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AIFMD
Alternative Investment Fund Managers Directive
Omnibus I Directive
Omnibus II Directive

Vertaling van "2010 2009 budget " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC and Regulations (EC) No 1060/2009, (EU) No 1094/2010 and (EU) No 1095/2010 in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus II Directive | Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC in respect of th ...[+++]

directive Omnibus II | Proposition de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant les directives 2003/71/CE et 2009/138/CE en ce qui concerne les compétences de l’autorité européenne des marchés financiers et de l’autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles


Alternative Investment Fund Managers Directive | Directive 2011/61/EU of the European Parliament and of the Council on Alternative Investment Fund Managers and amending Directives 2003/41/EC and 2009/65/EC and Regulations (EC) No 1060/2009 and (EU) No 1095/2010 | AIFMD [Abbr.]

Directive 2011/61/UE du Parlement européen et du Conseil sur les gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs et modifiant les directives 2003/41/CE et 2009/65/CE ainsi que les règlements (CE) no 1060/2009 et (UE) no 1095/2010 | Directive sur les gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs


Directive 2010/78/EU amending Directives 98/26/EC, 2002/87/EC, 2003/6/EC, 2003/41/EC, 2003/71/EC, 2004/39/EC, 2004/109/EC, 2005/60/EC, 2006/48/EC, 2006/49/EC and 2009/65/EC in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Banking Authority), the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus I Directive

directive Omnibus I | Directive 2010/78/UE du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 modifiant les directives 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE et 2009/65/CE en ce qui concerne les compétences de l’Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne), l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles) et l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des mar ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Concerning payment appropriations, the Council agreed to diminish the amounts in the DB by a total of EUR 590.90 million, of which on the one hand EUR 387.90 million in a targeted manner over a series of budget lines, on the basis of an analysis of the 2009 budget implementation and the 2010 budget forecast alerts, and on the other hand not retaining the amount proposed in the draft budget of EUR 203 million for the Emergency Aid Reserve.

Concernant les crédits de paiement, le Conseil est convenu de diminuer d'un montant total de 590,90 millions d'euros les crédits demandés dans le PB, d'une part en opérant une réduction de 387,90 millions d'euros de façon ciblée sur une série de lignes budgétaires, sur la base d'une analyse de l'exécution budgétaire pour 2009 et des notes d'alerte pour les prévisions budgétaires en 2010, et d'autre part en ne retenant pas le montant proposé dans le PB de 203 millions d'euros pour la réserve d'aide d'urgence.


With regard to payment appropriations, the Council targeted a total reduction of EUR 49.61 million on a number of budget lines, on the basis of an analysis of the 2009 budget implementation and the 2010 budget forecast alerts.

En ce qui concerne les crédits de paiement, le Conseil visait une réduction d'un montant total de 49,61 millions d'euros pour un certain nombre de lignes budgétaires, sur la base d'une analyse de l'exécution budgétaire pour 2009 et des notes d'alerte pour les prévisions budgétaires de 2010.


Concerning payment appropriations, the Council reduced the total amount by EUR 19.30 million in a targeted manner over a series of budget lines, on the basis of an analysis of the 2009 budget implementation and the 2010 budget forecast alerts.

S'agissant des crédits de paiement, le Conseil a réduit le montant total des crédits de 19,30 millions d'euros de façon ciblée sur une série de lignes budgétaires, sur la base d'une analyse de l'exécution budgétaire pour 2009 et des notes d'alerte pour les prévisions budgétaires de 2010.


With regard to payment appropriations, the Council targeted a total reduction of EUR 891.14 million in the amounts requested in the DB, on the basis of an analysis of the 2009 budget implementation and the 2010 budget forecast alerts.

En ce qui concerne les crédits de paiement, le Conseil visait une réduction d'un montant total de 891,14 millions d'euros dans les crédits demandés dans le PB, sur la base d'une analyse de l'exécution budgétaire pour 2009 et de la note d'alerte pour les prévisions budgétaires de 2010.


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(a) for the wine year 2009/2010 (2009 budget year): EUR 510 million

pour la campagne 2009/2010 (exercice budgétaire 2009): 510 000 000 EUR


(a) for the wine year 2009/2010 (2009 budget year): EUR 510 million

pour la campagne 2009/2010 (exercice budgétaire 2009): 510 000 000 EUR


(a) for the wine year 2008/2010 (2009 budget year): EUR 430 million

(a) pour la campagne 2008/2009 (exercice budgétaire 2009): 430 millions EUR


2. Stresses that the actual under-implementation of the 2009 budget is not limited to the surplus presented in Draft amending budget No 4/2010 but amounts to more than EUR 5 000 000 000, taking also into account Amending budget No 10/2009; warns therefore that the year-end Amending budgets reducing the level of payment appropriations, while diminishing accordingly the global contribution of the Member States to the financing of the EU budget, give a d ...[+++]

2. souligne que la sous-exécution réelle du budget 2009 ne se limite pas à l'excédent présenté dans le projet de budget rectificatif n° 4/2010, mais se monte à plus de 5 000 000 000 EUR, si l'on tient compte également du budget rectificatif n° 10/2009; prévient donc que les budgets rectificatifs de fin d'exercice visant à réduire le niveau des crédits de paiement, tout en diminuant en conséquence la contribution globale des États membres au financement du ...[+++]


2. Stresses that the actual under-implementation of the 2009 budget is not limited to the surplus presented in Draft amending budget No 4/2010 but amounts to more than EUR 5 000 000 000, taking also into acount Amending budget No 10/2009; warns therefore that the year-end Amending budgets reducing the level of payment appropriations, while diminishing accordingly the global contribution of the Member States to the financing of the EU Budget, give a di ...[+++]

2. souligne que la sous-exécution réelle du budget 2009 ne se limite pas à l'excédent présenté dans le projet de budget rectificatif n° 4/2010, mais se monte à plus de 5 000 000 000 EUR, si l'on tient compte également du budget rectificatif n° 10/2009; prévient donc que les budgets rectificatifs de fin d'exercice visant à réduire le niveau des crédits de paiement, tout en diminuant en conséquence la contribution globale des États membres au financement du ...[+++]


(Return tabled) Question No. 517 Mr. Francis Valeriote: With regard to the Federal Economic Development Agency for Southern Ontario (FedDev Ontario): (a) at which offices are the Agency’s 2009-2010 Southern Ontario Development Program’s applications being received and processed, and will this arrangement change in subsequent fiscal years; (b) was the $50 million transferred to the Business Development Bank of Canada by FedDev Ontario this year administered by the Business Development Bank of Canada; (c) was the $27.5 million transferred from FedDev Ontario to the National Research Industrial Assistance Program this ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 517 M. Francis Valeriote: En ce qui concerne l’Agence fédérale de développement économique pour le Sud de l’Ontario (FedDev Ontario): a) à quels bureaux de l’Agence les demandes du Programme de développement du Sud de l'Ontario de 2009-2010 sont-elles reçues et traitées et en ira-t-il de même dans les exercices subséquents; b) est-ce la Banque de développement du Canada qui a administré les 50 millions de dollars que l’Agence lui a transférés cette année; c) est-ce le Programme national d'aide à la recherche industrielle qui a administré les 27,5 millions de dollars que l’Agence ...[+++]




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Date index: 2023-06-24
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