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Abbe constant
Abbe number
Abbe refractometer
Abbe value
Abbe's condenser
Abbe's number
Abbe's refractometer
Abbe-Zeiss counting chamber
Abbreviated dialing number
Abbreviated dialling number
Abbé value
Abbé's condenser
Abbé's illuminator
Abbé-Zeiss apparatus
Abbé-Zeiss counting cell
Allocate number to clients' belongings
Allocate numbers to clients' belongings
Allot numbers to clients' belongings
Allot numbers to clients' possessions
Last dialed number recall
Last number recall
Last number redial
Last number repeat
Nu value
Number stamp
Numberer
Numberer block
Numberer stamp
Numbering machine
Numbering stamp
Short code dialing number
Short code dialling number
Thoma-Zeiss counting cell
Thoma-Zeiss counting chamber
VAT ID number
VAT No
VAT identification number
VAT registration number
Value added tax identification number
Value added tax number

Vertaling van "Abbe number " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Abbe value | Abbé value | Abbe constant | Abbe number | nu value

nombre d'Abbe




Thoma-Zeiss counting chamber [ Abbe-Zeiss counting chamber | Abbé-Zeiss apparatus | Abbé-Zeiss counting cell | Thoma-Zeiss counting cell ]

appareil d'Abbe-Zeiss [ cellule d'Abbe-Zeiss | cellule de Thoma-Zeiss ]


Abbe's condenser [ Abbé's condenser | Abbé's illuminator ]

condenseur d'Abbe


Abbe's refractometer [ Abbe refractometer ]

réfractomètre d'Abbe


value added tax identification number | value added tax number | VAT ID number | VAT identification number | VAT registration number | VAT No [Abbr.]

numéro d'identification TVA


numberer | numbering machine | number stamp | numbering stamp | numberer stamp | numberer block

numéroteur | timbre numéroteur | tampon numéroteur


abbreviated dialing number | abbreviated dialling number | short code dialing number | short code dialling number

numéro abrégé


allot numbers to clients' belongings | allot numbers to clients' possessions | allocate number to clients' belongings | allocate numbers to clients' belongings

attribuer des numéros aux effets personnels de clients


last number redial | last number recall | last dialed number recall | last number repeat

recomposition automatique du dernier numéro | recomposition du dernier numéro | rappel automatique du dernier numéro | rappel du dernier numéro composé | rappel du dernier numéro | répétition du dernier numéro composé | fonction bis
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Considers that ABB-ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB-ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right balance between a centralised and decentralised approach;

22. estime que la méthode EBA-GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le soutien au cycle EBA/GPA lui-même, contribuant ainsi à établir le juste équilibre entre approche centralisée et décentralisée;


22. Considers that ABB/ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB/ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right balance between a centralised and decentralised approach;

22. estime que la méthode EBA/GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le soutien au cycle EBA/GPA lui-même, contribuant ainsi à établir le juste équilibre entre approche centralisée et décentralisée;


22. Considers that ABB-ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB-ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right balance between a centralised and decentralised approach;

22. estime que la méthode EBA-GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le soutien au cycle EBA/GPA lui-même, contribuant ainsi à établir le juste équilibre entre approche centralisée et décentralisée;


Observations can be sent to the Commission by fax ((32-2) 296 43 01 or 296 72 44) or by post, under reference number COMP/M.5473 — Fincantieri/ABB/JV, to the following address:

Elles peuvent être envoyées par fax [(32-2) 296 43 01 ou 296 72 44] ou par courrier, sous la référence COMP/M.5473 — Fincantieri/ABB/JV, à l'adresse suivante:


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We will gain a number of improvements in the form of the new Financial Regulation. There will also be a number of improvements in the form of the ABB system, the system of activity-based budgeting.

Nous obtiendrons quelques améliorations grâce au nouveau règlement financier et le système EBA (établissement du budget sur la base des activités) engendrera quelques progrès supplémentaires.


For reasons of budget transparency and, in particular, with a view to the introduction of activity-based budgeting (ABB), the Commission must specify the number and duration of contracts concluded for implementation of the programmes, thus allowing their overall cost to be assessed.

Pour des raisons de transparence budgétaire et notamment en vue de la mise en place de l'EBA (établissement du budget par activités), la Commission doit préciser le nombre de contrats passés pour exécuter les programmes ainsi que leur durée, ce qui permet d'en évaluer le coût global.


ABB says there were also a number of bilateral meetings between ABB managers and representatives from Pan-Isovit, Tarco and Henss (ABB's Article 11 Reply, p. 44).

ABB déclare qu'il y a également eu un certain nombre de réunions bilatérales entre des dirigeants d'ABB et des représentants de Pan-Isovit, Tarco et Henss (réponse d'ABB à la demande adressée au titre de l'article 11, p. 44).


(88) A number of national meetings concerning the market in Finland (worth around ECU 15 million) were held during the relevant period between ABB, Løgstør and KWH.

(88) Plusieurs réunions nationales consacrées au marché en Finlande (d'une valeur d'environ 15 millions d'écus) ont été organisées, pendant la période de référence, entre ABB, Løgstør et KWH.


(31) Although as early as 30 October 1989 ABB (Appendix X1 to the Statement of Objections (6*)) had assessed a number of possibilities including (1) an offer by Løgstør to confine its activities to Denmark, Germany, Finland and Sweden and (2) a 'peace agreement` in Denmark covering all four producers with a freeze on market shares, the first clearly-defined market-sharing arrangements of which the Commission is apprised came into effect for the year 1991.

(31) Bien que, dès le 30 octobre 1989, ABB [annexe XI de la communication des griefs (6*)] ait fait état d'un certain nombre de possibilités, dont 1) une offre par Løgstør de limiter ses activités au Danemark, à l'Allemagne, à la Finlande et à la Suède et 2) un «traité de paix» au Danemark liant l'ensemble des quatre producteurs et prévoyant un gel des parts de marché, les premiers accords clairement définis de partage du marché dont la Commission ait eu connaissance sont entrés en vigueur en 1991.


In the light of this degree of market concentration, the Commission is assessing whether the proposed operation creates a dominant duopoly between ABB/AEG and Siemens in the market for rail equipment in Germany on the one hand or, whether there is strengthening of an existing position of oligopolistic market dominance caused by the reduction in the number of leading market players to only two.

Tenant compte de ce degré de concentration sur le marché, la Commission examine si l'opération projetée créé un duopole dominant entre ABB-AEG et Siemens sur le marché de l'équipement ferroviaire en Allemagne d'une part ou si, d'autre part il n'y a pas renforcement d'une position dominante existante sur un marché oligopolistique, en raison de la réduction à deux groupes du nombre d'entreprises déterminantes sur le marché.


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