16. Invites the Member States to cooperate when developing their national syllabuses, drawing on the educational experience of the European Schools, so as to
bring the national systems and the European School system closer together; highlights the particular role of languages, history and geography syllabuses in fostering a common European ide
ntity; repeats its request to the Member States to promote the inclusion – in studies at baccalaureate level or equivalent – of a specific subject on the background, goals and functioning of th
...[+++]e European Union and its institutions, which will help young people to feel more involved in the process of European integration; 16. invite les États membres à coopérer lors du développement de leurs programmes scolaires nationaux, en mettant à profit l'expérience des EE en matière pédagogique, de faç
on à rapprocher les systèmes nationaux et le système des écoles européennes; souligne le rôle particulier que jouent les cours de langue, d'histoire et de géographie pour favoriser l'émergence d'une identité européenne commune; réitère sa demande faite aux États membres de promouvoir l'intégration – dans un cours du niveau baccalauréat ou équivalent – d'une matière spécifique relative à l'histoire, aux objectifs et au fonctionnement de l'Union européenne et de ses i
...[+++]nstitutions, ce qui rapprochera les jeunes du processus de construction européenne;