Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABS
ABS brakes
ABS system
Analyse the braking force of trains
Anti-Lock Brake System
Anti-lock braking system
Antilock brake system
Assistive automobile parking brake component
Brake booster
Brake power-assist
Brake power-assist unit
Brake servo unit
Brakes - Antilock
Braking factor
Emergency braking device
Emergency break
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
External brake factor
Hand brake
Internal brake factor
P-brake
Park brake
Parking brake
Power assist brake
Power brake
Power-assist brake
Power-assist brake system
Power-assist braking system
Servo brake
Test the braking force of trains

Traduction de «Braking factor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






Assistive automobile parking brake component

composant d'assistance de frein à main de voiture d'assistance


brake servo unit [ servo brake | power brake | power-assist brake | power assist brake | power-assist brake system | power-assist braking system | brake booster | brake power-assist unit | brake power-assist ]

servofrein


ABS brakes | ABS system | antilock brake system | Anti-Lock Brake System | Anti-lock braking system | Brakes - Antilock | ABS [Abbr.]

antibloqueur de freinage | dispositif automatique antiblocage ABS | système ABS | système antiblocage | système antiblocage de frein | système antiblocage de freinage | système antiblocage des roues | A.B.S. [Abbr.] | ABS [Abbr.]


emergency braking device | emergency break | hand brake | park brake | parking brake | p-brake

frein de secours | frein de sécurité | frein de stationnement


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

tester la force de freinage des trains


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

petite taille par déficit primaire en sous-unité acide labile


An inherited bleeding disorder caused by the reduction in activity and antigen levels of both factor V and factor VIII with manifestation of mild-to-moderate bleeding symptoms. Caused by mutations either in the LMAN1 gene (chromosome 18; q21) or in t

déficit combiné en facteurs V et VIII
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
to identify factors influencing accelerating and braking performance (weather conditions, braking equipment, reduced adhesion, sanding, etc.),

identifier les facteurs qui influencent les performances d'accélération et de freinage (conditions météorologiques, équipement de freinage, adhérence réduite, sablage, etc.).


Primary factors that influence the braking performance and the braking process are:

Les facteurs primaires qui influent sur la performance et le processus de freinage sont:


The parking brake of a unit shall be designed considering a wheel/rail (steel/steel) adhesion factor not higher than 0,12.

Le frein de stationnement d’une unité doit être conçu sur la base d’un facteur d’adhérence roue/rail (acier/acier) ne dépassant pas 0,12.


It is the result of the braking power available to decelerate the train or unit within defined limits and all factors involved in the conversion and dissipation of energy including train resistance.

Elle résulte de la puissance de freinage disponible pour réduire la vitesse du train ou de l’unité dans des limites définies et de tous les facteurs entrant en jeu dans la conversion et la dissipation de l’énergie, y compris la résistance du train.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It makes me think that, instead of being a factor of the growth of trade and economic development, the WTO and its rules act as a brake.

J'en viens à penser qu'au lieu d'être un facteur d'accroissement des échanges et du développement économique, l'OMC et ses règles sont un frein.


(b)to identify factors influencing accelerating and braking performance (weather conditions, braking equipment, reduced adhesion, sanding, etc.),

b)identifier les facteurs qui influencent les performances d'accélération et de freinage (conditions météorologiques, équipement de freinage, adhérence réduite, sablage, etc.).


28. Considers that the lack of economic integration and the high tariff and non-tariff barriers to trade between developing countries act as a brake on all potential factors of development in these countries; considers that wider opening-up of trade among the countries of the South would produce benefits for the developing countries; notes, however, that LDCs may become marginalised in South-South trade and, therefore, encourages regional FDI, technology transfer and cheaper finance from more advanced developing countries directed at the LDCs, and triangular relationships with developed countries, as well as special provisions within r ...[+++]

28. estime que l'absence d'intégration économique et les importants obstacles tarifaires et non tarifaires aux échanges entre les pays en développement entravent tous les facteurs potentiels de développement dans ces pays; estime qu'une plus grande ouverture du commerce entre pays du Sud produirait des bénéfices pour les pays en développement; constate, néanmoins, que les PMA pourraient être marginalisés dans le cadre du commerce Sud-Sud et encourage, dès lors, l'IED régional, les transferts de technologie et l'abaissement du coût des financements par les pays en développement plus avancés pour les PMA, ainsi que les relations triangul ...[+++]


28. Considers that the lack of economic integration and the high tariff and non-tariff barriers to trade between developing countries act as a brake on all potential factors of development in these countries; considers that wider opening-up of trade among the countries of the South would produce benefits for the developing countries; notes, however, that LDCs may become marginalised in South-South trade and, therefore, encourages regional FDI, technology transfer and cheaper finance from more advanced developing countries directed at the LDCs, and triangular relationships with developed countries, as well as special provisions within r ...[+++]

28. estime que l'absence d'intégration économique et les importants obstacles tarifaires et non tarifaires aux échanges entre les pays en développement entravent tous les facteurs potentiels de développement dans ces pays; estime qu'une plus grande ouverture du commerce entre pays du Sud produirait des bénéfices pour les pays en développement; constate, néanmoins, que les PMA pourraient être marginalisés dans le cadre du commerce Sud-Sud et encourage, dès lors, l'IED régional, les transferts de technologie et l'abaissement du coût des financements par les pays en développement plus avancés pour les PMA, ainsi que les relations triangul ...[+++]


28. Considers that the lack of economic integration and the high tariff and non tariff barriers to trade between developing countries act as a brake on all potential factors of development in these countries; considers that wider opening-up of trade between the countries of the South would produce benefits for the developing countries; notes, however, that LDCs may become marginalised in South-South trade and, therefore, encourages regional FDI, technology transfer and cheaper finance from more advanced developing countries directed to the LDCs and triangular relationships with developed countries as well as special provisions within r ...[+++]

28. estime que l'absence d'intégration économique et les importants obstacles tarifaires et non tarifaires aux échanges que s'opposent les pays en développement entravent tous les facteurs potentiels de développement dans ces pays; estime qu'une plus grande ouverture du commerce entre pays du Sud produira des bénéfices pour les pays en développement; constate, néanmoins, que les PMA pourraient être marginalisés dans le cadre du commerce Sud-Sud et encourage, dès lors, l'IED régional, les transferts de technologie et l'abaissement du coût des financements du fait de pays en développement plus avancés à l'intention des PMA, ainsi que les ...[+++]


Geographical factors and the conflict situation also make Iran and Turkey important either as protagonists or as antagonists: Turkey supports Azerbaijan and thus poses a threat to Armenia; Iran provides Armenia with a way round the blockade and acts as a brake on any plans Baku might have for a Greater Azerbaijan including the millions of Azeris living in Iran.

La géographie et la logique des conflits font qu’on ne peut écarter l’Iran et la Turquie de la situation d’ensemble de la région. La Turquie, par le soutien qu’elle apporte à l’Azerbaïdjan, représente une menace pour l’Arménie tandis que l’Iran, seule issue au blocus imposé à l’Arménie, constitue un frein aux éventuels projets de Bakou de constituer un Grand Azerbaïdjan qui comprendrait les millions d’Azéris que compte l’Iran.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Braking factor' ->

Date index: 2022-02-23
w