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AICG
APA
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Aviation Insurance Clauses Group
Aviation SARP
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
Complete work tasks as part of an aviation team
ECAC
European Civil Aviation Conference
GEASSA
Group of Experts on Aviation Safety and Assistance
ICAO
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
Official aviation standards and recommended practices
Prepare aviation equipment for training purposes
Stakeholders’ Advisory Group on Aviation Security
Study Group on Aircraft Accidents in Private Aviation
Work in a group in an aviation environment
Work in an aviation team
Work within an aviation team

Vertaling van "Aviation Group " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
complete work tasks as part of an aviation team | work within an aviation team | work in a group in an aviation environment | work in an aviation team

travailler au sein d’une équipe de transport aérien


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation


Study Group on Aircraft Accidents in Private Aviation | APA [Abbr.]

Groupe d'étude des accidents d'aéronefs dans l'aviation privée | APA [Abbr.]


Aviation Insurance Clauses Group | AICG [Abbr.]

Groupe clauses d'assurance aviation


Stakeholders’ Advisory Group on Aviation Security

groupe consultatif des parties intéressées à la sûreté de l'aviation


Group of Experts on Aviation Safety, Security and Assistance [ GEASSA | Group of Experts on Aviation Safety and Assistance ]

Groupe d'experts sur la sécurité, la sûreté et la coopération en aviation [ GESSCA | Groupe d'experts sur la sécurité et l'intervention en aviation ]


European Civil Aviation Conference [ ECAC ]

Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
26. Insists on ‘risk-based security’ for passenger and freight transport instead of reaction‑based measures, on a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation safety in order to meet the needs and expectations of Member States on the one hand and to avoid an unsatisfactory experience for passengers at airports on the other, and on a strengthening of the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system for the creation of security measures; urges the Commission, ther ...[+++]

26. préconise, pour le transport de passagers et de fret, une "sûreté fondée sur les risques" plutôt que sur des mesures de réaction, ainsi qu'une démarche juste et équilibrée dans le domaine sensible qu'est la sécurité aérienne afin de répondre aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et d'éviter des expériences négatives aux passagers dans les aéroports, d'autre part; insiste sur un renforcement du système de l'Aviation Security Service (AVSEC) et du Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) pour l'é ...[+++]


26. Calls for a ‘risk-based security’ approach for passenger and freight transport instead of the current reaction-based measures, and for a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation security which meets the needs and expectations of Member States on the one hand and limits passenger dissatisfaction at airports on the other, and which strengthens the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system; urges the Commission, therefore, in light of successful experien ...[+++]

26. préconise, pour le transport de passagers et de fret, une démarche de "sûreté fondée sur les risques" plutôt que sur les mesures actuelles de réaction et demande, dans le domaine sensible qu'est la sûreté aérienne, une démarche juste et équilibrée qui réponde aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et limite le mécontentement des passagers dans les aéroports, d'autre part, tout en renforçant le système de l'Aviation Security Service (AVSEC) et du Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS); demande ...[+++]


26. Insists on ‘risk-based security’ for passenger and freight transport instead of reaction-based measures, on a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation safety in order to meet the needs and expectations of Member States on the one hand and to avoid an unsatisfactory experience for passengers at airports on the other, and on a strengthening of the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system for the creation of security measures security; urges the Commiss ...[+++]

26. met l'accent sur une gestion de la sécurité en fonction des risques pour le transport de passagers et de marchandises, au lieu de mesures de réaction, sur une approche équitable et équilibrée à l'égard de la question délicate de la sécurité de l'aviation de façon à répondre aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et à éviter une expérience insatisfaisante pour les passagers à l'aéroport, d'autre part, et sur un renforcement du système du service de sûreté de l'aviation (AVSEC) et du groupe consultatif des partie ...[+++]


24. Insists on ‘risk-based security’ for passenger and freight transport instead of reaction-based measures, on a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation safety in order to meet the needs and expectations of Member States on the one hand and to avoid an unsatisfactory experience for passengers at airports on the other hand, and on a strengthening of the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system for the creation of security measures; urges the Commission, ...[+++]

24. préconise une "gestion de la sécurité en fonction des risques" pour le transport de passagers et de fret au lieu de mesures prises a posteriori, un traitement équitable et équilibré de la question sensible de la sûreté du transport aérien afin, d'une part, de répondre aux attentes et aux besoins des États membres et, d'autre part, d'éviter des expériences insatisfaisantes aux passagers dans les aéroports, ainsi qu'un renforcement du processus du service de sûreté du transport aérien (AVSEC) et du groupe consultatif des parties int ...[+++]


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These acts were finalised during 5 regular meetings of the Regulatory Committee for Civil Aviation Security, 5 meetings of the Stakeholders’ Advisory Group on Aviation Security and a number of focussed working group sessions, in which both Member States and industry were involved.

Ces actes ont été parachevés au cours de cinq réunions ordinaires du comité de réglementation pour la sûreté de l'aviation civile, de cinq réunions du groupe consultatif des parties intéressées à la sûreté de l'aviation, ainsi que d'une série de séances ciblées de groupes de travail auxquelles participaient des représentants des États membres et du secteur d'activité concerné.


These texts were finalised during 6 regular meetings of the Aviation Security Regulatory Committee, 6 meetings of the Stakeholders’ Advisory Group on Aviation Security and a number of focussed working group sessions, in which both Member States and industry were involved.

Ces textes ont été élaborés au cours de six réunions ordinaires du comité de réglementation pour la sûreté de l'aviation civile, de six réunions du groupe consultatif des parties intéressées à la sûreté de l'aviation, ainsi que d'une série de séances ciblées de groupes de travail auxquelles participaient des représentants des États membres et du secteur.


Recalls the objectives for aviation described in both the white paper on transport policy and the document ‘Flightpath 2050 - Europe’s Vision for Aviation - Report of the High Level Group on Aviation Research’;

rappelle les objectifs en matière d'aviation décrits dans le Livre blanc sur la politique des transports ainsi que dans le rapport du groupe de haut niveau sur la recherche dans le domaine de l'aviation intitulé "Flightpath 2050 – Europe's Vision for Aviation";


– Τhe next item is the debate on the oral question to the Commission by Peter Liese and Mathieu Grosch, on behalf of the PPE Group, Saïd El Khadraoui, Kathleen Van Brempt and Matthias Groote, on behalf of the SD Group, Chris Davies and Holger Krahmer, on behalf of the ALDE Group, Martin Callanan, on behalf of the ECR Group, and Satu Hassi, on behalf of the Verts/ALE Group, on aviation activities in the scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community (O-0127/2010 - B7-0463/2010).

- L’ordre du jour appelle le débat sur la question orale à la Commission sur l’intégration des activités aériennes dans le système communautaire d’échange de quotas d’émission de gaz à effet de serre de Peter Liese et Mathieu Grosch, au nom du groupe PPE, Saïd El Khadraoui, Kathleen Van Brempt et Matthias Groote, au nom du groupe SD, Chris Davies et Holger Krahmer, au nom du groupe ALDE, Martin Callanan, au nom du groupe ECR, et Satu Hassi, au nom du groupe des Verts/ALE (O-0127/2010 - B7-0463/2010).


In response to strong demand from industry, Member States and other stakeholders to simplify and increase the effectiveness of the regulatory framework for aviation in Europe, a high level group on the future of the European aviation regulatory framework (the High Level Group) was established in November 2006.

Le secteur de l’aviation, les États membres et d’autres parties intéressées souhaitant vivement que le cadre réglementaire applicable au transport aérien en Europe soit simplifié et plus efficace, il a été institué, en novembre 2006, un groupe de haut niveau sur l’avenir du cadre réglementaire européen en matière d’aviation (ci-après le «groupe de haut niveau»).


Without prejudice to the role of the Committee referred to in Article 19, the Commission shall establish a Stakeholders’ Advisory Group on Aviation Security, composed of European representative organisations engaged in, or directly affected by, aviation security.

Sans préjudice du rôle dévolu au comité visé à l’article 19, la Commission établit un groupe consultatif des parties intéressées à la sûreté de l’aviation regroupant les organisations représentatives européennes opérant dans la sûreté de l’aviation ou directement concernées par celle-ci.




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Date index: 2021-03-13
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