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Analyse transportation costs
Analysis of costs
CIA
CMA
Cost analysis
Cost benefit analysis
Cost minimisation analysis
Cost-based analysis
Cost-benefit analysis
Cost-effectiveness analysis
Cost-impact analysis
Cost-minimisation analysis
Cost-minimization analysis
Differential analysis
Identify and assess the costs transportation
Identify transport costs and mitigation methods
Incremental analysis
Marginal analysis
Perform a health and safety cost-benefit analysis
Perform analysis of the costs of transportation
Provide cost benefit analysis report
Provide cost benefit analysis reports
Provide reports on cost benefit analysis
Providing cost benefit analysis reports
Relevant cost approach

Traduction de «Analysis Vehicle Cost » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cost analysis [ analysis of costs | cost-based analysis ]

analyse des coûts [ analyse de coûts ]


cost-minimisation analysis | CMA | cost-minimization analysis | cost minimisation analysis

analyse de minimisation des coûts | AMC | analyse du coût moindre | analyse coût-identification


cost benefit analysis [ benefit/cost analysis ]

analyse coût-avantage


incremental analysis [ relevant cost approach | differential analysis | marginal analysis ]

analyse différentielle [ analyse marginale ]


provide cost benefit analysis report | provide reports on cost benefit analysis | provide cost benefit analysis reports | providing cost benefit analysis reports

fournir des rapports d’analyse coût-bénéfice


cost-impact analysis (1) | cost-effectiveness analysis (2) [ CIA ]

analyse coûts-efficience [ ACE ]


incremental analysis | differential analysis | marginal analysis | relevant cost approach

analyse différentielle


cost/benefit analysis | cost-benefit analysis

analyse coûts-avantages | analyse de rendement


identify and assess the costs transportation | perform analysis of the costs of transportation | analyse transportation costs | identify transport costs and mitigation methods

analyser les coûts de transport


balance health and safety measures against available resources | perform a health and safety cost-benefit analysis | develop appropriate health and safety measures in accordance with available resources | develop health and safety measures in accordance with available resources

élaborer des mesures appropriées en matière de santé et de sécurité en fonction des ressources disponibles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[18] Directive 2009/33/EC on the Promotion of Clean and Energy Efficient Road Transport Vehicles – see also the recently launched Clean Vehicle Portal, designed to help public authorities implement this Directive by providing them, as well as final users, with a comparative, life-cycle cost analysis of existing vehicles ( [http ...]

[18] Directive 2009/33/CE relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie. Voir également le portail «véhicules propres» lancé récemment par la Commission et conçu pour aider les pouvoirs publics à mettre en œuvre la directive précitée en leur fournissant, ainsi qu'aux utilisateurs finaux, une analyse comparative du coût de cycle de vie des véhicules existants ( [http ...]


1. The Commission may exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M1 and N1 from the obligation to install eCall in-vehicle systems set out in Article 4, if following a cost/benefit analysis, carried out or mandated by the Commission, and taking into account all relevant safety aspects, the application of those systems proves not to be appropriate to the vehicle or class of vehicles concerned.

1. La Commission peut exempter certains véhicules ou classes de véhicules des catégories M1 et N1 de l’obligation d’installation des systèmes eCall embarqués énoncée à l’article 4, si, à la suite d’une analyse coûts/bénéfices, effectuée ou commandée par la Commission, et compte tenu de l’ensemble des aspects de sécurité pertinents, il s’avère que l’application de ces systèmes n’est pas appropriée pour le véhicule ou la classe de vé ...[+++]


As far as the cost-benefit analysis of the chosen option (option 3) is concerned, each of the three planned eCall regulatory measures (in-vehicle, telecommunication, PSAP) is inseparable from the other two.

En ce qui concerne l’analyse coût-bénéfices de l’option retenue (option 3), chacune des trois mesures de réglementation envisagées (équipements embarqués, télécommunication, PSAP) est indissociable des deux autres.


(10) Where the producer of a motor vehicle has calculated the regional value content of the motor vehicle on the basis of estimated costs, including standard costs, budgeted forecasts or other similar estimating procedures, before or during the producer’s fiscal year, the producer shall conduct an analysis at the end of the producer’s fiscal year of the actual costs incurred over the period with respect to the production of the mot ...[+++]

(10) Le producteur d’un véhicule automobile qui en a calculé la teneur en valeur régionale en se fondant sur les coûts estimatifs, notamment les coûts standard, les prévisions budgétaires ou autres estimations similaires, avant ou pendant son exercice, effectue à la fin de son exercice une analyse des coûts réels supportés au cours de la période en question relativement à la production du véhicule et, si le véhicule ne satisfait pas à la prescription de teneur en valeur régionale d’après les coûts réels, informe sans délai toute perso ...[+++]


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(10) Where the producer of a motor vehicle has calculated the regional value content of the motor vehicle on the basis of estimated costs, including standard costs, budgeted forecasts or other similar estimating procedures, before or during the producer’s fiscal year, the producer shall conduct an analysis at the end of the producer’s fiscal year of the actual costs incurred over the fiscal year with respect to the production of th ...[+++]

(10) Le producteur d’un véhicule automobile qui en a calculé la teneur en valeur régionale en se fondant sur les coûts estimatifs, notamment les coûts standard, les prévisions budgétaires ou autres estimations similaires, avant ou pendant son exercice, effectue à la fin de son exercice une analyse des coûts réels supportés au cours de celui-ci relativement à la production du véhicule automobile et, si le véhicule ne satisfait pas à la prescription de teneur en valeur régionale d’après les coûts réels, informe sans délai toute personne ...[+++]


(11) Where the producer calculates the regional value content of a motor vehicle in accordance with subsection (10), the producer shall conduct an analysis at the end of the producer’s fiscal year of the actual costs incurred over the period with respect to the production of the motor vehicle and, if the motor vehicle does not satisfy the regional value-content requirement on the basis of the actual costs during that period, immedi ...[+++]

(11) Le producteur qui calcule la teneur en valeur régionale d’un véhicule automobile conformément au paragraphe (10) effectue à la fin de son exercice une analyse des coûts réels supportés au cours de la période relativement à la production du véhicule automobile et, si celui-ci ne satisfait pas à la prescription de teneur en valeur régionale d’après les coûts réels pour cette période, informe sans délai toute personne à qui il a remis un certificat d’origine du véhicule automobile, ou une déclaration écrite attestant que le véhicule ...[+++]


Question No. 413 Mr. Hoang Mai: With regard to the Canada Revenue Agency’s (CRA) response to the provisions of the Internal Revenue Service (IRS) regarding the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) according to the government’s analysis, do the FATCA provisions comply with the provisions of the Convention Between Canada and the United States of America With Respect to Taxes on Income and on Capital and its amending Protocol (2007); (b) how many citizens from the United States of America will be affected by FATCA, (ii) are there specific Canadian exemptions to FATCA; (c) has Canada negotiated with United States Treasury offici ...[+++]

Question n 413 M. Hoang Mai: En ce qui concerne les réponses de l’Agence du Revenu du Canada aux dispositions de l’Internal Revenue Service (IRS) en ce qui a trait à la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) selon l’analyse du gouvernement, est-ce que les dispositions de la FATCA respectent celles de la Convention entre le Canada et les États-Unis d’Amérique en matière d’impôts sur le revenu et sur la fortune et du Protocole la modifiant (2007); b) combien de citoyens des États-Unis d’Amérique seront touchés par la FATCA, (ii) des dérogations précises à la FATCA sont-elles acc ...[+++]


measures exempting certain vehicles or classes of vehicles of categories M, M, N and N from the obligation to install advanced vehicle systems referred to in Article 10 where, following a cost/benefit analysis and taking into account all relevant safety aspects, the application of those systems proves not to be appropriate to the vehicle or class of vehicles concerned.

des mesures d’exemption de certains véhicules ou classes de véhicules des catégories M, M, N et N de l’obligation d’être équipés d’un système de véhicule avancé visé à l’article 10, lorsque, à la suite d’une analyse coût-bénéfice et eu égard à tous les aspects pertinents en matière de sécurité, l’application de ce type de système n’est pas appropriée au véhicule ou à la classe de véhicules concernés.


requirements to purchase equipment and vehicles based on lists of energy-efficient product specifications of different categories of equipment and vehicles to be drawn up by the authorities or agencies referred to in Article 4(4), using, where applicable, minimised life-cycle cost analysis or comparable methods to ensure cost-effectiveness.

obligation d'acheter des équipements et des véhicules sur la base de listes précisant les spécifications du rendement énergétique de différentes catégories d'équipements et de véhicules, à établir par les autorités ou agences visées à l'article 4, paragraphe 4, en utilisant, le cas échéant, une analyse du coût minimal du cycle de vie ou des méthodes comparables afin de garantir un bon rapport coût-efficacité.


This is so, they say, because it focuses only on the price of the lease. It does not take into account three other factors essential to a correct analysis of the true cost to the consumer: It does not take into account the selling price of the vehicle.

C'est le cas, disent-ils, parce qu'il ne tient compte que du prix de la location et laisse de côté trois autres facteurs essentiels pour permettre une analyse correcte des coûts réels pour le consommateur.


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