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ABB
Activity-based budgeting
Annuality of the budget
BFOR
Budget
Budget focused on results
Budget policy
Budgetary discipline
Budgetary reform
Continual budget
Continuous budget
Moving budget
Ordinary budget
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Planning-Programming-Budgeting-System
Planning-programming-budgeting system
Program budget
Program budgeting
Program-based budgeting system
Programme budgeting
Public budget
RBB
RBC
Rationalisation of budget choices
Rationalization of budgetary choices
Regular budget
Result-based budgeting
Rolling budget
Rolling forward budget
Yearly nature of the budget

Vertaling van "1988 budget " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


budget

budget [ ligne budgétaire | poste budgétaire ]


Energy Policies and Programmes of IEA Countries: 1988 review [ Energy Policies and Programmes of International Energy Agency: 1988 review ]

Politiques et programmes énergétiques des pays membres de l'AIE. Examen 1988 [ Politiques et programmes énergétiques des pays membres de l'Agence internationale de l'énergie ]


Commercial Atlantic salmon catch for west Newfoundland and south Labrador, Gulf region: annual summaries, 1974-1988 and weekly catches, 1987-1988

Commercial Atlantic salmon catch for west Newfoundland and south Labrador, Gulf region: annual summaries, 1974-1988 and weekly catches, 1987-1988


A Blueprint for Action: Implementing Part VII of the Official Languages Act, 1988 [ A Blueprint for Action: Implementing Part VII of the Official Languages Act, 1988: Report of the Commissioner of Official Languages on the Federal Government's Implementation of Part VII of the Official Languages Act ]

Un tracé pour agir: la mise en œuvre de la partie VII de la Loi sur les langues officielles de 1988 [ Un tracé pour agir: la mise en œuvre de la partie VII de la Loi sur les langues officielles de 1988: rapport du Commissaire aux langues officielles sur la mise en œuvre par le gouvernement fédéral de la partie VII de la Loi sur les langues officielles ]


continuous budget | continual budget | moving budget | rolling budget | rolling forward budget

budget glissant | budget roulant | budget perpétuel | budget continu


program budget | program-based budgeting system | program budgeting | planning-programming-budgeting system | PPBS

rationalisation des choix budgétaires | budget-programme | budget par programme


planning, programming and budgeting system | PPBS | Planning-Programming-Budgeting-System | Planning, Programming, Budgeting System | program budgeting | rationalization of budgetary choices | RBC

rationalisation des choix budgétaires | RCB | planification, programmation, préparation du budget | PPPB | planification, programmation et préparation du budget | PPPB | 3P-B


budget | ordinary budget | regular budget

budget ordinaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses that since 1988 national budgets have grown on average more rapidly than the EU budget; notes that even since the start of the crisis in 2008 total government expenditure in the Member States has risen at an annual nominal rate of 2 %; draws the conclusion that this shrinkage of the EU budget with respect to the national budgets is in flagrant contradiction with the extension of competences and tasks conferred on the Union by the Treaty and with major political decisions taken by the European Council itself, notably the development of a strengthened European economic governance;

souligne que depuis 1988, la croissance des budgets nationaux, en moyenne, a été plus rapide que celle du budget de l'Union; constate que même depuis le début de la crise en 2008, le taux de croissance nominal de l'ensemble des dépenses publiques dans les États membres est de 2 %; en déduit que cette réduction du budget de l'Union par rapport aux budgets nationaux est en flagrante contradiction avec l'extension des compétences et des missions conférées à l'Union par le traité ainsi qu'avec les grandes décisions politiques prises par le Conseil européen lui-même, notamment l ...[+++]


16. Stresses that since 1988 national budgets have grown on average more rapidly than the EU budget; notes that even since the start of the crisis in 2008 total government expenditure in the Member States has risen at an annual nominal rate of 2 %; draws the conclusion that this shrinkage of the EU budget with respect to the national budgets is in flagrant contradiction with the extension of competences and tasks conferred on the Union by the Treaty and with major political decisions taken by the European Council itself, notably the development of a strengthened European economic governance;

16. souligne que depuis 1988, la croissance des budgets nationaux, en moyenne, a été plus rapide que celle du budget de l'Union; constate que même depuis le début de la crise en 2008, le taux de croissance nominal de l'ensemble des dépenses publiques dans les États membres est de 2 %; en déduit que cette réduction du budget de l'Union par rapport aux budgets nationaux est en flagrante contradiction avec l'extension des compétences et des missions conférées à l'Union par le traité ainsi qu'avec les grandes décisions politiques prises par le Conseil européen lui-même, notamme ...[+++]


Twenty per cent for Parliament’s budget, based on the administrative budget, was an upper limit that was laid down between the institutions in 1988.

Vingt pour cent pour le budget du Parlement, sur la base du budget administratif, constituait la limite supérieure fixée par les institutions en 1988.


15. Points out that, since 2006, Parliament has had to include expenditure not foreseen in its self-imposed 1988 declaration, such as the Statute for Members and direct and indirect expenditure related to its new role following the Lisbon Treaty; highlights the need for an open and in-depth discussion on the current, self-imposed 20% threshold, which applies to the level of the European Parliament budget; takes the view that the Bureau and the Committee on Budgets should work together to re-assess this limit before opening an interi ...[+++]

15. souligne que, depuis 2006, le Parlement est obligé d'inclure des dépenses qui n'étaient pas prévues dans la déclaration qu'il s'était imposée en 1988, comme le statut des députés ou les dépenses directes et indirectes découlant du nouveau rôle qui lui est dévolu par le traité de Lisbonne; souligne qu'il faut organiser un débat ouvert et approfondi sur le seuil actuel de 20 % que le Parlement européen s'est imposé et qui détermine le niveau de son budget; estime que le Bureau et la commission des budgets doivent réévaluer ce seui ...[+++]


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15. Points out that, since 2006, Parliament has had to include expenditure not foreseen in its self-imposed 1988 declaration, such as the Statute for Members and direct and indirect expenditure related to its new role following the Lisbon Treaty; highlights the need for an open and in-depth discussion on the current, self-imposed 20% threshold, which applies to the level of the European Parliament budget; takes the view that the Bureau and the Committee on Budgets should work together to re-assess this limit before opening an interi ...[+++]

15. souligne que, depuis 2006, le Parlement est obligé d'inclure des dépenses qui n'étaient pas prévues dans la déclaration qu'il s'était imposée en 1988, comme le statut des députés ou les dépenses directes et indirectes découlant du nouveau rôle qui lui est dévolu par le traité de Lisbonne; souligne qu'il faut organiser un débat ouvert et approfondi sur le seuil actuel de 20 % que le Parlement européen s'est imposé et qui détermine le niveau de son budget; estime que le Bureau et la commission des budgets doivent réévaluer ce seui ...[+++]


F. whereas the own resources share accounted for by TOR has decreased from 29.1% in the 1988 budget to 15.7% in the 2001 budget, the share accounted for by the VAT resource has fallen from 60% to 36.8%, and the GNP resource has become the most important own resource, increasing from 10.9% to 47.5%,

F. considérant que la part des RPT dans les ressources propres est passée de 29,1 % dans le budget 1988 à 15,7 % dans le budget 2001 et celle de la ressource TVA de 60 % à 36,8 %, tandis que la ressource PNB est devenue la première ressource propre en passant de 10,9 % à 47,5 %,


Whereas the budgetary authority decided, in the framework of the 1988 budget, to create a budget heading designed to support the fight against the HIV/AIDS epidemic whereby it would seek to develop innovative measures complementing those already implemented at other levels;

considérant que l'autorité budgétaire a décidé, dans le cadre du budget 1988, de créer une ligne budgétaire destinée à appuyer la lutte contre l'épidémie du VIH/sida au moyen de laquelle elle tentera de développer des actions innovantes et complémentaires de celles qui sont déjà mises en oeuvre à d'autres niveaux;


Transfers relating to the ''monetary reserve'' which is entered in the ''provisional appropriations'' chapter of the budget and the entry, use and financing conditions of which are determined by, respectively, Council Decision 88/377/EEC of 24 June 1988 concerning budgetary discipline (*) and Council Decision 88/376 /EEC/Euratom of 24 June 1988 on the system of the Communities' own resources (**) and the provisions adopted under the latter shall be decided upon by the budgetary authority in accordance with the second subparagraph of A ...[+++]

Les virements relatifs à la ''réserve monétaire'' qui est inscrite au budget dans le cadre du chapitre concernant les ''crédits provisionnels'' et dont les conditions d'inscription, d'utilisation et de financement sont déterminées respectivement par la décision 88/377/CEE du Conseil, du 24 juin 1988, concernant la discipline budgétaire (*) et par la décision 88/376/CEE, Euratom du Conseil, du 24 juin 1988, relative au système des ressources propres des Communauté (**) ainsi que par les dispositions arrêtées en application de celle-ci, ...[+++]


Whereas the Financial Regulation of 21 December 1977 (5), as last amended by Regulation (ECSC, EEC, Euratom) N° 1600/88 (6), must be amended to give effect to the conclusions of the Brussels European Council of 11 to 13 February 1988 concerning stricter annual management of appropriations, the financing arrangements for the common agricultural policy and the possibility of entering a 'negative reserve' when the budget is established;

considérant qu'il convient de traduire dans le règlement financier du 21 décembre 1977 (5), modifié en dernier lieu par le règlement (CECA, CEE, Euratom) N° 1600/88 (6), les conclusions du conseil européen de Bruxelles des 11, 12 et 13 février 1988 en ce qui concerne le renforcement de la gestion budgétaire annuelle des crédits, les modalités de financement de la politique agricole commune et le recours éventuel à une «réserve négative» lors de l'établissement du budget;


COUNCIL REGULATION (ECSC, EEC, EURATOM) N° 2049/88 of 24 June 1988 amending the Financial Regulation of 21 December 1977 applicable to the general budget of the European Communities

RÈGLEMENT (CECA, CEE, EURATOM) No 2049/88 DU CONSEIL du 24 juin 1988 modifiant le règlement financier du 21 décembre 1977 applicable au budget général des Communautés européennes


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