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Air traffic services reporting office
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Arbitration Services Reporter
Arbitration service
Conciliation and Advisory Service
Conciliation and Arbitration Service
Industrial Relations Service
Meteorological reporting service
Ombudsman service's report
Reports of International Arbitral Awards
Service evaluation report
Service to the Public

Vertaling van "Arbitration Services Reporter " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Arbitration Services Reporter

Revue des Services d'arbitrage


Advisory, Conciliation and Arbitration Service [ ACAS | Conciliation and Arbitration Service | Conciliation and Advisory Service | Industrial Relations Service ]

Advisory, Conciliation and Arbitration Service


Reports of International Arbitral Awards

Recueil des sentences arbitrales internationales


Service to the Public: Task Force Report: For Discussion [ Service to the Public | Public Service 2000: report of the Task Force on Service to the Public ]

Le service au public : rapport du groupe de travail : pour discussion [ Le service au public | Fonction publique 2000 : rapport du Groupe de travail sur le service au public ]


air traffic services reporting procedure | ATS reporting procedure

procédure ATS de compte-rendu




ombudsman service's report

rapport de l'organe de médiation (1) | avis de l'organe de médiation (2)


air traffic services reporting office [ ARO ]

bureau de piste des services de la circulation aérienne [ ARO ]


meteorological reporting service

service d'observations météorologiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(c) the negotiator shall, within sixty days after the service of the notice to negotiate, report in writing to each of the parties and to the Arbitration Board concerning the success or failure in the matter of the negotiation;

c) dans les soixante jours suivant la signification de l’avis de négocier, le conciliateur fait rapport par écrit aux parties et à la Commission d’arbitrage du succès ou de l’échec de la négociation;


(2) The arbitration board may authorize any person to exercise any of its powers set out in paragraphs 16(c) and (d) of this Act and paragraphs 20(d) and (e) of the Public Service Labour Relations and Employment Board Act, and require that person to report to it on the exercise of those powers.

(2) Le conseil d’arbitrage peut déléguer les pouvoirs prévus aux alinéas 16c) et d) de la présente loi et aux alinéas 20d) et e) de la Loi sur la Commission des relations de travail et de l’emploi dans la fonction publique et assortir ou non cette délégation d’une obligation de faire rapport.


One major recommendation in that report was the appointment of a national security advisor who would have the responsibility to arbitrate between you, the RCMP, CSIS, DND sometimes and other services that might be involved in case there is a " problem of communication" between the various agencies to ensure all the agencies continue to play together.

L'une des principales recommandations de ce rapport porte sur la nomination d'un conseiller en matière de sécurité nationale qui ferait fonction d'arbitre entre vous, la GRC, le SCRS, le MDN parfois, et d'autres services qui pourraient être concernés dans l'éventualité d'un « problème de communication » entre les divers organismes afin d'assurer une collaboration continue.


The Board took note of the arbitral awards rendered by the Public Service Labour Relations Board (PSLRB) following collective bargaining for the Postal Services Sub-Group bargaining unit and the Reporting and Text Processing Sub-Groups bargaining unit.

Le Bureau prend note des sentences arbitrales rendues par la Commission des relations de travail de la fonction publique à la suite des négociations collectives de l’Unité de négociation du Sous-groupe des Services postaux et de l’Unité de négociation des sous-groupes des Comptes rendus et de Traitement de textes.


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46. Shares the Commission's view that alternative dispute-resolution mechanisms, such as mediation and arbitration or out-of-court settlements, can be an expedient and attractive option for consumers who have been unsuccessful in informally resolving their dispute with a trader or a publicly owned organisation providing services; urges Member States to encourage the development of alternative dispute-resolution mechanisms to enhance the level of consumer protection and maximise compliance with legislation, but emphasises that such me ...[+++]

46. partage la position de la Commission selon laquelle les modes alternatifs de résolution des litiges, tels que la médiation et l'arbitrage, et les mécanismes de résolution extrajudiciaire peuvent constituer une solution pratique et attractive pour les consommateurs qui ne sont pas parvenus à régler à l'amiable un conflit avec un commerçant ou un organisme public de prestation de services; invite instamment les États membres à encourager le développement de modes alternatifs de résolution des litiges afin d'augmenter le niveau de p ...[+++]


46. Shares the Commission’s view that alternative dispute-resolution mechanisms, such as mediation and arbitration or out-of-court settlements, can be an expedient and attractive option for consumers who have been unsuccessful in informally resolving their dispute with a trader or a publicly owned organisation providing services; urges Member States to encourage the development of alternative dispute-resolution mechanisms to enhance the level of consumer protection and maximise compliance with legislation, but emphasises that such me ...[+++]

46. partage la position de la Commission selon laquelle les modes alternatifs de résolution des litiges, tels que la médiation et l'arbitrage, et les mécanismes de résolution extrajudiciaire peuvent constituer une solution pratique et attractive pour les consommateurs qui ne sont pas parvenus à régler à l'amiable un conflit avec un commerçant ou un organisme public de prestation de services; invite instamment les États membres à encourager le développement de modes alternatifs de résolution des litiges afin d'augmenter le niveau de p ...[+++]


46. Shares the Commission's view that alternative dispute-resolution mechanisms, such as mediation and arbitration or out-of-court settlements, can be an expedient and attractive option for consumers who have been unsuccessful in informally resolving their dispute with a trader or a publicly owned organisation providing services; urges Member States to encourage the development of alternative dispute-resolution mechanisms to enhance the level of consumer protection and maximise compliance with legislation, but emphasises that such me ...[+++]

46. partage la position de la Commission selon laquelle les modes alternatifs de résolution des litiges, tels que la médiation et l'arbitrage, et les mécanismes de résolution extrajudiciaire peuvent constituer une solution pratique et attractive pour les consommateurs qui ne sont pas parvenus à régler à l'amiable un conflit avec un commerçant ou un organisme public de prestation de services; invite instamment les États membres à encourager le développement de modes alternatifs de résolution des litiges afin d'augmenter le niveau de p ...[+++]


12. Calls upon regional authorities to establish special administrative commissions involving local ombudsmen, to which independent investigation services should report, which should have powers of arbitration in relation to disputes concerning urbanisation projects, and which should be accessible free of charge to those directly affected by urbanisation programmes, including those who are victims of illegal property deals concerning unauthorised urban development;

12. invite les autorités régionales à mettre en place des commissions administratives spéciales faisant intervenir des médiateurs locaux, qui devront être informées par des services d'enquête indépendants et dotées de pouvoirs d'arbitrage dans les différends relatifs à des projets urbanistiques, et auxquelles ceux qui sont directement concernés par les programmes d'urbanisation, et en particulier les victimes d'opérations immobilières illégales dans le cadre d'aménagements urbains non autorisés, devront avoir accès gratuitement;


11. Calls upon regional authorities to establish special administrative commissions involving local ombudsmen, to which independent investigation services should report, which should have powers of arbitration in relation to disputes concerning urbanisation projects, and which should be accessible free of charge to those directly affected by urbanisation programmes, including those who are victims of illegal property deals concerning unauthorised urban development;

11. invite les autorités régionales à mettre en place des commissions administratives spéciales faisant intervenir les médiateurs locaux, qui devront être informées par des services d'enquête indépendants et dotées de pouvoirs d'arbitrage dans les différends relatifs à des projets urbanistiques, et auxquelles ceux qui sont directement concernés par les programmes d'urbanisation, et en particulier les victimes d'opérations immobilières illégales dans le cadre d'aménagements urbains non autorisés, devront avoir accès gratuitement;


Allow for the appointment of either a part-time or a full-time chairman, who will be chosen in consultation with the user of the service; make the Great Lakes Pilotage Authority a body corporate deemed to have been established under subsection 3(1) of the Pilotage Act and remove its subsidiary relationship to the St. Lawrence Seaway Authority; allow tariffs to come into force 30 days after publication; stipulate that the Canadian Transportation Agency must review and make a recommendation in respect of any tariff objection within 120 days; forbid the use of appropriation to make certain kinds of payment to the authority; set borrowi ...[+++]

Permettre la nomination d'un président à temps plein ou à temps partiel, qui sera choisi en consultation avec les utilisateurs des services; faire de l'Administration des Grands Lacs une personne morale réputée avoir été constituée en vertu du paragraphe 3(1) de la Loi sur le pilotage et annuler sa relation de filiale de l'Administration de la voie maritime du Saint-Laurent; permettre l'entrée en vigueur des tarifs 30 jours après leur publication; stipuler que, en cas d'opposition à un tarif, l'Office des transports du Canada doit faire enquête et faire une recommandation dans un délai de 120 jours; interdire l'utilisation de crédits ...[+++]


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