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Administration and office expenses
Administrative improvement office
Base Quality Improvement Officer
Business and office expenses
Business and office overheads
Civil service administrative officer
E & I Officer
Evaluation and Improvement Officer
General and office expenses
Government administrative officer
Land Improvement Office
Local authority administrator
Operating expenses
Operating general expenses
Public administrative officer
Records improvement officer
Systems improvement officer

Traduction de «Administrative improvement office » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
administrative improvement office

Service de réforme administrative


records improvement officer [ systems improvement officer ]

agent d'amélioration de la gestion des documents [ AAGD | agent d'amélioration - gestion des documents ]


Land Improvement Office

Service féral des améliorations foncières | SFAF [Abbr.]


Evaluation and Improvement Officer [ E & I Officer ]

Agent de lvaluation et des améliorations


Base Quality Improvement Officer

officier d'amélioration de la qualité de la base [ officier d'amélioration de la qualité (B) ]


Land Improvement Office

Service fédéral des améliorations foncières [ SFAF ]


government administrative officer | local authority administrator | civil service administrative officer | public administrative officer

adjointe administrative dans la fonction publique | adjoint administratif dans la fonction publique | adjoint administratif dans la fonction publique/adjointe administrative dans la fonction publique


administration and office expenses | business and office expenses | business and office overheads | general and office expenses | operating expenses | operating general expenses

charges d'exploitation bancaire | frais de bureau et autres frais généraux | frais de gestion et de bureau | frais d'exploitation | frais généraux et de bureau


Swiss Liaison Office to the United Nations Interim Administration Mission in Kosovo (UNMIK)

Bureau de liaison suisse auprès de la Mission des Nations Unies au Kosovo (MINUK)


Ordinance of 4 December 2009 on Administrative Policing Measures and on the Information Systems of the Federal Office of Police

Ordonnance du 4 décembre 2009 sur les mesures de police administrative et les systèmes d'information de l'Office fédéral de la police
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
to improve cooperation between administrative resources through the exchange of liaison officers.

améliorer la coopération entre les ressources administratives à travers un échange de fonctionnaires de liaison.


E-justice – investigation and development of a unified communication and information system as well as the electronic portal of the judiciary administration; introducing standardised online applications, electronic case management and transfer of documentation among the bodies of the judiciary but also with other relevant public institutions. preparation and implementation of special equipment for videoconferencing as part of the judicial process; developing tools for statistical analyses of the workload in the judiciary; a unified system for filing and handling complaints implemented as an anti-corruption measure. Creating a network ...[+++]

la justice en ligne - la recherche et le développement d’un système unifié de communication et d’information, ainsi que le portail électronique de l’administration judiciaire; l'introduction de demandes standardisées en ligne, d'un système électronique de gestion des dossiers et de transfert des documents entre les organes de l’appareil judiciaire, mais aussi avec d’autres organismes publics concernés; la préparation et la mise en œuvre d'équipements spéciaux pour la visioconférence dans le cadre des procédures judiciaires; le développement d’outils pour l’analyse statistique de la charge de travail au sein de l’appareil judiciaire; ...[+++]


169. Agrees with the Court of Auditors that the Commission has introduced effective new front-office IT tools which have substantially improved the interaction with beneficiaries, led to less administrative burden for both sides and helped to avoid the risk of potential duplication of funding; is concerned, however, that a substantial challenge remains, i.e. the optimisation of back-office IT tools which ensures a further reductio ...[+++]

169. estime comme la Cour des comptes que la Commission a introduit de nouveaux outils informatiques de guichet efficaces, qui ont considérablement amélioré l'interaction avec les bénéficiaires, réduit la charge administrative pour les deux parties et contribué à réduire le risque de double emploi potentiel des financements; est toutefois préoccupé par le fait qu'un défi majeur demeure celui de l'optimisation des outils informatiques d'arrière-guichet, qui permet une nouvelle réduction de la charge administrative et garantit un lien ...[+++]


169. Agrees with the Court of Auditors that the Commission has introduced effective new front-office IT tools which have substantially improved the interaction with beneficiaries, led to less administrative burden for both sides and helped to avoid the risk of potential duplication of funding; is concerned, however, that a substantial challenge remains, i.e. the optimisation of back-office IT tools which ensures a further reductio ...[+++]

169. estime comme la Cour des comptes que la Commission a introduit de nouveaux outils informatiques de guichet efficaces, qui ont considérablement amélioré l'interaction avec les bénéficiaires, réduit la charge administrative pour les deux parties et contribué à réduire le risque de double emploi potentiel des financements; est toutefois préoccupé par le fait qu'un défi majeur demeure celui de l'optimisation des outils informatiques d'arrière-guichet, qui permet une nouvelle réduction de la charge administrative et garantit un lien ...[+++]


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2. Notes that in 2011, the Office committed 99,1 %, 75 % and 95,1 % of the appropriations received under Title I (Staff Expenditure), Title II (Administrative Expenditure) and Title III (Operational Expenditure) respectively; observes that in terms of paid appropriations the Office's execution rate stands at 96,8% under Title I, 33,8% under Title II and 47,1% under Title III; takes note of the Office's statement that the costs related to the new headquarters had a substantial impact on the execution rates for Titles II and III which ...[+++]

2. note qu'en 2011, l'Office a engagé 99,1 %, 75 % et 95,1 % des crédits relevant respectivement du titre 1 (dépenses de personnel), du titre 2 (dépenses de fonctionnement) et du titre 3 (dépenses opérationnelles); fait observer qu'au niveau des crédits payés, l'Office présente un taux d'exécution de 96,8 % pour le titre 1, de 33,8 % pour le titre 2 et de 47,1 % pour le titre 3; prend note de la déclaration de l'Office selon laquelle les coûts liés au nouveau siège ont eu des incidences substantielles sur les taux d'exécution pour l ...[+++]


2. Notes that in 2011, the Office committed 99,1 %, 75 % and 95,1 % of the appropriations received under Title I (Staff Expenditure), Title II (Administrative Expenditure) and Title III (Operational Expenditure) respectively; observes that in terms of paid appropriations the Office's execution rate stands at 96,8% under Title I, 33,8% under Title II and 47,1% under Title III; takes note of the Office's statement that the costs related to the new headquarters had a substantial impact on the execution rates for Titles II and III which ...[+++]

2. note qu'en 2011, l'Office a engagé 99,1 %, 75 % et 95,1 % des crédits relevant respectivement du titre 1 (dépenses de personnel), du titre 2 (dépenses de fonctionnement) et du titre 3 (dépenses opérationnelles); fait observer qu'au niveau des crédits payés, l'Office présente un taux d'exécution de 96,8 % pour le titre 1, de 33,8 % pour le titre 2 et de 47,1 % pour le titre 3; prend note de la déclaration de l'Office selon laquelle les coûts liés au nouveau siège ont eu des incidences substantielles sur les taux d'exécution pour l ...[+++]


9. Notes from the Court of Auditors' report that the Office could improve the transparency of recruitment procedures; invites the Office to clarify possible deficiencies in regard to its recruitment procedure; considers that some of the provisions of the Staff Regulations may present a considerable administrative burden;

9. note que, selon le rapport de la Cour des comptes, l'Office pourrait améliorer la transparence des procédures de recrutement; invite l'Office à tirer au clair d'éventuelles déficiences en ce qui concerne sa procédure de recrutements; estime que certaines dispositions du statut pourraient donner lieu à une charge administrative notable;


'The clock is ticking': EDPS issues a paper on the role of data protection officers in a push to improve the EU administration's data protection compliance

'Le compte à rebours est lancé': Le CEPD publie un document sur le rôle du délégué à la protection des données pour améliorer la protection des données au sein de l'administration européenne


- improve the flow of information and assistance between Member States' customs administrations and the Commission (in particular all customs offices should receive/transmit updated tariff and control information electronically)

- améliorer les flux d'informations et d'assistance entre administrations douanières des Etats membres et Commission (plus spécialement, réception/transmission électronique par tous les bureaux de douane d'informations actualisées dans le domaine du tarif et des contrôles)


Matthaeus, which is named after the patron saint of customs officers, is a pilot scheme for arranging exchanges of officials between customs administrations in different Member States and is designed to: (a) prepare national customs officials for the single European market, with special reference to the elimination of border checks and the shifting of controls to the Community's external frontiers, in the interests of improving the effectiveness o ...[+++]

Le programme Matthaeus appelé ainsi du nom du saint patron des douaniers, représente une action pilote qui porte sur des programmes d'échanges entre douaniers d'administrations nationales différentes avec les objectifs suivants : a) préparer les fonctionnaires des douanes des Etats membres aux implications du marché intérieur, notamment en ce qui concerne la suppression des contrôles aux frontières et la réorientation vers les contrôles aux frontières extérieures, et rendre ainsi plus efficaces les mesures de prévention et de répressi ...[+++]


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