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Analyse the braking force of trains
Brake beam fulcrum
Brake beam safety guard
Brake beam safety hanger
Brake beam safety support
Brake beam strut
Brake lever fulcrum
Brake safety strap
Brake support of the retarder
Brake triangle
Brake-beam of the rail-brake
Center strut
Centre strut
Eddy current brake
Eddy-current rail brake
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Hangerless beam
Hangerless brake beam
Side frame wear plate for unit brake beam
Strut
Test the braking force of trains
Triangular brake beam
Unit brake beam

Vertaling van "Brake-beam the rail-brake " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
brake beam safety support [ brake beam safety hanger | brake beam safety guard | brake safety strap ]

suspension de sécurité de triangle de frein [ étrier de sécurité du triangle de frein ]


unit brake beam | hangerless brake beam | hangerless beam

triangle de frein sans bride de suspension


unit brake beam [ hangerless brake beam | hangerless beam ]

triangle de frein sans bride de suspension


brake beam strut | brake beam fulcrum | brake lever fulcrum | center strut | strut

étrésillon de triangle de frein


brake beam strut [ brake beam fulcrum | brake lever fulcrum | center strut | centre strut ]

étrésillon de triangle de frein [ jambe de force du triangle de frein ]


side frame wear plate for unit brake beam | brake beam wear plate, unit type

guide de triangle de frein sans bride de suspension


brake triangle | triangular brake beam

triangle de frein


eddy current brake | eddy-current rail brake

frein de voie à courants de Foucault | frein électrodynamique | frein linéaire à courants de Foucault


brake support of the retarder | brake-beam of the rail-brake

poutre de freinage | poutre-frein


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

tester la force de freinage des trains
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As an example, a recent study[8] concluded that if we have an accident when driving at a speed of 50 km/h and we could brake half a second earlier, we could reduce the crash energy by 50%, but an analysis of German accidents showed that 39% of passenger vehicles and 26% of trucks do not activate brakes before a collision and some 40% more do not brake effectively, underlying our limits as drivers.

À titre d’exemple, une étude récente[8] a conclu qu’en cas d’accident à une vitesse de 50 km/h, un freinage effectué une demi seconde plus tôt, diminuerait l’énergie provoquée par le choc de 50 %. Or, une analyse des accidents survenus en Allemagne a montré que 39 % des véhicules de tourisme et 26 % des camions ne freinent pas avant une collision et qu’environ 40% ne freinent pas efficacement ce qui met en évidence nos limites en tant que conducteurs.


2.1.2. The stopping distance shall be the distance covered by the vehicle from the moment when the driver begins to actuate the control device of the braking system until the moment when the vehicle stops; the initial vehicle speed (v1) shall be the speed at the moment when the driver begins to actuate the control device of the braking system; the initial speed shall not be less than 98 % of the prescribed speed for the test in question.

2.1.2. La distance d'arrêt est la distance couverte par le véhicule depuis le moment où le conducteur commence à actionner le dispositif de commande du système de freinage jusqu'au moment où le véhicule s'arrête; la vitesse initiale (v1) du véhicule est la vitesse au moment où le conducteur commence à actionner le dispositif de commande du système de freinage; la vitesse initiale ne doit pas être inférieure à 98 % de la vitesse prescrite pour l'essai en question.


In the case of a tractor to which the coupling of a towed vehicle equipped with a brake controlled by the driver of the tractor is authorised, the service braking system of the tractor shall be fitted with a device so designed that if the towed vehicle braking system should fail, or the supply line (or such other type of connection as may be adopted) between the tractor and towed vehicle should break, it will still be possible to brake the tractor with the performance prescribed for the secondary braking system; it is accordingly prescribed, in particular, that this device be fitted to the tract ...[+++]

Dans le cas d'un tracteur auquel l'accouplement d'un véhicule tracté équipé d'un frein commandé par le conducteur du tracteur est autorisé, le système de freinage de service du tracteur doit être équipé d'un dispositif conçu de telle façon que si le système de freinage du véhicule tracté est défaillant ou si la conduite d'alimentation (ou tout autre type de raccordement susceptible d'être adopté) entre le tracteur et le véhicule tracté se rompt, il restera possible de freiner le tracteur avec l'efficacité prescrite pour le système de freinage de secours; il est également prescrit, en particulier, que ce dispositif soit monté sur le syst ...[+++]


There shall be no separate assessment of the braking performance of units in position G. A unit’s braked weight in position G is the result of the braked weight in position P (see UIC 544-1:2012)

Il ne doit pas y avoir d’évaluation séparée des performances de freinage des unités en position G. Le poids freiné d’une unité en position G est le résultat du poids freiné en position P (voir UIC 544-1:2012).


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The rail temperature increase due to energy dissipated in it amounts to 0,035 oC per kN of braking force per rail string; this corresponds (for both rail strings) to rail temperature increases of around 6 oC per train in case of emergency braking.

L'élévation de température du rail sous l'effet de la dissipation d'énergie dans celui-ci est de 0,035 oC par kN d'effort de freinage par file de rail; ceci correspond (pour les deux files de rails) à une élévation de température de l'ordre de 6o C par train en cas de freinage d'urgence.


On all the lines of the trans-European high-speed railway network, the Infrastructure Manager shall permit the use of braking systems which dissipate kinetic energy through heating the rail for emergency braking, but he may prohibit this use for service braking.

L'utilisation de systèmes de freinage qui dissipent l'énergie cinétique par une élévation de la température du rail dans le cas du freinage d'urgence est admise sur l'ensemble des lignes du réseau ferroviaire transeuropéen à grande vitesse par le gestionnaire de l'infrastructure, lequel peut toutefois interdire leur emploi dans le cas du freinage de service.


The most important railway noise source identified in the document is rail freight, and it proposes two key measures: noise emission limits for interoperable vehicles, and retrofitting of existing cast-iron block braked freight wagons with composite brake blocks - which can reduce noise emissions by 8 dB(A) to 10 dB(A) (in October 2003, the UIC (International Union of Railways) gave approval to the use in international traffic of wagons equipped with 'K' type composite brake blocks).

Le document identifie le fret ferroviaire comme étant la source de bruit ferroviaire la plus importante, et il propose deux mesures clés : la fixation de limites d'émissions sonores pour les véhicules interopérables, et la pose de semelles de freins en matériau composite sur les wagons de marchandises freinés par semelles de fonte - modification permettant de réduire de 8 dB(A) à 10 dB(A) les émissions sonores (en octobre 2003, l'UIC - Union internationale des chemins de fer a donné son 'approbation pour l'utilisation, dans le trafic international, de wagons équipés de semelles de freins composites de type K).


In the case of a motor vehicle to which the coupling of a trailer equipped with a brake controlled by the driver of the towing vehicle is authorised, the service braking system of the towing vehicle shall be fitted with a device so designed that if the trailer braking system should fail, or the air supply line (or such other type of connection as may be adopted) between the towing vehicle and trailer should break, it will still be possible to brake the towing vehicle with the effectiveness prescribed for the secondary braking system; it is accordingly prescribed, in particular, that this device ...[+++]

Pour les véhicules à moteur auxquels on peut atteler une remorque équipée d'un frein commandé par le conducteur du véhicule tracteur, le système de freinage de service du véhicule tracteur doit être muni d'un dispositif conçu de manière que, en cas de défaillance du système de freinage de la remorque ou en cas d'interruption de la liaison pneumatique (ou d'un autre type de liaison) entre le véhicule tracteur et sa remorque, il soit encore possible de freiner le véhicule tracteur avec l'efficacité prescrite pour le freinage de secours; à cet effet, il est prescrit notamment que ce dispositif se trouve sur le véhicule tracteur (4).


In the case of a motor vehicle to which the coupling of a trailer equipped with a brake controlled by the driver of the drawing vehicle is authorised, the service braking device of the drawing vehicle must be fitted with a device so designed that if the trailer braking device should fail, or the air supply pipe (or such other type of connection as may be adopted) between the drawing vehicle and trailer should break, it will still be possible to brake the drawing vehicle with the effectiveness prescribed for the secondary braking ; it is accordingly prescribed, in particular, that this device be ...[+++]

Pour les véhicules à moteur auxquels il est autorisé d'atteler une remorque équipée d'un frein commandé par le conducteur du véhicule tracteur, le dispositif de freinage de service du véhicule tracteur doit être muni d'un dispositif construit de manière que, en cas de défaillance du dispositif de freinage de la remorque, ou en cas d'interruption (1)Ce point doit être interprété de la façon suivante : L'efficacité des dispositifs de freinage de service et de secours doit rester dans les limites prescrites par la directive, même pendant le désaccouplement momentané.


The first part of the brake is either the lever actuating the brake cam or similar parts (mechanical-transmission inertia brake) or the brake cylinder (hydraulic-transmission inertia brake).

La pièce qui constitue l'extrémité du frein est soit le levier actionnant la came du frein ou des éléments analogues (freins à inertie à transmission mécanique), soit le cylindre du frein (freins à inertie à transmission hydraulique).




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Date index: 2022-08-11
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