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Azimuth stabilised PPI
Azimuth stabilised plan position indicator
Azimuth stabilized PPI
Azimuth stabilized plan-position indicator
CAPPI
Constant altitude plan position indicator
Off-center plan-position indicator
Offset plan-position indicator
Offset-center plan-position indicator
PPI
Pitch trim indicator
Plan position indicator
Stabilizer trim indicator
Stabilizer trim position indicator pointer
Surveillance radar plan position indicator
Tracking radar plan position indicator
Trim indicator

Vertaling van "Azimuth stabilized plan-position indicator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
azimuth stabilized PPI [ azimuth stabilized plan-position indicator ]

indicateur panoramique stabilisé


azimuth stabilised plan position indicator | azimuth stabilised PPI

indicateur panoramique stabilisé en azimut


pitch trim indicator | trim indicator | stabilizer trim position indicator pointer | stabilizer trim indicator

index du stabilisateur


stabilizer trim position indicator pointer [ stabilizer trim indicator | trim indicator | pitch trim indicator ]

index du stabilisateur


off-center plan-position indicator [ offset-center plan-position indicator | offset plan-position indicator ]

indicateur panoramique à excentration


surveillance radar plan position indicator

indicateur de radar de veille | indicateur de RDV


tracking radar plan position indicator

indicateur de radar de tir


plan position indicator | PPI

indicateur panoramique | PPI


constant altitude plan position indicator | CAPPI

indicateur panoramique à altitude constante | CAPPI
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its assessment of the 2016 draft budgetary plans for euro area Member States, published in November 2015, the Commission indicated that for four countries (Spain, Italy, Lithuania and Austria), these plans posed a risk of non-compliance with the provisions of the Stability and Growth Pact.

Dans son évaluation des projets de plans budgétaires des États membres de la zone euro pour 2016, publiée en novembre 2015, la Commission a indiqué que, pour quatre pays (Espagne, Italie, Lituanie et Autriche), ces plans comportaient un risque de non-conformité avec les dispositions du pacte de stabilité et de croissance.


In its assessment of the 2016 draft budgetary plans for euro area Member States, published in November 2015, the Commission indicated that for four countries (Spain, Italy, Lithuania and Austria), these plans posed a risk of non-compliance with the provisions of the Stability and Growth Pact.

Dans son évaluation des projets de plans budgétaires des États membres de la zone euro pour 2016, publiée en novembre 2015, la Commission a indiqué que, pour quatre pays (Espagne, Italie, Lituanie et Autriche), ces plans comportaient un risque de non-conformité avec les dispositions du pacte de stabilité et de croissance.


[12] "The European Council takes note of the favourable position the Commission has indicated towards such capital contributions in the context of the assessment of public finances under the Stability and Growth Pact, necessarily in line with the flexibility that is built into its existing rules". Conclusions of the European Council of 18-19 December 2014 at: [http ...]

[12] «Le Conseil européen prend note de la position favorable dont a fait part la Commission à l'égard de ce type d'apports de capitaux dans le cadre de l'évaluation des finances publiques au titre du pacte de stabilité et de croissance, la flexibilité inhérente à ses règles actuelles étant nécessairement prise en compte» Conclusions du Conseil européen (18 et 19 décembre 2014): [http ...]


Action 4: Making the most of National Energy Efficiency Action Plans The National Energy Efficiency Action Plans provide comprehensive benchmarking on energy efficiency, including measurable objectives and indicators to monitor progress, taking into account the relative starting positions and national circumstances.

Action 4 - Tirer le meilleur parti des plans d’action nationaux pour l’efficacité énergétique Les plans d’action nationaux pour l’efficacité énergétique permettent une évaluation comparative complète en ce qui concerne l’efficacité énergétique, comprenant des objectifs et des indicateurs mesurables pour enregistrer les progrès, en tenant compte des positions de départ relatives et des circonstances nationales.


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(2) Indicators that are capable of being operated by the ship’s emergency source of power shall be provided on the navigating bridge to show the position of the stabilizer wings.

(2) La passerelle de navigation doit être pourvue d’indicateurs pouvant être alimentés par l’alimentation d’urgence du navire pour montrer la position des ailerons de stabilisation.


(e) in the case of an application regarding gas meters, a floor plan, with north indicated thereon, showing the location of provers, heaters, air conditioning ducts, windows, doors and any other feature likely to have an effect on temperature stability or air movement; and

e) dans le cas d’une demande concernant des compteurs à gaz, un plan d’étage, le nord étant indiqué, illustrant l’emplacement des gazomètres de contrôle, des chaufferettes, des conduits de climatisation, des fenêtres, des portes et de tout autre élément pouvant influer sur la stabilité de la température ou sur la circulation de l’air;


(Return tabled) Question No. 159 Mr. Sean Casey: With respect to the considered cuts to Environment Canada: (a) which specific departments and programs are affected, and what was the process taken to determine whether or not to make cuts to a specific department and program, (i) what, if any, Environment Canada Research Scientists were consulted regarding the considered cuts, (ii) what scientists outside of Environment Canada were consulted, (iii) for each department and program specified in (a), what is the number of current full-time, part-time, and contract scientific positions, (iv) the number of full-time, part-time, and contract scientists who have been given “workforce adjustment” letters, (v) the number of full-time, part-time, and ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 159 M. Sean Casey: En ce qui concerne les réductions budgétaires envisagées pour Environnement Canada: a) quels directions et programmes particuliers sont touchés, et quel processus a-t-on suivi pour déterminer lesquels parmi les directions et les programmes seraient ciblés, (i) quels scientifiques, le cas échéant, a-t-on consultés à Environnement Canada relativement aux réductions budgétaires, (ii) quels scientifiques a-t-on consulté à l’extérieur d’Environnement Canada, (iii) pour chaque direction et programme identifié en a), combien de postes scientifiques à temps plein, à temps partiel et à contra ...[+++]


While we see at this point some choppiness in the data, for example, in the U.S., where there is some positive and some negative and the negative still outweighs the positive, we see some stabilization in upticks in some of the softer data—the survey data, consumer confidence, business confidence, purchasing managerial indices around the world—but I would caution that they are coming from very low bases and this is a very recent improvement.

Nous constatons pour le moment un certain manque d'irrégularités dans les données, par exemple aux États-Unis où il y a certains résultats positifs et certains résultats négatifs, mais où le négatif l'emporte encore sur le positif, nous constatons une certaine stabilisation à la hausse pour ce qui est de certaines données — par exemple, les sondages, la confiance des consommateurs, la confiance des entreprises, l'achat d'indices de gestion dans le monde — mais tout cela part de très bas et l'amélioration est très récente.


The examination of the first set of Stability and Convergence Programmes submitted after the reform of the Pact, shows that Members States have set themselves MTOs that are broadly in line with the agreed principles. Another positive development is that the budgetary projections are, in almost all cases, based on realistic growth assumptions and with little recourse to one-off and other temporary measures. Nevertheless, in some cases, the medium-term budgetary plans lack the necessary ambition to reduce the gap between current fiscal positions and the medium-term ...[+++]

L’examen de la première série de programmes de stabilité et de convergence soumis après la réforme du pacte montre que les États membres se sont fixé des objectifs à moyen terme qui sont globalement conformes aux principes établis. Une autre évolution positive est que les projections budgétaires sont, dans presque tous les cas, basées sur des hypothèses de croissance réalistes, avec peu de recours à des mesures exceptionnelles ou autrement temporaires. Néanmoins, dans certains cas, les plans budgétaires à moyen terme ne sont pas suffisamment ambitieux pour réduire l’écart entre les positions ...[+++]


This activity shall not include: (a) flights performed exclusively for the transport, on official mission, of a reigning Monarch and his immediate family, Heads of State, Heads of Government and Government Ministers, of a country other than a Member State, where this is substantiated by an appropriate status indicator in the flight plan (b) military flights performed by military aircraft and customs and police flights (c) flights related to search and rescue, fire-fighting flights, humanitarian flights and emergency medical service flights authorised by the appropriate competent authority (d) any flights performed exclusively under visua ...[+++]

Sont exclus de cette définition: a) les vols effectués exclusivement aux fins de transporter, en mission officielle, un monarque régnant et sa proche famille, des chefs d’État, des chefs de gouvernement et des ministres, d’un pays autre que les États membres, lorsque cela est corroboré par une indication appropriée du statut dans le plan de vol. b) les vols militaires effectués par les avions militaires et les vols effectués par les services des douanes et de la police. c) les vols de recherche et de sauvetage, les vols de lutte contre le feu; les vols humanitaires et les vols médicaux d’urgence autorisés par l’autorité compétente. d) l ...[+++]


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