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ABS
Anti-lock brakes
Anti-lock braking system
Anti-locking brakes
Antilock brake system
Antilock braking system
Antilocking brake system
Antilocking braking system
Antiskid device
Antiskid system
Assistive automobile parking brake component
Brake booster
Brake mast
Brake power-assist
Brake power-assist unit
Brake servo unit
Brake shaft
Braking coefficient
Braking force coefficient
Braking-force coefficient
Coefficient of longitudinal friction
Hand brake mast
Hand brake shaft
Hand brake staff
PBC
Peak braking coefficient
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Plate brake testing system
Plate-type brake tester
Platform brake tester
Power assist brake
Power brake
Power-assist brake
Power-assist brake system
Power-assist braking system
Servo brake

Traduction de «Braking coefficient » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
braking coefficient

coefficient de freinage | taux de freinage


peak braking coefficient | PBC [Abbr.]

coefficient de freinage maximal | CFM [Abbr.]




braking-force coefficient | coefficient of longitudinal friction

coefficient de frottement longitudinal


Assistive automobile parking brake component

composant d'assistance de frein à main de voiture d'assistance


brake servo unit [ servo brake | power brake | power-assist brake | power assist brake | power-assist brake system | power-assist braking system | brake booster | brake power-assist unit | brake power-assist ]

servofrein


braking force coefficient

coefficient de force de freinage


antilock braking system [ ABS | antilock brake system | antilocking brake system | antilocking braking system | anti-lock braking system | anti-lock brakes | anti-locking brakes | antiskid system | antiskid device ]

système de freinage antiblocage [ ABS | système de freins antiblocage | antiblocage des roues | freins antiblocage | antiblocage de sécurité | système d'antiblocage des roues | système d'antiblocage électronique | dispositif d'antiblocage | antibloqueur ]


plate brake tester | plate-type brake tester | plate brake test bench | platform brake tester | plate brake testing system

freinomètre à plaques


hand brake mast | hand brake shaft | hand brake staff | brake mast | brake shaft

arbre de frein à main
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(14) For the purposes of paragraph 1.1.3 of Annex 3 of ECE Regulation No. 78, the peak braking coefficient shall be measured in accordance with paragraph 1.1.3(a) of that Regulation.

(14) Pour l’application du paragraphe 1.1.3 de l’annexe 3 du règlement n 78 de la CEE, le coefficient de freinage maximal doit être mesuré conformément au paragraphe 1.1.3 a) de ce règlement.


5.3.5. The braking force distribution of the service braking system shall be by design such that during braking with the service brake system on surfaces with different coefficients of friction of split-μ 0,2/0,8 a minimum deceleration can be achieved that is at least 55 % of the mean fully deceleration dm of the service braking system prescribed for the respective vehicle class (see point 6.3).

5.3.5. La répartition de la force de freinage du système de freinage de service doit être conçue de telle sorte que pendant le freinage avec le système de freinage de service sur des surfaces présentant des coefficients de frottement différents de μ 0,2/0,8, il soit possible d'obtenir une décélération minimale qui corresponde au moins à 55 % de la décélération moyenne en régime dm du système de freinage de service prescrite pour la classe de véhicules concernée (voir point 6.3).


This adjusted average peak braking force coefficient of the reference tyre (Ra) is calculated in accordance with table 3 where R1 is the average peak tyre braking coefficient in the first test of the reference tyre (R) and R2 is the average peak tyre braking coefficient in the second test of the same reference tyre (R).

Ce coefficient moyen corrigé de force de freinage maximale du pneumatique de référence (Ra) est calculé conformément au tableau 3, où R1 est le coefficient moyen de force de freinage maximale dans le premier essai du pneumatique de référence (R) et R2 est le coefficient moyen de force de freinage maximale dans le second essai du même pneumatique de référence (R).


“peak braking force coefficient of a tyre” means the maximum value of a tyre braking force coefficient that occurs prior to wheel lockup as the braking torque is progressively increased;

«coefficient maximal de force de freinage d'un pneumatique»: la valeur maximale du coefficient de force de freinage d'un pneumatique observée avant le blocage de la roue à mesure que le couple de freinage est progressivement augmenté;


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peak braking force coefficient (μpeak,ave ) = peak braking force coefficient (measured) + temperature correction

coefficient moyen de force de freinage maximale (μ peak,ave) = coefficient moyen de force de freinage maximale (mesuré) + correction des effets de la température


1 COM(91) 243-244 - 2 - The recommendations are as follows: MAXIMUM CO CONTENT ------------------------------------------ PETROL-ENGINED INSPECTION If stated by If not stated by VEHICLES the manufacturer the manufacturer ------------------------------------------------------------------------- - Not equipped Visual Content stated CO: 4.5% by volume with a by the manufacturer for pre-1986 three-way + a tolerance of vehicles catalytic of 0.5% by volume converter CO: 3.5% by volume for post- 1986 vehicles ------------------------------------------------------------------------ - Equipped with a Visual three-way catalytic converter: . at idling speed Content stated 0.5% by volume by manufacturer . at 2000 rev/min 0.3% by volume 0.3% by volume - ...[+++]

------------ (1) COM(91) 243-244 ./. - 2 - Elle préconise les règles suivantes : TAUX MAXIMUM DE CO ------ VEHICULES A INSPECTION Lorsqu'il est mentionné Lorsqu'il n'est pas ESSENCE par le constructeur mentionné par le constructeur ------ -non munis Inspection Teneur mentionnée par CO - 4,5 vol % pour d'un cata- visuelle le constructeur + tolé- véhicules avant 1986 lyseur à rance de 0,5 % en volume trois voies CO - 3,5 vol % pour véhicules après 1986 ------ -munis d'un Inspection catalyseur visuelle à trois voies . au ralenti " " Teneur mentionnée par le constructeur 0,5 vol % . à 2000 " " 0,3 vol % 0,3 vol % ------ - - - COEFICIENT D'ABSORPTION VEHICULES INSPECTION DIESEL Mentionné par le Non mentionné par constructeur par le constructeur ...[+++]


()Appendix 1 UTILIZATION OF ADHESION 1.METHOD OF MEASUREMENT FOR MOTOR VEHICLES 1.1.Determination of the coefficient of adhesion (K) 1.1.1.The coefficient of adhesion (K) shall be determined as the quotient of the maximum braking forces without locking the wheels and the corresponding dynamic load on the axle being braked.

()Appendice 1 UTILISATION DE L'ADHÉRENCE 1.MÉTHODE DE MESURE POUR LES VÉHICULES À MOTEUR 1.1.Détermination du coefficient d'adhérence (K) 1.1.1.Le coefficient d'adhérence (K) est défini comme étant le quotient des forces de freinage maximal d'un essieu sans blocage des roues et de la charge dynamique correspondante sur ce même essieu.


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