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Abridge a right
Barring of a right by statutory limitation
Limit a right
Limitation of the right to execute a sentence
Limitation period for the execution of a penalty
Limitation period for the execution of a sentence
Prescription of penalty
Prescription of the sentence
Prescriptive period for the execution of a sentence
Right barred by reason of limitation
Time limit for the execution of a sentence

Vertaling van "Barring a right by statutory limitation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
barring of a right by statutory limitation

prescription d'un droit


limitation period for the execution of a sentence | statutory limitation period for the execution of a sentence | limitation period for the execution of a penalty | prescriptive period for the execution of a sentence | time limit for the execution of a sentence

délai de prescription de la peine




right barred by reason of limitation

droit frappé de prescription


limitation of the right to execute a sentence | prescription of the sentence | prescription of penalty

prescription de la peine


Regulation respecting the refresher training period and the limitation of the right of a physician to practise

Règlement sur le stage de perfectionnement et la limitation du droit d'exercice d'un médecin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That's not very assuring to parliamentarians who want to know that rights have been protected and that privacy is paramount, because we can't guarantee it or investigate it, if you will, past that imaginary statutory limitation.

Ce n'est pas très probant pour les parlementaires qui veulent savoir que les droits sont protégés et que la protection de la vie privée est primordiale, puisque nous ne pouvons fournir de garanties ou faire enquête à ce sujet au-delà de cette limite imaginaire qu'impose la loi.


(b) the illness or flight from prosecution or sentencing of the suspected or accused person prevents effective prosecution within a reasonable time, and poses the serious risk that it could be barred by statutory limitations.

(b) la maladie du suspect ou de l'accusé ou le fait de s’être soustrait aux poursuites ou à la peine empêchent l’exercice de poursuites effectives dans un délai raisonnable et entraînent un risque élevé d'extinction de l'action publique pour cause de prescription.


to express satisfaction that Malaysian lawyers have shown courage and autonomy in defending core values of the rule of law and the independence of the judiciary, and are able to advocate for and defend civil and political rights, albeit with limited impact; to express particular appreciation for the work done by the Malaysian Bar Council; to note that tensions have emerged between the judiciary and legal professionals and to raise concerns that the institutional framework has at the same time become more reserved as regards full respect for the independ ...[+++]

exprimer sa satisfaction devant le courage et l'autonomie dont font preuve les juristes malaisiens dans la défense des valeurs fondamentales que sont l'état de droit et l'indépendance du système judiciaire, ainsi que devant leur capacité à prôner et à défendre les droits civils et politiques, même si leur action n'a qu'un effet limité; saluer en particulier le travail effectué par le conseil de l'ordre des avocats de Malaisie; relever que des tensions sont apparues entre le pouvoir judiciaire et les professionnels du droit, et se dire préoccupé par le fait que le cadre interinstitutionnel est devenu, en même temps, plus réservé sur la ...[+++]


Regarding the second question concerning reasonable limits prescribed by law that can be imposed on our enjoyment of, and entitlement to, these guaranteed rights and freedoms, I will refer to existing statutory limitations that prohibit what is commonly known as " hate speech" and " hate propaganda" .

Quant à la deuxième question concernant les limites raisonnables prescrites par une règle de loi pouvant être imposées pour restreindre nos droits et libertés, je parlerai des limites statutaires existantes qui interdisent les « discours haineux » et la « propagande haineuse ».


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19. Notes Commission Recommendation 2008/473/EC of 5 June 2008 concerning the limitation of the civil liability of statutory auditors and audit firms , which calls on Member States to limit the liability of accountants, with due regard for their own national legislation and circumstances; further notes the recommendation's objective of bolstering the level playing-field for undertakings and accountancy firms through greater convergence between Member States in this area; underlines that the objective of limiting the liability of auditors and audit firms proposed by the Comm ...[+++]

19. prend note de la recommandation 2008/473/CE de la Commission du 5 juin 2008 sur la limitation de la responsabilité civile des contrôleurs légaux des comptes et des cabinets d'audit invitant les États membres à limiter la responsabilité des contrôleurs dans le respect de leur législation nationale et des circonstances particulières; prend note également de l'objectif poursuivi par cette recommandation, à savoir promouvoir des conditions de concurrence égales entre les entreprises et les cabinets d'audit par une plus grande convergence entre les États membres dans ce domaine; souligne que l'objectif de limitation de la responsabilité ...[+++]


19. Notes Commission Recommendation 2008/473/EC of 5 June 2008 concerning the limitation of the civil liability of statutory auditors and audit firms, which calls on Member States to limit the liability of accountants, with due regard for their own national legislation and circumstances; further notes the recommendation's objective of bolstering the level-playing field for undertakings and accountancy firms through greater convergence between Member States in this area; underlines that the objective of limiting the liability of auditors and audit firms proposed by the Commi ...[+++]

19. prend note de la recommandation 2008/473/CE de la Commission du 5 juin 2008 sur la limitation de la responsabilité civile des contrôleurs légaux et des cabinets d'audit invitant les États membres à limiter la responsabilité des contrôleurs dans le respect de leur législation nationale et des circonstances concrètes; prend note également de l'objectif poursuivi par cette recommandation, à savoir promouvoir des conditions de concurrence égales entre les entreprises et les cabinets d'audit par une plus grande convergence entre les États membres dans ce domaine; souligne que l'objectif de limitation de la responsabilité des contrôleurs ...[+++]


Charges under most of the provisions of the National Defence Act, including section 129, Act to the Prejudice of Good Order and Discipline of the Canadian Forces), were barred by a three-year statutory limitation period.

Les accusations possibles en vertu de la plupart des dispositions de la Loi sur la défense nationale, y compris l'article 129 un acte préjudiciable au bon ordre et à la discipline au sein des Forces canadiennes , faisaient l’objet d’un délai de prescription de trois ans prévu par la Loi.


- The second proposal is that there should be a five-year time-bar on the recovery of sums owed to the Community. This limit could be extended in cases where active steps are being taken to secure recovery. As things stand, there is no general time-limit of a ‘Community’ nature (such a limit exists in certain sectoral regulations e.g. those concerning the Staff Regulations: 5 years, the regulation on the protection of the communities’ financial interests: 4 years). However, there is interference with the national legislation, where the contract ...[+++]

- La seconde consiste à prévoir un délai de prescription de cinq ans pour le recouvrement des créances communautaires -ce délai pouvant éventuellement être prolongé en cas de poursuites actives en vue du recouvrement: à l'heure actuelle, il n'y pas de délai général de prescription "communautaire" ( il y a un délai dans certains règlements sectoriels, par exemple en ce qui concerne le statut: 5 ans, le règlement PIF, protection des intérêts financiers: 4 ans, mais il y a interférence avec les droits nationaux applicables, car le contrat fait référence à ce droit national ou parce que le juge saisi est un juge national qui applique sa prop ...[+++]


To clarify that what Daniel said is quite right, there's no statutory bar to making an asylum claim in the U.S. because of a medical condition such as being HIV positive—statutory bars refer to things like serious criminality or membership in a terrorist organization—nor is it a factor that an immigration judge or an asylum officer can in law take t ...[+++]

Pour clarifier que ce que Daniel a dit est tout à fait exact, un problème de santé comme la séropositivité n'est pas un empêchement prévu par la loi lorsqu'il s'agit de demander l'asile aux États-Unis, contrairement à des empêchements comme la grande criminalité et l'appartenance à une organisation terroriste qui sont prévus par la loi. Ce n'est pas non plus un facteur qu'un juge de l'immigration ou qu'un agent qui traite des demandes d'asile peut légalement prendre en considération au moment de déterminer si la crainte de persécution d'un demandeur d'asile est fondée ou non.


The non-emergency, statutory limitations to human rights, such as those in anti-terrorist legislation, are subject to the communication mechanism of the optional protocol of the Covenant on Civil and Political Rights.

Ces restrictions statutaires des droits de la personne en dehors des périodes de crise, par exemple les dispositions prises dans le projet de loi antiterroriste, sont assujetties au mécanisme de communication du protocole facultatif prévu dans le Pacte international relatif aux droits civils et politiques.




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Date index: 2022-02-22
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