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Access is a right!
Access to a child
Access to a profession
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Pre-accession assistance
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Right of access to a child
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Single line IDA
Single line integrated digital access
Unauthorised access to a data processing system
Unauthorised access to computer material

Traduction de «Access to a profession » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


conditions of access to the professions

conditions d'accès aux professions


access to a child [ right of access to a child ]

accès à un enfant [ droit d'accès à l'égard d'un enfant | droit de visiter un enfant ]


unauthorised access to a data processing system | unauthorised access to computer material

accès indu à un système informatique | piratage


Accessibility Checklist A - Parking

Liste de vérification - accessibilité A - Stationnement




accession to the European Union [ accession to the Community | act of accession | application for accession | consequence of accession | EU accession | request for accession ]

adhésion à l'Union européenne [ acte d'adhésion | adhésion à la Communauté | candidature à l'adhésion | conséquence de l'adhésion | demande d'adhésion ]


pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

aide de préadhésion [ IAP | instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | instrument structurel de préadhésion | ISPA | Phare (programme) | Sapard ]


basic access | basic access capability | basic rate access | ISDN basic access | single line IDA | single line integrated digital access

accès de base | accès en débit de base | capacité d'accès de base


Pre-accession Pact | Pre-accession Pact on cooperation against crime | Pre-accession pact on organised crime between the Member States of the European Union and the applicant countries of Central and Eastern Europe and Cyprus | Pre-accession Pact on Organised Crime with the Applicant Countries of Central and Eastern Europe and Cyprus

pacte de préadhésion sur la criminalité organisée entre les Etats membres de l'Union européenne et les candidats d'Europe centrale et orientale et Chypre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
At EU level, directive 2005/36/EC facilitates mutual recognition of professional qualifications and helps access to regulated professions and since January 2016 it provides for the first EU wide electronic procedure for the recognition of professional qualifications (so-called European Professional Card) for five professions.

Au niveau de l’UE, la directive 2005/36/CE facilite la reconnaissance mutuelle des qualifications professionnelles et l’accès aux professions réglementées, et la première procédure électronique UE de reconnaissance des qualifications professionnelles (la procédure de délivrance de la «carte professionnelle européenne») a vu le jour en janvier 2016 pour cinq professions.


Action: examine experience in the internal road market and propose improvements to market access rules and rules on access to the profession where needed; address the issue of excessive differences in exise tax levels; implement the rail transport acquis with the help of strong regulatory bodies in the Member States; accelerate efforts to remove technical and operational barriers to international rail activities with the help of the rail industry and the European Railway Agency; examine a possible programme to promote a rail freight oriented network within a broader trans ...[+++]

( Action: examiner l’expérience acquise sur le marché intérieur du transport routier et proposer des améliorations concernant les règles d’accès au marché et à la profession le cas échéant; traiter le problème des différences excessives entre les niveaux des droits d’accises; mettre en œuvre l’acquis dans le domaine du transport ferroviaire avec l’appui d’organismes de régulation forts dans les États membres; accélérer les efforts visant à supprimer les entraves techniques et opérationnelles aux activités ferroviaires international ...[+++]


Professional organisations which are representative at Union level and, under certain circumstances, national professional organisations or competent authorities should be able to submit suggestions for common training principles to the Commission, in order to allow for an assessment with the national coordinators of the possible consequences of such principles for the national education and training systems, as well as for the national rules governing access to regulated professions.

Les organisations professionnelles qui sont représentatives au niveau de l’Union et, dans certaines circonstances, les organisations professionnelles ou autorités compétentes nationales devraient être en mesure de présenter des propositions de principes communs de formation à la Commission, de manière à permettre une évaluation avec les coordinateurs nationaux des conséquences possibles de tels principes pour les systèmes d’enseignement et de formation nationaux, ainsi que pour les règles nationales régissant l’accès aux professions réglementées.


In the absence of harmonisation of the minimum training conditions for access to the professions governed by the general system, it should remain possible for the host Member State to impose a compensation measure.

En l’absence d’harmonisation des conditions minimales de formation pour l’accès aux professions régies par le système général, il devrait être possible pour l’État membre d’accueil d’imposer une mesure de compensation.


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Any mechanisms for assessing theoretical knowledge and practical skills which might be required for access to the profession as compensation measures, should guarantee and comply with the principles of transparency and impartiality.

Les systèmes d’évaluation des connaissances théoriques et compétences pratiques requises le cas échéant pour l’accès à la profession en tant que mesures de compensation devraient être conformes aux principes de transparence et d’impartialité et en garantir le respect.


The process launched today invites Member States in a second stage to conduct over the next two years a mutual evaluation of the respective barriers they have in place limiting the access to certain professions.

Dans une deuxième phase, les États membres sont invités à mener, au cours des deux prochaines années, une évaluation mutuelle des obstacles qui limitent l'accès à certaines professions sur leurs territoires respectifs.


Even though Portugal does not impose a nationality requirement, access to the profession is subject to four conditions, including possession of a degree in law recognised by Portuguese legislation, completion of a period of training, and passing the competition for access to the profession held by the Notarial Council.

En effet, bien que le Portugal n’impose pas de condition de nationalité, l’accès à la profession est soumis à quatre conditions, au nombre desquelles figure celles d’être titulaire d'une licence en droit reconnue par la législation portugaise, d’avoir accompli un stage, et d’avoir réussi le concours organisé par le Conseil du notariat.


By its first series of infringement proceedings, the Commission requests the Court of Justice to declare that, by limiting access to the profession of notary exclusively to nationals of their own country by means of a nationality clause, Belgium, France, Luxembourg, Austria, Germany and Greece have failed to fulfil their obligations under the Treaty and also, with the exception of France, those arising from Directive 2005/36 in failing to apply that directive to the profession of notary.

Par cette première série de recours en manquement, la Commission demande à la Cour de constater que, la Belgique, la France, le Luxembourg, l’Autriche, l’Allemagne et la Grèce ont manqué aux obligations qui leur incombent en vertu du traité en réservant l’accès à la profession de notaire à leurs propres ressortissants, et, également, en vertu de la directive 2005/36, à l’exception de la France, en omettant de l’appliquer aux notaires.


In conclusion, the Advocate General considers that, in the specific circumstances of the profession of notary, the Treaty does not allow a national measure that discriminates on grounds of nationality against those who wish to gain access to that profession; the extent to which that activity is connected with the exercise of official authority renders such a measure disproportionate.

En conclusion, l’avocat général considère que, dans les circonstances précises propres à la profession de notaire, le traité s’oppose à une mesure étatique qui discrimine en raison de la nationalité ceux qui souhaitent accéder à cette profession, car ladite mesure, dès lors qu’elle ne correspond pas au degré de participation de l’activité en question à l’exercice de l’autorité publique, apparaît disproportionnée.


The Court has held that neither Directive 98/5 on the pursuit of the profession of lawyer on a permanent basis, nor Directive 89/48 on the recognition of highereducation diplomas corresponding to education and training periods of at least three years' duration in relation to regulated professions apply to Ms Morgenbesser's situation, since the first of those directives concerns only fully-qualified lawyers and the activity of praticante (or patrocinante) being limited in time and constituting the practical part of the training necessary for access to the pr ...[+++]

La Cour précise d'abord que ni la directive 98/5 sur l'exercice permanent de la profession d'avocat, ni la directive 89/48 sur la reconnaissance des diplômes d'enseignement supérieur correspondants à des formations minimales de 3 ans pour des professions réglementées s'appliquent à la situation de Mme Morgenbesser, du fait que la première concerne uniquement les avocats pleinement qualifiés et que l'activité de "praticante" ou "patrocinante" étant limitée dans le temps et constituant la partie pratique de la formation nécessaire pour l'accès à la profession d'a ...[+++]


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