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Assistive automobile parking brake component
Brake booster
Brake mast
Brake power-assist
Brake power-assist unit
Brake servo unit
Brake shaft
Brake track
Braking surface
Carriage brake
Electromagnetic rail brake
Electromagnetic track brake
Hand brake mast
Hand brake shaft
Hand brake staff
Magnetic track brake
Power assist brake
Power brake
Power-assist brake
Power-assist brake system
Power-assist braking system
Servo brake
Track brake
Track rope brake

Vertaling van "Brake track " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


braking surface | brake track

piste de freinage | piste de frottement




electromagnetic track brake [ electromagnetic rail brake ]

freinage électromagnétique sur rail


track brake

frein à patins électro-magnétiques sur rail




magnetic track brake

frein de voie électromagnétique | frein magnétique sur voie


Assistive automobile parking brake component

composant d'assistance de frein à main de voiture d'assistance


brake servo unit [ servo brake | power brake | power-assist brake | power assist brake | power-assist brake system | power-assist braking system | brake booster | brake power-assist unit | brake power-assist ]

servofrein


hand brake mast | hand brake shaft | hand brake staff | brake mast | brake shaft

arbre de frein à main
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5.7. The installations which have their vehicles running on a fixed track (such as funicular vehicles and multi-rope cable cars) shall be equipped with an automatic braking device on the track, when the possibility of traction cable breaking cannot reasonably be excluded.

5.7. Dans le cas des installations dont les véhicules circulent sur une voie fixe (tels que les véhicules de funiculaires et les téléphériques multicâbles ), un dispositif de freinage automatique est prévu qui agit sur la voie, lorsque l'éventualité d'une rupture du câble de traction ne peut être raisonnablement exclue.


Ensure that their company’s special instructions on hand brakes are applied to any locomotive attached to one or more cars that is left unattended for more than one hour on a main track or sidings;

s’assurer que les instructions spéciales sur les freins à main élaborées par leur compagnie sont appliquées à toutes les locomotives attelées à au moins un wagon laissé sans surveillance pendant plus d’une heure sur une voie principale ou les voies d’évitement; en plus d’être conformes aux instructions spéciales sur les freins à main de leur compagnie mentionnées au point précédent,


Amendment 5: secondly, a fast track or "emergency brake" procedure should be created which could result in a simple "yes or no" vote on the question of opening negotiations.

Amendement 5: deuxièmement, il convient de créer une procédure accélérée ou de "freinage d'urgence" qui pourrait se traduire par un simple vote "oui ou non" sur la question de l'ouverture de négociations.


– Safety, signalling and telecommunications installations on the open track, in stations and in marshalling yards, including plant for generating, transforming and distributing electric current for signalling and telecommunications; buildings for such installations or plant; track brakes;

– Installations de sécurité, de signalisation et de télécommunication de pleine voie, de gare et de triage, y compris installations de production, de transformation et de distribution de courant électrique pour le service de la signalisation et des télécommunications; bâtiments affectés auxdites installations; freins de voie;


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That is why the Committee on Transport and Tourism is calling on you to actually table a proposal for a directive on the introduction of noise-related track access charges so that, by re-investing the money collected by means of such track access charges in the railway companies – including private companies – we will be able to help see new noise-reducing brakes actually installed.

C’est pourquoi la commission des transports et du tourisme vous demande de présenter effectivement une proposition de directive relative à la perception de redevances – modulées en fonction du niveau sonore – afin que, en réinvestissant l’argent provenant de ces redevances dans les compagnies ferroviaires, y compris les compagnies privées, nous permettions à ces entreprises de placer de nouveaux freins produisant moins de bruit.


17. Calls on the Commission to draw up a proposal for a directive with a view to introducing noise-related track access charges for locomotives and wagons in order to provide incentives as quickly as possible for railway undertakings to re-equip their fleets rapidly with low-noise vehicles by replacing brake blocks; considers that, if and wherever necessary, short-term measures may also be considered and that no legislative measure should have a negative impact on the rail sector in intermodal competition;

17. invite la Commission à présenter une proposition de directive relative à la perception de redevances – modulées en fonction du niveau sonore – pour les locomotives et wagons pour inciter aussi rapidement que possible les compagnies ferroviaires à rendre sans tarder le matériel roulant moins bruyant par le remplacement des semelles de frein; estime que si et là où cela est nécessaire, des mesures de court terme peuvent aussi être prises en compte et qu'aucune mesure législative ne doit avoir de conséquences négatives pour le rail dans la concurrence intermodale;


Any limitation on the maximum longitudinal braking force applied to the track shall take into account local climatic conditions and the expected number of repeated brake applications (2).

Toute limitation de l'effort longitudinal maximal exercé par le freinage sur la voie doit prendre en compte des conditions climatiques locales et également le nombre attendu de freinages consécutifs (2).


They are able to carry on sufficient competition constraints on the merging companies. The demand side, namely manufacturers of track vehicles, imposes further constraints on brake suppliers.

Le secteur de la demande, à savoir les constructeurs de véhicules ferroviaires, impose également des pressions concurrentielles aux fournisseurs de freins.


Knorr-Bremse is the leading supplier of brakes for track vehicles in the European Economic Area (EEA).

Knorr-Bremse est le premier fournisseur de freins pour véhicules ferroviaires de l'Espace économique européen (EEE).


Knorr-Bremse is the leading supplier of brake systems for track vehicles in the EEA.

Knorr-Bremse est le premier fournisseur de systèmes de freinage pour véhicules ferroviaires dans l'EEE.




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Date index: 2024-11-02
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