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Lead-rubber apron
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Protective apron
Protective lead apron
Quay apron
Regulate grant applications
Slaughter's apron
Spike apron
Spiked apron
Waste apron
Wharf apron

Vertaling van "Apron applicator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


conduct apron customer safety monitoring | monitor health and safety on airport apron | monitor customer safety on apron | perform apron safety monitoring

surveiller la sécurité des clients sur le tablier


apron of dock [ apron wharf | wharf apron | apron | quay apron ]

tablier du quai [ tablier de quai | front de quai | zone bord-à-quai ]


protective apron [ protective lead apron | lead apron | lead-rubber apron | lead rubber apron ]

tablier de protection [ tablier protecteur ]


apron lighting [ apron lighting system | apron flood-lighting | apron flood-lighting system | apron illumination ]

éclairage d'aire de trafic [ dispositifs d'éclairage d'aire de trafic ]


pin apron | spike apron | spiked apron

tablier à pointes


plastic apron | slaughter's apron

tablier de l'abatteur | tablier en plastique


bib apron | waste apron

tablier à bavette | tablier bavette


administer award applications | regulate grant applications | administer grant applications | manage grant applications

gérer des demandes de subvention


application method | applications processes | application procedure | application process

processus de candidature
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(14) Where an apron is available at a heliport that is certified to be available for use at night, the operator of the heliport shall provide apron edge lights, retro-reflective edge markers or apron floodlighting in accordance with the requirements of the applicable heliport standard.

(14) Dans le cas où une aire de trafic est disponible à un héliport doit être certifiée comme étant disponible pour utilisation de nuit, l’exploitant de l’héliport doit pourvoir cette aire de feux de bord, de balises rétroréfléchissantes de bord ou de projecteurs d’aire de trafic, conformément aux exigences de la norme sur les héliports applicable.


(5) The operator of a heliport shall ensure that unserviceability lights that meet the requirements of the applicable heliport standard are displayed in conformity with that standard wherever any portion of a taxiway or apron at a heliport that is certified to be available for use at night is unfit for the movement of aircraft.

(5) Lorsqu’une partie d’une voie de circulation ou d’une aire de trafic située à un héliport qui est certifié comme étant disponible pour utilisation de nuit ne permet pas les mouvements d’aéronefs, l’exploitant de l’héliport doit veiller à ce que des feux de zone inutilisable conformes aux exigences de la norme sur les héliports applicable soient fournis conformément à celle-ci.


(4) The operator of a heliport shall ensure that unserviceability markers consisting of flags, cones or marker boards that meet the requirements of the applicable heliport standard and are positioned in conformity with that standard are displayed on any part of a taxiway or apron that is unfit for the movement of aircraft.

(4) L’exploitant d’un héliport doit veiller à ce que des balises d’inutilisabilité consistant en des fanions, des cônes ou des panneaux de balisage qui sont conformes aux exigences de la norme sur les héliports applicable et qui sont disposées conformément à celle-ci soient apposées sur toute partie d’une voie de circulation ou d’une aire de trafic ne permettant pas les mouvements d’aéronefs.


(3) The operator of a heliport shall provide ground taxiway edge markers in accordance with the requirements of the applicable heliport standard if the helicopters must travel along a ground taxiway to or from a FATO to an apron, unless

(3) L’exploitant d’un héliport doit fournir, conformément aux exigences de la norme sur les héliports applicable, des balises de bord de voie de circulation si les hélicoptères doivent circuler le long d’une voie de circulation au sol entre une FATO et une aire de trafic, sauf dans les cas suivants :


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(3) The operator of a heliport or a person under the operator’s authority shall direct any vehicle that is operated on an apron or manoeuvring area of the heliport or, in the case of a vehicle in a manoeuvring area, shall ensure that the vehicle’s operation is under the direction of the air traffic services unit or the heliport operator or a person working under their authority, in accordance with the requirements of the applicable heliport standard.

(3) L’exploitant d’un héliport ou une personne relevant de lui doit diriger tout véhicule qui est utilisé sur une aire de trafic ou une aire de manoeuvre de l’héliport ou, dans le cas où le véhicule se trouve sur une aire de manoeuvre, veiller à ce que qu’il soit utilisé sous la direction de l’unité des services de la circulation aérienne ou sous la sienne ou celle d’une personne relevant de lui, conformément aux exigences de la norme sur les héliports applicable.


A level 2 finding shall be issued by the Competent Authority when any non-compliance is detected with the certification basis of the aerodrome, the applicable requirements of Regulation (EC) No 216/2008 and its Implementing Rules, with the aerodrome operator’s or the apron management services provider’s procedures and manuals, with the terms of the certificate or the certificate or with the content of a declaration which could lower or possibly hazard safety.

Un constat de niveau 2 est émis par l’autorité compétente lorsque toute non-conformité significative est détectée par rapport à la base de certification de l’aérodrome, aux exigences applicables du règlement (CE) no 216/2008 et de ses modalités d’exécution, aux procédures et manuels de l’exploitant d’aérodrome ou du prestataire de services de gestion des aires de trafic, aux termes du certificat, au certificat ou au contenu d’une déclaration, qui pourrait réduire ou menacer gravement la sécurité.


A level 1 finding shall be issued by the Competent Authority when any significant non-compliance is detected with the certification basis of the aerodrome, the applicable requirements of Regulation (EC) No 216/2008 and its Implementing Rules, with the aerodrome operator’s or the apron management services provider’s procedures and manuals, with the terms of the certificate or certificate or with the content of a declaration which lowers safety or seriously endangers safety.

Un constat de niveau 1 est émis par l’autorité compétente lorsque toute non-conformité significative est détectée par rapport à la base de certification de l’aérodrome, aux exigences applicables du règlement (CE) no 216/2008 et de ses modalités d’exécution, aux procédures et manuels de l’exploitant d’aérodrome ou du prestataire de services de gestion des aires de trafic, aux termes du certificat, au certificat ou au contenu d’une déclaration, qui réduit ou menace gravement la sécurité.


If the declaration does not contain the required information, or contains information that indicates non-compliance with applicable requirements, the Competent Authority shall notify the provider of apron management services and the aerodrome operator about the non-compliance and request further information.

Si la déclaration ne contient pas les informations requises, ou contient des informations indiquant une non-conformité avec les exigences applicables, l’autorité compétente en informe le prestataire de services de gestion des aires de trafic et l’exploitant d’aérodrome et demande des informations supplémentaires.


The Competent Authority shall verify the compliance of aerodrome operators and providers of apron management services with the applicable safety directives.

L’autorité compétente vérifie la conformité des exploitants d’aérodrome et des prestataires de services de gestion des aires de trafic avec les consignes de sécurité applicables.


continued compliance with the certification basis and applicable requirements of aerodromes and aerodrome operators or providers of apron management service subject to declaration obligation; and

le respect continu de la base de certification et des exigences applicables aux aérodromes et aux exploitants d’aérodrome ou aux prestataires de services de gestion des aires de trafic soumis à une obligation de déclaration; et


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