Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABS
Anti-lock brakes
Anti-lock braking system
Anti-locking brakes
Antilock brake system
Antilock braking system
Antilocking brake system
Antilocking braking system
Antiskid device
Antiskid system
Assistive automobile parking brake component
Brake booster
Brake car
Brake mast
Brake power of end wagons
Brake power-assist
Brake power-assist unit
Brake servo unit
Brake shaft
Brake wagon
Hand brake mast
Hand brake shaft
Hand brake staff
Method of braking a wagon
Power assist brake
Power brake
Power-assist brake
Power-assist brake system
Power-assist braking system
Servo brake
Wagon with brake cabin

Traduction de «Brake wagon » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous








Assistive automobile parking brake component

composant d'assistance de frein à main de voiture d'assistance






brake servo unit [ servo brake | power brake | power-assist brake | power assist brake | power-assist brake system | power-assist braking system | brake booster | brake power-assist unit | brake power-assist ]

servofrein


antilock braking system [ ABS | antilock brake system | antilocking brake system | antilocking braking system | anti-lock braking system | anti-lock brakes | anti-locking brakes | antiskid system | antiskid device ]

système de freinage antiblocage [ ABS | système de freins antiblocage | antiblocage des roues | freins antiblocage | antiblocage de sécurité | système d'antiblocage des roues | système d'antiblocage électronique | dispositif d'antiblocage | antibloqueur ]


hand brake mast | hand brake shaft | hand brake staff | brake mast | brake shaft

arbre de frein à main
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
wagons for which there are no available TSI Wagon compliant composite brake blocks which can be directly fitted in the wagon without further modification of the braking system or dedicated tests;

les wagons pour lesquels il n'existe aucune semelle de frein en matériau composite conforme à la STI bruit permettant de les moderniser sans modifier le système de freinage ou sans procéder à des essais spécifiques;


Retrofitted wagons’ means existing wagons retrofitted with composite brake blocks in accordance with the requirements set out in TSI Noise;

«wagons modernisés», les wagons existants équipés de semelles de frein en matériau composite conformément aux dispositions de la STI bruit;


As it is considered that running a wagon with composite brake blocks leads to higher operating costs and given that a wagon may run in practice less than 45 000 km per year, the amount of bonus could be increased to take this into account.

Étant donné que les coûts d'exploitation d'un wagon équipé de semelles de frein en matériau composite sont plus élevés et qu'un wagon peut, dans la pratique, parcourir moins de 45 000 km par an, le montant de la prime devrait pouvoir être augmenté pour tenir compte de ces éléments.


If, during a renewal or upgrading of a wagon, the latter is equipped with certified composite brake blocks and no noise sources are added to the wagon under assessment, then it should be assumed that the requirements of TSI Noise are met.

Si, lors du renouvellement ou du réaménagement d'un wagon, celui-ci est équipé de semelles de frein en matériau composite certifiées et si aucune source de bruit n'est ajoutée au wagon faisant l'objet de l'évaluation, il convient de considérer que les exigences de la STI bruit sont respectées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The existing German fleet of freight wagons is currently generally fitted with cast iron brake blocks, which generate significantly higher noise emissions than composite brake blocks.

Les wagons de fret actuellement en circulation en Allemagne sont, en général, équipés de sabots de frein en fonte, qui génèrent des émissions sonores nettement plus élevées que ceux en matériau composite.


In July 2012 Germany notified plans to finance up to 50% of the additional cost of retrofitting freight wagons with composite brake blocks (instead of cast-iron brake blocks).

En juillet 2012, l’Allemagne a notifié son intention de financer jusqu’à 50 % du surcoût lié au réaménagement des wagons de fret avec des sabots de frein en matériau composite (destinés à remplacer les sabots en fonte).


Retrofitting existing railway freight wagons with composite brake blocks is expected to produce a smoother wheel running surface, and consequently only around half of the running noise.

L’équipement des wagons de fret existants avec des sabots de frein en matériau composite est censé fournir une bande de roulement plus harmonieuse et, par conséquent, réduire environ de moitié les bruits de roulement.


The measure will reimburse up to 50% of the cost of equipping existing freight wagons used in Germany with less noisy composite brake blocks.

Ce dispositif permettra de rembourser jusqu'à 50 % des frais engagés pour équiper les wagons de fret circulant en Allemagne de sabots de frein en matériau composite moins bruyants.


The most important railway noise source identified in the document is rail freight, and it proposes two key measures: noise emission limits for interoperable vehicles, and retrofitting of existing cast-iron block braked freight wagons with composite brake blocks - which can reduce noise emissions by 8 dB(A) to 10 dB(A) (in October 2003, the UIC (International Union of Railways) gave approval to the use in international traffic of wagons equipped with 'K' type composite brake blocks).

Le document identifie le fret ferroviaire comme étant la source de bruit ferroviaire la plus importante, et il propose deux mesures clés : la fixation de limites d'émissions sonores pour les véhicules interopérables, et la pose de semelles de freins en matériau composite sur les wagons de marchandises freinés par semelles de fonte - modification permettant de réduire de 8 dB(A) à 10 dB(A) les émissions sonores (en octobre 2003, l'UIC - Union internationale des chemins de fer a donné son 'approbation pour l'utilisation, dans le trafic international, de wagons équipés de semelles de freins composites de type K).


As the EIB targets environmentally friendly transport services, these modern freight wagons will be equipped with low-noise brake blocks reducing noise by about 50% in comparison with old wagon equipment.

L’opération s’inscrit dans le droit fil de l’appui de la BEI aux services de transport respectueux de l’environnement puisque les semelles de frein moins bruyantes dont seront équipés les wagons de marchandises permettront de réduire le bruit d’environ 50 % par rapport aux anciens équipements.


w