janvier 2004 relative aux élections au Parlement européen, "une personne est éligible aux élections au Parlement européen organisées en République de Pologne si elle n'a pas été reconnue coupable d'un crime ou délit commis intentionnellement ayant fait l'objet d'une inculpation sur action publique"; considérant que l'article 142, paragraphe 1(1), de cette loi dispose que "la déchéance de l'éligibilité entraîne "la déchéance du mandat de député du Parlement européen"; considérant qu'il n'y a pas de dispositions comparables dans la loi du 12 avril 2001 relative aux élections ...[+++]


12. Urges that within the framework of institutional reform, consideration be given to the issue of reforming the European Parliament by endowing it with a second chamber, namely a Senate of the Nations, as an upper house in which each and every Member State would enjoy equal representation, in the shape of four senators;

12. demande instamment à ce que, dans ce même cadre de la réforme institutionnelle, une réforme du Parlement européen soit examinée en vue de créer une deuxième chambre, un Sénat des Nations, une Chambre haute où les États membres disposeraient tous d’une représentation paritaire de quatre sénateurs chacun;


The TACA Parties 1 Sea-Land Service, Inc (USA) 2 A.P. Moller-Maersk Line (Denmark) 3 Atlantic Container Line AB (Sweden) 4 Hanjin Shipping Co Ltd (Korea) 5 Hapag-Lloyd AG (Germany) 6 Nedlloyd Lijnen BV (Netherlands) 7 P O Containers Limited (UK) 8 Mediterranean Shipping Co (Switzerland) 9 Orient Overseas Container Line (Hong Kong) 10 Polish Ocean Lines (Poland) 11 DSR-Senator Lines GmbH (Germany) 12 Cho Yang Shipping Co., Ltd (Korea) 13 Neptune Orient Lines Ltd (Singapore) 14 NYK Line (Europe) Limited (Japan) 15 Transportacion Maritima Mexicana (Mexico) 16 Tecomar SA de CV (Mexico) * * *

Et, en outre, de telles amendes ne seraient perçues que si les tribunaux concluaient que la Commission a raison de déclarer illégales les pratiques de fixations de prix sur le transport multimodal. Les partenaires de TACA 1 Sea-Land Service, Inc (Etats Unis) 2 A.P. Moller-Maersk Line (Danmark) 3 Atlantic Container Line AB (Suède) 4 Hanjin Shipping Co Ltd (Corée) 5 Hapag-Lloyd AG (Allemagne) 6 Nedlloyd Lijnen BV (Royaume Uni) 7 P O Containers Limited (Royaume Uni) 8 Mediterranean Shipping Co (Suisse) 9 Orient Overseas Container Line (Hong Kong) 10 Polish Ocean Lines (Pologne) 11 DSR-Senator Lines GmbH (Allemagne) 12 Cho Yang Shipping Co., Ltd (Corée) 13 Neptune Orient Lines Ltd (Singapore) 14 NYK Line (Europe) Limited (Japon) 15 Transportaci ...[+++]


The TACA Parties 1 Sea-Land Service, Inc (USA) 2 A.P. Moller-Maersk Line (Denmark) 3 Atlantic Container Line AB (Sweden) 4 Hanjin Shipping Co Ltd (Korea) 5 Hapag-Lloyd AG (Germany) 6 Nedlloyd Lijnen BV (Netherlands) 7 P O Containers Limited (UK) 8 Mediterranean Shipping Co (Switzerland) 9 Orient Overseas Container Line (Hong Kong) 10 Polish Ocean Lines (Poland) 11 DSR-Senator Lines GmbH (Germany) 12 Cho Yang Shipping Co., Ltd (Korea) 13 Neptune Orient Lines Ltd (Singapore) 14 NYK Line (Europe) Limited (Japan) 15 Transportacion Maritima Mexicana (Mexico) 16 Tecomar SA de CV (Mexico) 17 Hyundai Merchant Marine Co Ltd (Korea) ***

Membres du TACA 1 Sea-Land Service, Inc (Etats-Unis) 2 A.P. Moller-Maersk Line (Danemark) 3 Atlantic Container Line AB (Suède) 4 Hanjin Shipping Co Ltd (Corée) 5 Hapag-Lloyd AG (Allemagne) 6 Nedlloyd Lijnen BV (Pays-Bas) 7 P O Containers Limited (Royaume-Uni) 8 Mediterranean Shipping Co (Suisse) 9 Orient Overseas Container Line (Hong Kong) 10 Polish Ocean Lines (Pologne) 11 DSR-Senator Lines GmbH (Allemagne) 12 Cho Yang Shipping Co., Ltd (Corée) 13 Neptune Orient Lines Ltd (Singapour) 14 NYK Line (Europe) Limited (Japon) 15 Transportacion Maritima Mexicana (Mexique) 16 Tecomar SA de CV (Mexique) 17 Hyundai Merchant Marine Co Ltd (Corée) ***




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'12 senators' ->

Date index: 2024-03-22
w