On the one hand, the Lobster Council of Canada has a very firm policy of demonstrating both branding and quality to create benchmarks internationally, but we need to tread a somewhat cautious line because our Canadian processors, overwhelmingly located in Prince Edward Island and New Brunswick, need American catch as part of their processing program; and we, as Canadian suppliers, need the American market — the immediate market in New England and the ultimate market in California, New York and the southern states — as part of our export program.
D'une part, le Conseil canadien du homard a adopté une politique très ferme concernant la promotion de l'image de marque et de la qualité du homard canadien afin d'établir des critères internationaux, mais nous devons en quelque sorte faire preuve de prudence, car les usines de transformation canadiennes — qui sont concentrées à l'Île-du-Prince-Édouard et au Nouveau-Brunswick — doivent s'approvisionner
en homard américain pour mener à bien leurs activités de transformation; d'autre part, les fournisseurs canadiens ont besoin du marché américain — le marché immédiat de la Nouvelle-Angleterre et les marchés finaux de la Californie, de New
...[+++] York et des États du Sud — pour y exporter leur homard.