Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid for training basic skills
Aid for training cognitive skills
Aid for training drawing skills
Computer-assisted skill training
Computer-assisted training
Instruct circus acts to others
Refresher flying skill training
Skill training
Teach circus acts
Teach domestic science skills
Teach house-keeping skills
Teach housekeeping skills
Teaching circus acts
Train on housekeeping skills
Train others with circus skills

Traduction de «Aid for training cognitive skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid for training cognitive skills

aide à la formation des aptitudes cognitives


aid for training drawing skills

aide à l'éducation du dessin pour apprendre à dessiner [ aide pour s'entraîner et apprendre à dessiner ]


aid for training basic skills

aide à l'éducation des fonctions de base


teach domestic science skills | train on housekeeping skills | teach housekeeping skills | teach house-keeping skills

enseigner l’économie domestique


computer-assisted skill training | computer-assisted training

formation assistée par ordinateur


instruct circus acts to others | teaching circus acts | teach circus acts | train others with circus skills

enseigner des numéros de cirque


skill training (specialisation)

spécialisation professionnelle


refresher flying skill training

entraînement de rafraîchissement aux techniques de pilotage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Acquiring non-cognitive skills (such as perseverance, motivation, ability to interact with others) in early years is essential for all future learning and successful social engagement, so the content of the ECEC curriculum should extend beyond cognitive learning, and encompass socialisation and a range of non-cognitive aspects.

L’acquisition, dès la prime enfance, d’aptitudes autres que cognitives (telles que la persévérance, la motivation et la capacité d’interaction avec les autres) est indispensable à l’apprentissage futur et à la bonne intégration sociale.


This applies to basic skills (such as reading or mathematics), key competences (such as digital and entrepreneurship skills and foreign languages) and non-cognitive skills (such as team-work and critical thinking).

Cela vaut pour les compétences de base (telles que la lecture ou les mathématiques), les compétences clés (comme les compétences numériques et entrepreneuriales et les langues étrangères) et les compétences non cognitives (telles que le travail en équipe et l’esprit critique).


The cognitive and non-cognitive skills developed in early childhood education and care can help children to unlock their full potential and provide them with the foundations for life and success in school.

Les capacités cognitives et non cognitives qu'ils développent dans le cadre de l'éducation et de l'accueil préscolaires peuvent aider les enfants à mobiliser tout leur potentiel et leur donner des bases pour la vie et pour la réussite à l'école.


117. Encourages the Member States to integrate the acquisition of digital skills into school curricula, to improve the necessary technical equipment and to promote cooperation between universities and technical colleges with the aim of developing common e-Learning curricula that are, recognised in the ECTS system; stresses that education and training curricula must aim at developing a critical thinking approach to the use and thorough understanding of new media, digital and information devices and interfaces, so that people can be ac ...[+++]

117. encourage les États membres à intégrer l'acquisition de compétences numériques dans les programmes d'enseignement scolaire, à améliorer l'équipement technique nécessaire et à soutenir la coopération entre les universités et les écoles techniques afin de mettre au point des programmes communs en matière d'apprentissage en ligne reconnus dans le système ECTS; souligne que les programmes d'éducation et de formation doivent viser la connaissance approfondie et le développement d'un esprit critique vis-à-vis de l'utilisation des nouveaux dispositifs et des nouvelles interfaces qui se font ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Recognises the importance of formal, non-formal and informal learning, as well as volunteering, to promote self-development focusing on cognitive and non-cognitive skills and competences, critical thinking, capacity to deal with different opinions, media literacy, anti-discrimination and intercultural skills and competences and language learning as well as social an ...[+++]

26. reconnaît l'importance de l'enseignement formel, non formel ou informel, ainsi que du bénévolat, dans le renforcement du développement personnel, en mettant l'accent sur les savoir-faire et sur les compétences tant cognitives que non cognitives, l'esprit critique, la capacité à comprendre des opinions différentes, l'éducation aux médias, les qualifications et les compétences interculturelles et antidiscriminatoires et l'apprentissage des langues, ainsi que des compétences sociales ...[+++]


10. Believes that the Commission, the Member States, the industry and the trade unions should act jointly to retain and attract qualified workers, talented high-skilled scientists and managers to the steel sector, as well as young talent through apprenticeship schemes, thus ensuring a dynamic and innovative workforce; recalls the role of regional universities and industrial research institutes, whose excellence does much to create the regional preconditions for a competitive steel industry; urges the Commission and the Member States to implement immediate actions to avoid the loss ...[+++]

10. estime que la Commission, les États membres, le secteur et les syndicats devraient agir ensemble pour attirer et garder dans le secteur sidérurgique les travailleurs qualifiés, les scientifiques et les dirigeants talentueux et hautement qualifiés, ainsi que les jeunes talents, par l'intermédiaire de programmes d'apprentissage, et se doter ainsi d'une main-d'œuvre dynamique et qui fait preuve d'innovation; rappelle le rôle des universités régionales et des instituts de recherche industriel ...[+++]


4. Calls on the Commission and Member States to assess future employment developments in the steel sector for the EU as a whole, and for individual Member States, and to encourage Member States and social partners to draw up adequate plans for training, retraining, mobility and outplacement of workers within the sector; stresses the importance of EU support for training and employment in industrial transition processes in order to retain and develop skills and know-how, to anticipate skills needs, to promote training and skills upgra ...[+++]

4. invite la Commission et les États membres à analyser l'évolution future de l'emploi dans le secteur sidérurgique au niveau européen ainsi qu'au sein de chaque État membre et à encourager les États membres et les partenaires sociaux à élaborer des programmes adaptés pour la formation, la reconversion, la mobilité et le reclassement externe de travailleurs dans le secteur; souligne l'importance des aides européennes pour la formation et l'emploi dans les processus de mutation industrielle de manière à conserver et développer les com ...[+++]


Since early years carers in most Member States are not required to undertake professional training or gain specific qualifications in order to work with young children, many of them lack the interactive skills and overall proficiency necessary to ensure that the children in their care develop adequate cognitive skills.

Ce personnel n'étant pas tenu, dans la plupart des établissements, d'avoir suivi une formation professionnelle ou acquis des qualifications spécifiques pour pouvoir travailler avec de jeunes enfants, un grand nombre de ces agents ne disposent pas des compétences interactives et des connaissances générales nécessaires pour s'assurer que les enfants qui leur sont confiés acquièrent les compétences cognitives appropriées.


The Council conclusions of 20 May 2011 on early childhood education and care (ECEC) , which recognised that high quality early childhood education and care complements the central role of the family and lays the essential foundations for language acquisition, successful lifelong learning, social integration, personal development and employability, whilst fostering the acquisition of both cognitive and non-cognitive skills.

Les conclusions du Conseil du 20 mai 2011 sur l’éducation et l’accueil de la petite enfance , dans lesquelles le Conseil constate que la mise en place de structures de qualité pour l’éducation et l’accueil de la petite enfance complète le rôle central joué par la famille et constitue le socle de l’acquisition du langage, de l’éducation et de la formation tout au long de la vie, de l’intégration sociale, du développement personnel et de l’employabilité, tout en stimulant l’acquisition de compétences aussi bien cognitives que non cognitives. ...[+++]


promoting developmentally appropriate programmes and curricula, which fosters the acquisition of both cognitive and non-cognitive skills, whilst recognising the importance of play, which is also crucial to learning in the early years.

promouvoir des programmes et des cursus appropriés à chaque stade du développement de l'enfant, qui stimulent l'acquisition de compétences aussi bien cognitives que non cognitives, tout en reconnaissant l'importance du jeu, autre élément essentiel de l'apprentissage durant les premières années.


w