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Alternate water terminal
Alternative water terminal
Alternator regulator
Alternator regulator terminal
Alternator relay terminal
To terminate the duties of the alternate
Voltage regulator terminal

Traduction de «Alternator regulator terminal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
alternator regulator terminal

borne de régulateur d'alternateur








alternative water terminal

terminus maritime auxiliaire


alternator relay terminal

borne de relais d'alternateur




voltage regulator terminal

borne de régulateur de tension


to terminate the duties of the alternate

mettre fin aux fonctions du suppléant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A second source was alternative cost estimates based on consistent approaches across the Union on the regulation of national mobile termination rates.

Une autre méthode d’estimation des coûts a consisté à estimer les coûts à partir d’approches cohérentes, dans toute l’Union, de la réglementation des tarifs nationaux de terminaison d’appel mobile.


The European Commission has suspended a proposal from the Czech telecoms regulator (ČTÚ) concerning regulatory remedies for the fixed termination markets as it has serious concerns on the scope of the proposed access obligation with regard to alternative network operators.

La Commission européenne a suspendu une proposition de l'autorité réglementaire tchèque des télécommunications (ČTÚ) concernant certaines mesures correctrices réglementaires sur le marché de la terminaison d'appel fixe car elle a de sérieux doutes quant à la portée de l'obligation d'accès proposée relativement aux opérateurs alternatifs.


In the second half of May 2013, BNetzA notified the Commission of its plans to regulate fixed termination markets for alternative operators based on a calculation method different to that set out in the Commission's 2009 Recommendation on Termination Rates (see IP/09/710 and MEMO/09/222)

Dans la seconde quinzaine de mai 2013, la BNetzA a notifié à la Commission un projet de régulation des marchés de terminaison d'appel fixe pour les opérateurs alternatifs, qui se fondait sur une méthode de calcul autre que celle prévue dans la recommandation de la Commission sur les tarifs de terminaison d’appel de 2009 (voir IP/09/710 et MEMO/09/222)


The European Commission has suspended a proposal by the German Telecoms Regulator (BNetzA) to set fixed termination rates for alternative operators.

La Commission européenne a suspendu une proposition de l'autorité allemande de réglementation des télécoms (BNetzA) concernant ls tarifs de terminaison d’appel fixe pour les opérateurs alternatifs.


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When regulating wholesale termination charges, NRAs should neither preclude nor inhibit operators from moving to alternative arrangements for the exchange of terminating traffic in the future to the extent that these arrangements are consistent with a competitive market.

En réglementant les redevances de terminaison d'appel en gros, les ARN ne doivent ni empêcher les opérateurs, ni leur interdire d'adopter d'autres dispositions concernant l'échange de trafic de terminaison à l'avenir, pour autant que ces dispositions soient compatibles avec un marché concurrentiel.


When regulating wholesale termination charges, NRAs should neither preclude nor inhibit operators from moving to alternative arrangements for the exchange of terminating traffic in the future to the extent that these arrangements are consistent with a competitive market.

En réglementant les redevances de terminaison d'appel en gros, les ARN ne doivent ni empêcher les opérateurs, ni leur interdire d'adopter d'autres dispositions concernant l'échange de trafic de terminaison à l'avenir, pour autant que ces dispositions soient compatibles avec un marché concurrentiel.


When regulating wholesale termination charges, NRAs should neither preclude nor inhibit operators from moving to alternative arrangements for the exchange of terminating traffic in the future to the extent that these arrangements are consistent with a competitive market.

En réglementant les redevances de terminaison d'appel en gros, les ARN ne doivent ni empêcher les opérateurs, ni leur interdire d'adopter d'autres dispositions concernant l'échange de trafic de terminaison à l'avenir, pour autant que ces dispositions soient compatibles avec un marché concurrentiel.


The European Commission has vetoed a decision by the German regulator, RegTP (‘Regulierungsbehörde für Telekommunikation und Post’), not to regulate ex ante telephone call termination services provided by alternative network operators (ANOs).

La Commission européenne a mis son veto à une décision de l'autorité réglementaire allemande, RegTP («Regulierungsbehörde für Telekommunikation und Post»), de ne pas réglementer ex ante les services de terminaison d'appels téléphoniques fournis par des opérateurs de réseaux alternatifs.


2. Terminal equipment covered by this Decision shall comply with either the common technical regulation referred to in paragraph 1 or alternatively shall comply with the common technical regulations as defined in Commission Decisions 98/515/EC(2) and 97/523/EC(3) or 1999/310/EC(4).

2. Les équipements terminaux qui relèvent de la présente décision sont conformes soit à la réglementation technique commune visée au paragraphe l, soit aux réglementations techniques communes définies dans les décisions 98/515/CE(2) et 97/523/CE(3) ou 1999/310/CE(4) de la Commission.


The major steps in the proposed schedule are summarized hereafter: (see annex) ANNEX EVOLUTION OF THE REGULATORY FRAMEWORK BEFORE 1992 1987: ----- - Green Paper on Telecoms 1988: ----- - Directive 88/301/EEC liberalising terminal equipments 1990: ----- - Directive 90/388/EEC liberalising all telecoms services except voice telephony for the public 1992: ----- - 1992 Review Communication TOWARDS THE LIBERALISATION OF TELECOMS 1993: ----- - Consultations on Review and communications - Green Paper on Mobile and Personal Communications 1993-1994-1995: --------------- - Accelerated adoption of proposals in fields of: - ONP voice - liberalisati ...[+++]

Les principales étapes du programme proposé sont résumées ci-dessous : ANNEXE EVOLUTION OF THE REGULATORY FRAMEWORK BEFORE 1992 1987: ----- - Green Paper on Telecoms 1988: ----- - Directive 88/301/EEC liberalising terminal equipments 1990: ----- - Directive 90/388/EEC liberalising all telecoms services except voice telephony for the public 1992: ----- - 1992 Review Communication TOWARDS THE LIBERALISATION OF TELECOMS 1993: ----- - Consultations on Review and communications - Green Paper on Mobile and Personal Communications 1993-1994-1995: --------------- - Accelerated adoption of proposals in fields of: - ONP voice - liberalisation of s ...[+++]




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'Alternator regulator terminal' ->

Date index: 2021-11-29
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