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Agriculture Canada Canadian Grain Commission
Board of Grain Commissioners for Canada
Board of Railway Commissioners for Canada
Board of Transport Commissioners for Canada
CGC
CTA
Canadian Grain Commission
Canadian Maritime Commission
Canadian Transport Commission
Canadian Transportation Agency
Deficit Reduction Principles Agreement
National Transportation Agency
National Transportation Agency of Canada
Railway Committee of the Privy Council
TSB
TSBC
Transportation Safety Board
Transportation Safety Board of Canada

Traduction de «Board Transport Commissioners for Canada » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canadian Transportation Agency [ CTA | National Transportation Agency | National Transportation Agency of Canada | Canadian Transport Commission | Board of Transport Commissioners for Canada | Board of Railway Commissioners for Canada | Railway Committee of the Privy Council | Canadian Maritime Commission ]

Office des transports du Canada [ OTC | Office national des transports | Office national des transports du Canada | Commission canadienne des transports | Commission des transports du Canada | Commission des chemins de fer du Canada | Comité des chemins de fer du Conseil privé | Commission maritime canadie ]


Transportation Safety Board | Transportation Safety Board of Canada | TSB [Abbr.] | TSBC [Abbr.]

Bureau de la sécurité des transports | BST [Abbr.]


Treasury Board/Transport Canada Deficit Reduction Principles Agreement (1985-1991) [ Deficit Reduction Principles Agreement ]

Accord de principe entre le Conseil du Trésor et Transports Canada visant la réduction du déficit (1985-1991)


Canadian Grain Commission [ CGC | Agriculture Canada Canadian Grain Commission | Board of Grain Commissioners for Canada ]

Commission canadienne des grains [ CCG | Agriculture Canada Commission canadienne des grains | Commission des grains du Canada ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(a) pursuant to section 17 of the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission Act, hereby rescinds Tariff Circular 3, Regulations Governing the Construction, Filing and Posting of Telegraph and Telephone Tariffs by Telegraph and Telephone Companies, made by General Order No. 843 dated 1 April, 1959 of the Board of Transport Commissioners for Canada; and

(a) conformément à l’article 17 de la Loi sur le Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes, annule par la présente le Règlement régissant l’établissement, le dépôt et l’affichage des tarifs télégraphiques et téléphoniques par les compagnies de télégraphe et de téléphone (Circulaire de tarif nº 3) émises par la Commission des transports du Canada dans l’Ordonnance générale nº 843 du 1 avril 1959; et,


With regard to deregulating services, because it was mentioned here, I would like to ask you, Commissioner, what the link will be between this agreement and the agreement on civil aviation safety and the air transport agreement between the European Union and Canada.

En ce qui concerne la déréglementation des services, qui a été évoquée ici, je voudrais vous demander, Madame la Commissaire, quel sera le lien entre cet accord, l’accord sur la sécurité de l’aviation civile et l’accord sur le secteur du transport aérien entre l’Union européenne et le Canada.


With regard to deregulating services, because it was mentioned here, I would like to ask you, Commissioner, what the link will be between this agreement and the agreement on civil aviation safety and the air transport agreement between the European Union and Canada.

En ce qui concerne la déréglementation des services, qui a été évoquée ici, je voudrais vous demander, Madame la Commissaire, quel sera le lien entre cet accord, l’accord sur la sécurité de l’aviation civile et l’accord sur le secteur du transport aérien entre l’Union européenne et le Canada.


Madam President, as rapporteur for air transport agreements between the European Union and third countries, such as Canada and Brazil, I would like to ask the rapporteur and the Commissioner how the link will be ensured between gradual access to the market and airlines and these international investment agreements.

Madame la Présidente, en tant que rapporteure pour les accords de transport aérien entre l’Union européenne et les pays tiers comme le Canada et le Brésil, je souhaiterais demander au rapporteur et à la commissaire comment sera assuré le lien entre l’accès progressif au marché et les compagnies aériennes, et ces accords d’investissement internationaux.


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I feel I must point out an underlying problem here: the Commissioner for Transport, Mr Kallas, has repeatedly refused to meet with the board of the Sky and Space Intergroup to discuss the Cost-Effective Small Aircraft (CESAR) project, which affects everyone in terms of the economy, the environment and security.

J’estime que je dois soulever ici un problème sous-jacent: le commissaire chargé des transports, M. Kallas, a, à maintes reprises, refusé de rencontrer le conseil de direction de l’intergroupe Ciel et Espace pour discuter du projet CESAR (Cost-Effective Small Aircraft), qui concerne tout le monde du point de vue de l’économie, de l’environnement et de la sécurité.


– (RO) Mr President, Commissioner, air transport is vital for bringing the European Union and Canada closer to each other by facilitating the transportation of goods and persons.

- (RO) Monsieur le Président, Madame la Commissaire, le transport aérien est vital pour rapprocher l’Union européenne et le Canada en facilitant le transport des biens et des personnes.


I'm a specialist on regulation and I've also reviewed the regulatory record going back to 1905 in terms of decisions by the Board of Transport Commissioners.

Je suis spécialiste de la réglementation et j'ai également examiné le dossier de la réglementation ainsi que les décisions de la Commission des transports depuis 1905.


Each of the players in this matter, Air Canada, the Minister of Transport, the President of the Treasury Board, the Commissioner of Official Languages, and the courts, has been assigned a specific role that must be respected.

En effet, chacun des intervenants dans ce dossier—Air Canada, le ministre des Transports, la présidente du Conseil du Trésor, la commissaire aux langues officielles, les tribunaux—a un rôle spécifique qui lui a été assigné et qu'il faut respecter.


I want him to take comfort in the fact that safety is and will always be Transport Canada's number one priority (1150 ) Even before the recommendations by the Transportation Safety Board, Transport Canada limited the carriage of 80 dangerous goods in the tanker cars the member is concerned about.

Je veux le rassurer en lui disant que la sécurité est, et restera toujours, la préoccupation première de Transports Canada (1150) Bien avant que le Bureau de la sécurité des transports présente ses recommandations, Transports Canada avait limité le transport de 80 produits dangereux dans les wagons-citernes en question.


He even suggested a form in quadruplicate so that it could be sent to Treasury Board, Transport Canada, the Office of the Commissioner of Official Languages and Air Canada, to ensure serious follow-up.

On était allé jusqu'à demander que ce formulaire soit disponible en quatre exemplaires et qu'il soit possible de l'envoyer au Conseil du Trésor, à Transports Canada, aux Commissariat aux langues officielles et à vous-mêmes, pour s'assurer qu'il y ait un suivi sérieux.


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