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Baggage and cargo volume
Baggage compartment
Baggage hold
Boot
Calculate the amount of cargo on a vessel
Calculate the amount of cargo on ship
Calculate the volume of cargo on a ship
Cargo compartment
Cargo volume
Luggage compartment
Move baggage
Perform calculations on the amount of cargo on a ship
Rear deck
Transfer luggage
Transport baggage
Trunk
Trunk compartment
Undertake cargo transport activities

Traduction de «Baggage and cargo volume » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
baggage and cargo volume

volume des soutes à bagages et à fret


transport baggage | undertake cargo transport activities | move baggage | transfer luggage

transférer des bagages




trunk | trunk compartment | luggage compartment | baggage compartment | cargo compartment | rear deck | boot

coffre | malle | malle arrière | compartiment à bagages | valise




calculate the amount of cargo on ship | perform calculations on the amount of cargo on a ship | calculate the amount of cargo on a vessel | calculate the volume of cargo on a ship

calculer la cargaison d'un navire


transit passengers, baggage, cargo or mail

passagers, bagages, fret ou courrier en transit


transfer passengers, baggage, cargo or mail

passagers, bagages, fret ou courrier en correspondance


Procedures for tracing air transported baggage and missing air transported cargo

Mesures pour retrouver les bagages aérotransportés et le frêt manquants
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In UNSCR 2321 (2016), the UN Security Council expresses its concern that the personal luggage and checked baggage of individuals entering or departing from the DPRK may be used to transport items the supply, sale or transfer of which is prohibited by UNSCR 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013), 2270 (2016) or 2321 (2016), and clarifies that such luggage and baggage constitute ‘cargo’ for the purposes of implementing paragraph 18 of UNSCR 2270 (2016), thereby referring to the obligation to inspect the cargo.

Dans sa résolution 2321 (2016), le Conseil de sécurité des Nations unies se déclare préoccupé par le fait que les bagages à main et les valises enregistrées des personnes qui entrent en RPDC ou en sortent puissent servir à transporter des articles dont la fourniture, la vente ou le transfert sont interdits aux termes des RCSNU 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013), 2270 (2016) ou 2321 (2016), et précise que ces bagages et valises constituent une «cargaison» aux fins de l'application du paragraphe 18 de la RCSNU 2270 (2016), renvoyant ainsi à l'obligation d'insp ...[+++]


Nevertheless, when the loss, damage or delay of a part of the registered baggage or cargo, or of an object contained therein, affects the value of other packages covered by the same baggage check or the same air waybill, the total weight of such package or packages shall also be taken into consideration in determining the limit of liability.

Toutefois, lorsque la perte, l’avarie ou le retard d’une partie des bagages enregistrés ou des marchandises, ou d’un objet qui y est contenu, affecte la valeur d’autres colis couverts par le même bulletin de bagages ou la même lettre de transport aérien, le poids total de ces colis doit être pris en considération pour déterminer la limite de responsabilité.


The Guadalajara Convention, which is already in effect, although Canada is not a contracting party, extends the liability of carriers that contract to carry passengers, baggage and cargo to include the airline that actually carries the passenger, baggage and cargo.

Selon la Convention de Guadalajara, qui est déjà en vigueur, bien que le Canada n'en soit pas partie contractante, la responsabilité des transporteurs qui ont le contrat de transporter des passagers, des bagages et du fret, s'étend à la ligne aérienne qui assure en fait le transport.


(b)the total annual cargo volumeeither for bulk or for non-bulk cargo handling – exceeds 0,1 % of the corresponding total annual cargo volume handled in all maritime ports of the Union.

b)le volume annuel total des marchandises – tant en vrac que conditionnées – est supérieur à 0,1 % du volume annuel total des marchandises transitant par tous les ports maritimes de l'Union.


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the total annual cargo volumeeither for bulk or for non-bulk cargo handling – exceeds 0,1 % of the corresponding total annual cargo volume handled in all maritime ports of the Union.

le volume annuel total des marchandises – tant en vrac que conditionnées – est supérieur à 0,1 % du volume annuel total des marchandises transitant par tous les ports maritimes de l'Union.


for cargo airports, the total annual cargo volume is at least 0,2 % of the total annual cargo volume of all airports of the Union.

pour les aéroports de fret, le volume annuel total du fret représente au moins 0,2 % du volume annuel total du fret de tous les aéroports de l'Union.


(b)for cargo airports, the total annual cargo volume is at least 0,2 % of the total annual cargo volume of all airports of the Union.

b)pour les aéroports de fret, le volume annuel total du fret représente au moins 0,2 % du volume annuel total du fret de tous les aéroports de l'Union.


Comparatively, is there a jurisdiction on the face of the planet that's screening all passenger plane cargo at this stage—not baggage, but cargo?

À titre de comparaison, y a-t-il une seule autorité sur la planète qui examine tout le fret des avions de passagers à cette étape — pas les bagages mais le fret?


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and ther ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils nor ...[+++]


This act is Canada's enabling legislation to give lawful effect to a global regime of common rules known as the Warsaw System, which limits carrier liability for the injury or death of a passenger and the damage, loss or delay of baggage or cargo during international air transportation.

Ce projet de loi met en oeuvre un régime mondial de règles communes connu sous le nom de système de Varsovie, qui limite la responsabilité du transporteur pour les blessures subies par des passagers ou pour le décès d'un passager ainsi que pour tout dommage, toute perte ou tout délai de la livraison de bagage ou de cargaison durant le transport international par avion.




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'Baggage and cargo volume' ->

Date index: 2021-01-24
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