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Aviation fuel
Aviation fuel tax
Carbon tax
Conduct aviation fuel servicing operations
Conduct fuel servicing operations in aviation
FUEL
Fossil fuel tax
Fuel tax
Gasoline
Gasoline Tax Act
Jet engine fuel
Kerosene
Motive Fuel Use Tax Act
Motor Fuel Tax Act
Support aviation refuelling functions
Tax on motor fuels
Undertake aircraft refuelling activities
Working Group on Aviation Fuel Supplies

Traduction de «Aviation fuel tax » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


support aviation refuelling functions | undertake aircraft refuelling activities | conduct aviation fuel servicing operations | conduct fuel servicing operations in aviation

effectuer des opérations d'entretien liées au carburant d’avions


fuel tax [ tax on motor fuels ]

taxe sur les carburants


Motor Fuel Tax Act [ Gasoline (Coloured) Tax Act | Gasoline Tax Act | Motive Fuel Use Tax Act ]

Motor Fuel Tax Act [ Gasoline (Coloured) Tax Act | Gasoline Tax Act | Motive Fuel Use Tax Act ]


Fuel Tax Act, 1987 [ An Act to Provide for the Imposition of Taxes and the Collection of Taxes from Certain Purchasers of Certain Fuels and to Provide for Rebates of Taxes to Certain Purchasers ]

Fuel Tax Act, 1987 [ An Act to Provide for the Imposition of Taxes and the Collection of Taxes from Certain Purchasers of Certain Fuels and to Provide for Rebates of Taxes to Certain Purchasers ]


aviation fuel [ kerosene ]

carburant d'aviation [ essence d'aviation | kérosène ]


aviation fuel | jet engine fuel

rosène | kérosène d'aviation


Working Group on Aviation Fuel Supplies | FUEL [Abbr.]

Groupe de travail sur l'approvisionnement en carburant aviation | FUEL [Abbr.]


carbon tax [ fossil fuel tax | tax on the carbon content of oil, coal, and gas. ]

taxe sur les émissions carboniques [ taxe sur la teneur en carbone du pétrole, du charbon et du gaz | impôt sur les émissions carboniques | taxe sur les combustibles fossiles | taxe sur les hydrocarbures | taxe sur le carbone ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
NAV CANADA, or NAV CANADA's predecessor during the advisory stage, in fact suggested, when COPA raised this subject earlier, as indeed some commercial carriers, that one way of funding partly funding, at least NAV CANADA was to divert that tax revenue from aviation fuel taxes to the corporation.

NAV CANADA, ou plutôt le prédécesseur de NAV CANADA durant l'étape consultative a en fait proposé, lorsque la COPA a soulevé cette question plus tôt, comme l'ont fait certains transporteurs commerciaux, qu'une façon de financer du moins de financer en partie NAV CANADA consisterait à réaffecter à la société les recettes provenant des taxes sur le carburant d'aviation.


We at the moment pay about 10 cents for excise tax and 5 cents for federal aviation fuel tax at airports in Alberta and I assume it is the same across the country plus GST.

À l'heure actuelle, nous payons près de 10 cents de taxes d'accise et 5 cents de taxes fédérales sur les carburants d'aviation dans les aéroports de l'Alberta et je suppose que c'est la même chose dans tout le pays plus la TPS.


Just to summarize, ATAC would urge the committee to continue its efforts to reduce the debt, to look for measures to reduce Canadians' tax burden, to abolish the aviation fuel tax at the federal level, and to take action to examine the pricing and charging practices that are being implemented by government departments and recently transferred airport authorities.

Pour résumer, l'ATAC prie le comité de poursuivre ses efforts de réduction de la dette, d'envisager des mesures visant à réduire le fardeau fiscal des Canadiens, d'abolir la taxe sur le carburant d'aviation et d'examiner les politiques d'établissement des prix et de tarification mises en application par les ministères et les nouvelles administrations des aéroports.


On the subject of oil – dependence on OPEC is always a disadvantage in the light of the heated debate about Russia – I would say: if Europe manages to make economical, efficient cars on a pilot model and implement an aviation fuel tax for aviation gasoline, then we would gain more than with heated debates with OPEC on markets and export opportunities.

Concernant le pétrole: à la lumière du débat animé sur la Russie, être tributaire de l’OPEC est toujours un inconvénient. Ici, je dirais: si l’Europe parvient à construire des véhicules économiques et efficaces sur la base d’un modèle pilote et à appliquer une taxe sur les carburants aéronautiques, nous obtiendrions des avantages bien plus grands qu’en nous lançant dans un débat houleux avec l’OPEC sur les marchés et les possibilités d’exportation.


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On the subject of oil – dependence on OPEC is always a disadvantage in the light of the heated debate about Russia – I would say: if Europe manages to make economical, efficient cars on a pilot model and implement an aviation fuel tax for aviation gasoline, then we would gain more than with heated debates with OPEC on markets and export opportunities.

Concernant le pétrole: à la lumière du débat animé sur la Russie, être tributaire de l’OPEC est toujours un inconvénient. Ici, je dirais: si l’Europe parvient à construire des véhicules économiques et efficaces sur la base d’un modèle pilote et à appliquer une taxe sur les carburants aéronautiques, nous obtiendrions des avantages bien plus grands qu’en nous lançant dans un débat houleux avec l’OPEC sur les marchés et les possibilités d’exportation.


Heavy fuel taxation is common practice in Europe, yet almost nowhere in it is aviation fuel taxed.

Il est d’usage en Europe de taxer lourdement le carburant.


59. Calls on the Commission to work vigorously within the International Civil Aviation Organisation (ICAO) for the introduction of a worldwide aviation fuel tax;

59. invite la Commission à faire pression au sein de l'Organisation internationale de l'aviation civile (OIAC) pour l'introduction d'une taxe sur le kérosène au niveau mondial;


First, is it not already true that a very large share of passenger ticket costs are taxes imposed by government, the air transportation tax, the GST on top of it and that share of the aviation fuel tax which companies pass on to their consumers?

Premièrement, n'est-il pas vrai qu'une bonne partie du coût des billets représente les taxes imposées par le gouvernement, la taxe sur le transport aérien, la TPS qui s'ajoute à celle-ci, ainsi que la part de la taxe sur le carburant aviation que les transporteurs transfèrent à leurs clients?


– Mr President, I would like to warmly welcome the report on aviation fuel tax because it addresses head-on the fact that aviation is the fastest-growing source of greenhouse gas emissions and that far from discouraging these emissions, the current exemption of aviation from a fuel tax actually promotes and artificially stimulates the aviation sector and the environmental damage that goes with it.

- (EN) Monsieur le Président, je voudrais saluer chaleureusement le rapport sur la taxation du carburant d'aviation car il s'attaque de front au fait que l'aviation représente la source d'émissions de gaz à effet de serre qui connaît l'augmentation la plus rapide et le fait que, loin de décourager ces émissions, l'actuelle exonération de la taxation du carburant pour l'aviation encourage et stimule artificiellement le secteur de l'aviation et les dommages environnementaux qu'elle cause.


In 2009, the government collected hundreds of millions of dollars of these fees and taxes through airport rents, the Air Travellers Security Charge, aviation fuel taxes and others, and invested less than an estimated 5 per cent, or $30 million, into airports through ACAP.

En 2009, le gouvernement a perçu des centaines de millions de dollars grâce notamment aux loyers des aéroports, aux droits pour la sécurité des passagers du transport aérien et aux taxes sur le carburant. Il en a réinvesti environ 30 millions, soit 5 p. 100, dans les aéroports au moyen du PAIA.




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Date index: 2022-06-06
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