Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertising market
Association advertising
Business-to-business advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Corporate image advertising
Develop digital marketing strategies
Group advertising
Industrial advertising
Institutional advertisement
Institutional advertising
Joint advertising
Manage internet advertising
Plan digital marketing
Plan marketing digitally
Prestige advertising
Professional advertising
Trade advertising
Viral ads
Viral advertisements
Viral advertising
Viral marketing

Vertaling van "Advertising market " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
advertising market

marché publicitaire | marché de la publicité


Professional occupations in advertising, marketing and public relations

Professionnels/professionnelles en publicité, en marketing et en relations publiques


Advertising, marketing and public relations managers

Directeurs/directrices de la publicité, du marketing et des relations publiques


Advertising, Marketing and Partnership

Publicité, Marketing et Partenariats


purchases of services of scientific research,advertising,market research

achats de services de recherche scientifique,de publicité,d'études de marché


develop digital marketing strategies | manage internet advertising | plan digital marketing | plan marketing digitally

programmer les stratégies de marketing numérique | planifier des stratégies de marketing numérique | planifier les stratégies opérationnelles de marketing numérique


viral ads | viral advertisements | viral advertising | viral marketing

bouche à oreille électronique | marketing viral


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle


professional advertising | business-to-business advertising | trade advertising | industrial advertising

publicité professionnelle | publicité industrielle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While supporting the principle of the separation of editorial and advertising content, some operators, particularly advertisers, marketers and commercial broadcasters, would nonetheless welcome some degree of flexibility with regard to the implementation arrangements, particularly as regards the exceptional nature of isolated spots or the banning of surreptitious advertising.

Tout en se montrant attachés au principe de séparation des contenus éditorial et publicitaire, certains opérateurs, en particulier annonceurs, publicitaires et radiodiffuseurs commerciaux, se prononcent néanmoins en faveur d'un certain assouplissement au niveau de ses modalités d'application, notamment en ce qui concerne le caractère exceptionnel des spots isolés ou de l'interdiction de la publicité clandestine.


The television advertising market in 2004 was roughly at the level of the year 2000 in nominal terms and accounted for almost one third of overall advertising investment[18].

En 2004, le marché de la publicité télévisuelle se situait approximativement au niveau de l’an 2000 en valeur nominale, et représentait près d’un tiers des investissements publicitaires globaux[18].


requiring manufacturers, importers and large-scale traders to provide information on their spending on advertising, marketing, sponsorship and promotion campaigns not banned by EU legislation.

exiger des fabricants, des importateurs et des gros négociants de fournir des informations concernant les dépenses qu’ils engagent pour la publicité, le marketing, le parrainage et les campagnes de promotion non interdits par la législation de l’UE.


Development of the TV market slowed in 2001 (+4% compared to 2000, +40% compared to 1997), mainly due to unsatisfactory results (-2.1% in 2001 compared to 2000) from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

L'expansion du marché de la télévision s'est ralenti en 2001 (+4% par rapport à 2000, +40% par rapport à 1997), en raison essentiellement des résultats insatisfaisants (-2,1% en 2001 par rapport à 2000) enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles à accès libre affectées par une crise globale dans le marché de la publicité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– (IT) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, I believe that the review of the previous legislation – which is seen as a natural legal adjustment to new technologies – conceals a desire for the uncontrolled liberalisation of the advertising market: no daily limit on teleshopping, telepromotions that are not included in the schedule, unregulated small advertising spots and the introduction of product placement, an advertising practice that is so interwoven with programme content that it cannot be regulated either quantitatively or qualitatively.

- (IT) Madame la Présidente, Madame la Commissaire, Mesdames et Messieurs, je pense que la révision de la précédente législation - considérée comme une adaptation juridique naturelle aux nouvelles technologies - occulte le désir d’une libéralisation incontrôlée du marché de la publicité: pas de limite journalière pour le téléachat et les télépromotions qui ne sont pas inclus dans la grille des programmes, spots publicitaires brefs non réglementés et introduction du placement de produits, une pratique publicitaire qui est si intimement combinée au contenu du programme que ni sa quantité, ni sa qualité ne peuvent être règlementées.


– (IT) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, I believe that the review of the previous legislation – which is seen as a natural legal adjustment to new technologies – conceals a desire for the uncontrolled liberalisation of the advertising market: no daily limit on teleshopping, telepromotions that are not included in the schedule, unregulated small advertising spots and the introduction of product placement, an advertising practice that is so interwoven with programme content that it cannot be regulated either quantitatively or qualitatively.

- (IT) Madame la Présidente, Madame la Commissaire, Mesdames et Messieurs, je pense que la révision de la précédente législation - considérée comme une adaptation juridique naturelle aux nouvelles technologies - occulte le désir d’une libéralisation incontrôlée du marché de la publicité: pas de limite journalière pour le téléachat et les télépromotions qui ne sont pas inclus dans la grille des programmes, spots publicitaires brefs non réglementés et introduction du placement de produits, une pratique publicitaire qui est si intimement combinée au contenu du programme que ni sa quantité, ni sa qualité ne peuvent être règlementées.


Advertising, market research and public opinion polling covers the design, creation and marketing of advertisements by advertising agencies; media placement, including the purchase and sale of advertising space; exhibition services provided by trade fairs; the promotion of products abroad; market research; telemarketing; and public opinion polling on various issues.

Services de publicité, d’étude de marché et de sondage d’opinion couvre la conception, la création et la commercialisation d’annonces publicitaires par les agences de publicité; le placement d’annonces auprès des médias, notamment l’achat et la vente d’espaces publicitaires; les services d’exposition fournis par les foires commerciales; la promotion de produits à l’étranger; l’étude de marché; le télémarketing et le sondage d’opinion sur divers sujets.


an examination into whether the advertising market distorts the conditions of competition in the media sector and whether specific controls on the advertising market are needed to ensure equitable conditions of access;

l'examen des questions de savoir si le marché de la publicité engendre des distorsions de la concurrence dans le secteur des médias et s'il faut soumettre le marché de la publicité à des contrôles spécifiques pour assurer l'équité des conditions d'accès,


19. Welcomes the forthcoming Commission study into the impact of control measures on the television advertising markets but remains concerned about the relationship between advertising and pluralism in the media as large media companies have an advantage in obtaining more advertising;

19. se félicite de la parution prochaine d'une étude de la Commission au sujet des incidences des mesures de contrôle sur les marchés de la publicité à la télévision, mais demeure préoccupé par les relations entre la publicité et le pluralisme dans les médias, étant donné que les grandes sociétés de médias sont avantagées par un accès plus aisé à la publicité;


an examination into whether the advertising market distorts the conditions of competition in the media sector and whether specific controls on the advertising market are needed to ensure equitable conditions of access;

l'examen des questions de savoir si le marché de la publicité engendre des distorsions de la concurrence dans le secteur des médias et s'il faut soumettre le marché de la publicité à des contrôles spécifiques pour assurer l'équité des conditions d'accès,


w