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Air and space law
Annals of Air and Space Law
Institute and Centre of Air and Space Law
Institute of Air and Space Law
Interstellar law
Law of interplanetary space
Law of outer space
Law of space
Space law

Vertaling van "Annals Air and Space Law " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Annals of Air and Space Law

Annales de droit aérien et spatial


space law [ air and space law | law of space | law of outer space | law of interplanetary space | interstellar law ]

droit spatial [ droit extra-atmosphérique | droit de l'espace extra-atmosphérique | droit de l'espace | droit astronautique | droit interplanétaire ]


Institute of Air and Space Law [ Institute and Centre of Air and Space Law ]

Institut de droit aérien et spatial [ Institut et Centre de droit aérien et spatial ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With regard to Deputy Judge Advocate General 3, salary range was $42,096 - $55,632; information on costs for reimbursement of academic books and materials could not be generated within the allocated time; degree obtained was Bachelor of Law, LL.B., 1993; information on tuition and academic fees could not be generated within the allocated time. With regard to Deputy Judge Advocate General 3 as well, salary range is $131,460 - $139,704; reimbursement of the costs for academic books and materials was $2,471; degree obtained was Master of Law, LL.M., in air and space Law, 2006; tuition and academic fees were $8,010.

Dans le cas du juge avocat général adjoint 3, l’échelle salariale allait de 42 096 $ à 55 632 $; l’information concernant le remboursement des frais pour les manuels et les fournitures scolaires n’a pas pu être obtenue dans le délai accordé; le diplôme, obtenu en 1993, était un baccalauréat en droit — LL.B.; enfin, l’information concernant les frais de scolarité n’a pas pu être obtenue dans le délai accordé; l’échelle salariale va de 131 460 $ à 139 704 $; le remboursement des frais pour les manuels et les fo ...[+++]


EUROVOC descriptor: agreement (EU) air traffic control air traffic air transport air law EU Member State air safety air space United States

Descripteur EUROVOC: accord (UE) contrôle aérien circulation aérienne transport aérien droit aérien État membre UE sécurité aérienne espace aérien États-Unis


Some of our fellow Members persist in confusing this type of operation, which is compatible with international law, with recent attempts by some, especially the United States, to put arms into space and transform it into a fourth battlefield, in addition to land, sea and air.

Certains collègues persistent à confondre ce type d’opération, compatible avec le droit international, avec les récentes velléités de certains États, en particulier les États-Unis, de placer des armes en orbite et de transformer l’espace en un nouveau champ de bataille, après le sol, la mer et les airs.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R1265 - EN - Commission Regulation (EC) No 1265/2007 of 26 October 2007 laying down requirements on air-ground voice channel spacing for the single European sky (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R1265 - EN - Règlement (CE) n° 1265/2007 de la Commission du 26 octobre 2007 établissant des exigences relatives à l’espacement entre canaux de communication vocale air-sol pour le ciel unique européen (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - RÈGLEMENT - DE LA COMMISSION


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The study is entitled: " Cancelling the Pearson Airport Agreements - A Case Study," and it was published in an international industry legal journal, Annals of Air and Space Law.

Cette étude s'intitule: «Cancelling the Pearson Airport Agreements - A Case Study» et a été publiée dans une revue juridique de l'industrie internationale, Annals of Air and Space Law.


For the record, Mr. Lerner obtained his Master of Law at the Institute of Air and Space Law at McGill University and specializes in aerospace law.

Signalons que M. Lerner a obtenu une maîtrise en droit à l'Institute of Air and Space Law de l'Université McGill et qu'il se spécialise dans le droit aérospatial.


He was an outstanding scholar in public international law, constitutional law, human rights and air and space law.

C'était un éminent spécialiste du droit international, du droit constitutionnel, des droits de la personne et du droit aérien et spatial.


In a detailed and exhaustive analysis entitled " Cancelling the Pearson Airport Agreements: A Case Study" in the 1997 issue of Annals of Air and Space Law, Mr. Lerner concludes:

Dans une analyse exhaustive et détaillée intitulée «L'annulation des accords relatifs à l'aéroport Pearson: une étude de cas», publiée dans le numéro de 1997 des Annales du droit aérien et spatial, M. Lerner conclut que:


Firstly, the competition with which we are familiar has created two air spaces: that of the major routes on which we see congestion, delays, queues and broadly inadequate consumer protection laws, although prices have, of course, fallen. And then there is the air space of the smaller routes, which is expensive and which has largely been overlooked by the market.

Premièrement, la concurrence que nous connaissons a quand même créé deux espaces aériens, celui des grandes lignes, dans lequel on note aujourd’hui des encombrements, des retards, des files d’attente, un droit des consommateurs largement insuffisant, mais bien sûr une baisse des prix, et puis celui des petites lignes, qui reste aujourd’hui, à mon avis, très largement insatisfait par le marché, qui est cher.


The European Court of Justice has held, for example, that an organism controlling and supervising the air space and collecting charges for the use of its air navigation system [10], or a private law body carrying out anti-pollution surveillance in a sea port [11], exercise powers which are typically those of a public authority and which are not of an economic nature.

C'est ainsi que la Cour de justice des Communautés européennes a estimé qu'un organisme contrôlant et supervisant l'espace aérien et percevant les redevances dues pour l'utilisation de son système de navigation aérienne [10], ou encore un organisme de droit privé exerçant une surveillance antipollution dans un port de mer [11], exercent des pouvoirs qui sont caractéristiques de la puissance publique et qui ne sont pas de nature économique.




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Date index: 2024-05-18
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