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51
51 ACW OT sqn
51 Aerospace Control and Warning Squadron
51 Montreal Medical Company
51 Mtl Med Coy
51 Svc Bn
Government Information Line
Human adenovirus 51
Human rhinovirus 51
Postbus 51
Postbus 51 Infoline
Salmonella II 51 c -
Sodium chromate

Vertaling van "51 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
51 (Montreal) Medical Company [ 51 (Mtl) Med Coy | 51 Mtl Med Coy | 51 Montreal Medical Company ]

51e Compagnie médicale (Montréal) [ 51 Cie Méd (Montréal) | 51e Compagnie médicale Montréal | 51 Cie Méd Montréal ]


51 (Montreal) Service Battalion [ 51 Svc Bn | 51 (Mtl) Svc Bn ]

51e Bataillon des services (Montréal) [ 51 Bon Svc | 51e Bataillon des services du Canada (Montréal) | 51 Bn S du C (Montréal) ]


51 Aerospace Control and Warning Operational Training Squadron [ 51 ACW OT sqn | 51 Aerospace Control and Warning Squadron ]

51e Escadron d'entraînement opérationnel de contrôle et d'alerte (Aérospatiale) [ 51 EEOCAA | 51e Escadron de contrôle et d'alerte (Aérospatiale) | 51 ECAA ]


Government Information Line | Postbus 51 | Postbus 51 Infoline

Postbus 51








IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Any amendment to the product specification referred to wine names protected pursuant to Article 51(1) of Regulation (EC) No 479/2008, or wine names not protected pursuant to Article 51(1) of Regulation (EC) No 479/2008, which has been filed with the Member State at the latest on 1 August 2009, shall be subject to the procedure referred to in Article 51(1) of Regulation (EC) No 479/2008 provided that there is an approval decision by the Member State and a technical file as provided for in Article 35(1) of Regulation (EC) No 479/2008 ...[+++]

2. Toute modification du cahier des charges concernant des dénominations de vins protégées conformément à l'article 51, paragraphe 1, du règlement (CE) no 479/2008 ou des dénominations de vins non protégées conformément à l'article 51, paragraphe 1, dudit règlement, qui a été introduite par l'État membre au plus tard le 1er août 2009, est soumise à la procédure visée à l'article 51, paragraphe 1, du règlement (CE) no 479/2008 pour autant qu'une décision d'approbation prise par l'État membre et un dossier technique au sens de l'article 35, paragraphe 1, du règlement (CE) no 479/2008 aient été communiqués à la Commission au plus tard le 31 ...[+++]


(b) references to “construction project” in sections 51.1, 51.3, 51.5, 51.6, 51.8 and 51.9 shall be read as a reference to the operation and maintenance aspects of a refurbishment project; and

b) la mention dans cette loi de « projet de construction », aux articles 51.1, 51.3, 51.5, 51.6, 51.8 et 51.9, vaut mention de la partie d’un projet de remise à neuf liée à l’entretien;


5. In order to ensure uniform conditions relating to the application of paragraph 2 of this Article, and without prejudice to Article 35, Article 51, Article 254(2) and Article 256, EIOPA shall develop draft implementing technical standards to specify the templates and structure of the disclosure provided for in this Article.

5. Pour assurer des conditions uniformes concernant l'application du paragraphe 2 du présent article, et sans préjudice des articles 35 et 51, de l'article 254, paragraphe 2, et de l'article 256, l'AEAPP élabore des projets de normes techniques d'exécution précisant le format et la structure de la publication visée dans le présent article.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014L0051 - EN - Directive 2014/51/EU of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC and Regulations (EC) No 1060/2009, (EU) No 1094/2010 and (EU) No 1095/2010 in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) // DIRECTIVE 2014/51/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014L0051 - EN - Directive 2014/51/UE du Parlement européen et du Conseil du 16 avril 2014 modifiant les directives 2003/71/CE et 2009/138/CE et les règlements (CE) n ° 1060/2009, (UE) n ° 1094/2010 et (UE) n ° 1095/2010 en ce qui concerne les compétences de l'Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles) et de l'Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des marchés financiers) // DIRECTIVE 2014/51/UE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL


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New subsection 51.06(2) establishes criteria for detention and, subject to subsection 51.06(3), provides that the customs officer shall not detain, for the purpose of enforcing section 51.03, the goods for more than 10 working days – or, if the goods are perishable, for more than five days – after the day on which the customs officer first sends or makes available to the owner of the relevant registered trademark a sample or information under subsection 51.06(1).

Le nouveau paragraphe 51.06(2) impose des balises à cette rétention, sous réserve du paragraphe 51.06(3), en prévoyant que l’agent des douanes ne peut, dans le cadre de l’application de l’article 51.03, retenir les produits pendant plus de dix jours ouvrables après la date où, pour la première fois, des échantillons ou renseigne-ments sont envoyés au propriétaire de la marque de commerce déposée en cause ou sont mis à sa disposition en application du paragraphe 51.06(1).


New section 51.1 provides that " Her Majesty" and the customs officer are not liable for any loss or damage suffered in relation to the enforcement or application of sections 51.03 to 51.06 and 51.08 because of

Le nouvel article 51.1 accorde une immunité à « Sa Majesté » et à l’agent des douanes en ce qui concerne les dommages ou les pertes liés à l’application ou au contrôle d’application des articles 51.03 à 51.06 et 51.08 qui découlent, selon le cas :


Some examples include the power to define false or misleading information (clause 51(1)(a)) (although it was included in Bill C-51), the power to specify criteria for determining what may be considered personal use (clause 51(1)(f)), the power to issue export certificates and certificates confirming that an establishment meets the requirements of the regulations (clause 51(1)(q) and (r)), the power to recognize various systems related to food safety and inspection ((clause 51(1)(t)), and the power to grant certification of food commodities (clause 51(1)(u)).

Mentionnons, par exemple, le pouvoir de définir ce qu’est un renseignement faux ou trompeur (al. 51(1)a)) (bien que cela ait figuré dans le projet de loi C-51), celui de préciser les conditions qui permettent de déterminer ce qu’est un usage personnel (al. 51(1)f)), celui de délivrer des certificats d’exportation et des certificats confirmant qu’un établissement respecte les exigences réglementaires (alinéas 51(1)q) et r) du projet de loi), le pouvoir de reconnaître divers systèmes concernant l’inspection et la salubrité des aliments (al. 51(1)t)), ainsi que le pouvoir de certifier les produits alimentaires (al. 51(1)u)).


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011L0051 - EN - Directive 2011/51/EU of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 amending Council Directive 2003/109/EC to extend its scope to beneficiaries of international protection Text with EEA relevance // DIRECTIVE 2011/51/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 11 May 2011 // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011L0051 - EN - Directive 2011/51/UE du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2011 modifiant la directive 2003/109/CE du Conseil afin d’étendre son champ d’application aux bénéficiaires d’une protection internationale Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // DIRECTIVE 2011/51/UE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 11 mai 2011 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


Section 745. 51 is long to begin with, but when you get to the additions, it is proposed that lines 35 and 37 be deleted, and then there are the additions of paragraphs 745.51(1)(a) and 745.51(1)(b), and then subparagraphs 745.51(1)(b)(i) and 745.51(1)(b)(ii).

L'article 745.51 est déjà long, mais si vous prenez les ajouts, ils proposent de supprimer les lignes 35 à 38, puis d'ajouter 745.51(1)a) et 745.51(1)b) et ensuite les sous-alinéas 745.51(1)(b)(i) et 745.51(1)(b)(ii).


1. Without prejudice to Article 51(3) of Regulation (EC) No 1698/2005, ‘Cross-compliance’ shall mean the mandatory requirements referred to in the first subparagraph of Article 51(1) of that Regulation and the minimum requirements for fertiliser and plant protection product use referred to in the second subparagraph of Article 51(1) of that Regulation.

1. Sans préjudice de l'article 51, paragraphe 3, du règlement (CE) no 1698/2005, on entend par «conditionnalité» les exigences impératives mentionnées dans le premier alinéa de l'article 51, paragraphe 1, de ce règlement, ainsi que les exigences minimales pour l'utilisation d'engrais et de produits phytosanitaires visées dans le second alinéa de cet article.




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