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AGACS
Air sensor
Air-ground communication
Air-ground communication load
Air-ground communication station
Air-ground communication workload
Air-ground sensing relay
Air-ground voice communication
Air-to-ground
Air-to-surface
Automatic air-ground communication system
Ground control relay
Ground safety relay
Ground shift control relay
Ground shift switch
Ground-air-ground communications
Safety relay

Vertaling van "Air-ground communication " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
air-ground communication load [ air-ground communication workload ]

volume des communications air-sol




air-ground communication station

station de communications air-sol






ground/air/ground communications [ ground-air-ground communications ]

communications sol/air/sol [ communications sol-air-sol ]


automatic air-ground communication system | AGACS [Abbr.]

système de communications air-sol automatique | AGACS [Abbr.]


ground control relay | ground safety relay | air-ground sensing relay | ground shift switch | ground shift control relay | safety relay | air sensor

relais de référence air-sol


air-ground voice communication

radiotéléphonie air-sol


air-to-ground (1) | air-to-surface (2) | air/ground(2) [ A/G ]

air-sol [ as ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When an air traffic services unit knows or believes that an aircraft is being subjected to unlawful interference, no reference shall be made in ATS air-ground communications to the nature of the emergency unless it has first been referred to in communications from the aircraft involved and it is certain that such reference will not aggravate the situation.

Lorsqu’un organisme des services de la circulation aérienne saura ou croira qu’un aéronef est l’objet d’une intervention illicite, il n’est pas fait mention de la nature du cas d’urgence dans les communications ATS air-sol, à moins qu’il n’en ait été fait mention auparavant dans les communications émanant de l’aéronef en cause et que l’on ne soit certain qu’une telle mention n’aggravera pas la situation.


The first flight of l'association des gens de l'air, if you remember it well, was because we were not allowed to speak French in air-to-air or air-to-ground communication at the time.

Elle a pris son envol, vous vous en souviendrez sûrement, parce qu'à l'époque nous n'avions pas le droit de parler français pour les communications air-air ou air-sol.


Air-ground communications shall be designed to support end-to-end communications and to ensure seamless provision and use of communications services to air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III in the airspace referred to in Article 1(3).

Les communications air-sol doivent être conçues pour prendre en charge les communications de bout en bout et pour garantir la fourniture et l’utilisation, sans solution de continuité, des services de communication avec les applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, dans l’espace aérien visé à l’article 1er, paragraphe 3.


They can go anywhere between air-to-air combat-simulated situations to air-to-ground situations, whereby communications are established with our ground-forward air controllers with the pilots, and they go through some practice runs.

Il peut s'agir de simulations de combat aérien, de situations air-sol où les communications sont établies entre les contrôleurs aériens avancés—terre—et les pilotes, sans compter les vols d'entraînement général.


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Air navigation service providers and other entities providing communication services for data exchanges of the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III shall ensure that the ground systems referred to in Article 1(2)(c) apply air-ground communications in compliance with requirements of Part B or Part C of Annex IV.

Les prestataires de services de navigation aérienne et les autres organismes fournissant des services de communication pour les échanges de données des applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, veillent à ce que les systèmes au sol visés à l’article 1er, paragraphe 2, point c), assurent des communications air-sol conformément aux exigences de l’annexe IV, partie B ou C.


1. Member States which have designated ATS providers in the airspace referred to in Article 1(3) shall ensure that air-ground communications services applying the requirements of Part B of Annex IV are available to operators for aircraft flying within that airspace under their responsibility for data exchanges of the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III, with due regard to possible coverage limitations inherent in the communication technology used.

1. Les États membres qui ont désigné des prestataires ATS dans l’espace aérien visé à l’article 1er, paragraphe 3, veillent à ce que les exploitants des aéronefs empruntant l’espace aérien dont ils ont la responsabilité disposent de services de communication air-sol satisfaisant aux exigences de l’annexe IV, partie B, pour les échanges de données des applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, compte dûment tenu des éventuelles limitations de couverture inhérentes à la technologie de communication utilisée. ...[+++]


3. Operators shall ensure that airborne systems referred to in Article 1(2)(c) and their constituents installed on-board aircraft referred to in Article 3(2) and (3) apply air-ground communications in compliance with the requirements of Part B or Part C of Annex IV for data exchanges of the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III.

3. Les exploitants veillent à ce que les systèmes embarqués visés à l’article 1er, paragraphe 2, point c), et leurs composants installés à bord des aéronefs visés à l’article 3, paragraphes 2 et 3, assurent des communications air-sol conformément aux exigences de l’annexe IV, partie B ou C, pour les échanges de données des applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3.


As an example, when a forward air controller—say a Canadian Forces member on the ground—calls in for close air support, they may well simply specify “for effect”, but when the aircraft shows up to the location, there will likely be communication between the pilot in that aircraft and the individual on the ground who has requested close air support and who may be told what type of munition is going to be delivered and be asked to authorize that.

À titre d'exemple, lorsqu'un contrôleur aérien avancé — disons un membre des Forces canadiennes sur le terrain — demande un appui aérien rapproché, il précisera peut-être sous forme de tir d'efficacité, mais lorsque l'aéronef arrivera sur place, il y aura vraisemblablement une communication entre le pilote et la personne sur le terrain qui a demandé un appui aérien rapproché pour l'informer du type de munition qui sera utilisé et lui demander de l'autoriser.


(Return tabled) Question No. 1263 Mr. Ted Hsu With regard to the Transport Canada announcement on Tanker Safety Systems on March 18, 2013 in Vancouver, British Columbia: (a) what were the costs for the Minister of Transport, Infrastructure and Communities, his staff and departmental staff to travel to the announcement, including air and ground transportation; (b) what were the costs for the Minister of Natural Resources, his staff and departmental staff to travel to the announcement, including air and ground transportation; and (c) ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1263 M. Ted Hsu: En ce qui concerne l’annonce relative au système de sécurité pour les navires-citernes du Canada que Transports Canada a faite le 18 mars 2013 à Vancouver (Colombie-Britannique): a) quels ont été les coûts du déplacement à cet endroit du ministre des Transports, de l'Infrastructure et des Collectivités, de son personnel et d’employés de ce ministère, y compris les frais du transport aérien et du transport terrestre; b) quels sont les coûts du déplacement à cet endroit du ministre des Ressources naturelles, de son personnel et d’employés de ce ministère, y compris les frais du transpor ...[+++]


We will be including in those integrated tests our major business partners, the Star Alliance carriers, our regional airlines, as well as some of the international telecommunications firms that are necessary, as Mr. Mackay said, for things like air-to-ground communications and flight plan exchange.

Nous allons inclure à cette occasion les essais intégrés de nos principaux partenaires, Star Alliance, des lignes aériennes régionale, de même que les entreprises de télécommunications internationales qui sont nécessaires, comme le signalait M. Mackay, pour les communications air-sol et les plans de vol.


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