As part of the reform initiative, in December 2010 the federal government, along with the AFN, announced the creation of a national panel of experts to lead an engagement process and to provide advice on options, including legislation, for improving the education outcomes of First Nations children who live on reserve.21 This announcement followed the AFN’s June 2010 Call to Action on First Nations Education, which highlighted the need for a fundamentally new approach to education, including statutory funding arrangements and the establishment of First Nations education systems.22
En décembre 2010, dans le cadre de l’Initiative de réforme, le gouvernement fédéral a ann
oncé, de concert avec l’APN, la création d’un panel national chargé de diriger le processus de participation et de fournir des avis sur les options, y compris des mesures législatives, qui permettraient d’améliorer les résultats scolaires des enfants des Premières Nations vivant dans les réserves21. Cette annonce faisait suite à l’appel à la mobilisation concernant l’éducation qu’avait lancé l’APN en juin 2010 et qui mettait en lumière le besoin d’une toute nouvelle approche dans le domaine de l’éducation, y compris des ententes de financement prévue
...[+++]s par la loi et des systèmes d’éducation des Premières Nations22.