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Aft-peak bulkhead
Afterpeak bulkhead
Bulkhead
Bulkhead assembly
Bulkhead connection
Bulkhead connection barrel
Bulkhead connection bracket
Bulkhead fitting
Bulkhead union
Dual air inflatable bulkhead
Dual air pack bulkhead
Dual pneumatic bulkhead
Line-connected equipment
Line-connected telecommunications equipment
Line-connected telecommunications terminal equipment
Pressure-sealed bulkhead connection
Single air inflatable bulkhead
Single air pack bulkhead
Single pneumatic bulkhead
Stuffing box bulkhead

Vertaling van "Bulkhead connection " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






bulkhead union [ bulkhead connection | bulkhead fitting ]

raccord de traversée de cloison [ raccord de traversée ]


pressure-sealed bulkhead connection

traversée étanche


afterpeak bulkhead | aft-peak bulkhead | stuffing box bulkhead

cloison de coqueron arrière | cloison de presse-étoupe


single air pack bulkhead | single pneumatic bulkhead | single air inflatable bulkhead

cloison gonflable simple


dual air pack bulkhead | dual pneumatic bulkhead | dual air inflatable bulkhead

cloison gonflable en tandem


bulkhead | bulkhead assembly

cloison | cloison de protection | paroi de séparation


line-connected telecommunications terminal equipment | line-connected telecommunications equipment | line-connected equipment

installation terminale de télécommunication filaire | installation de télécommunication filaire | installation filaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) all cocks and valves attached to inlets or discharges, or bulkhead fittings within B/5 distance from the shell plating, other than inlets or discharges connected with machinery, being cocks or valves fitted below the margin line or the failure of which may affect the subdivision of the ship, shall be made of steel, bronze, or other equally efficient material;

d) tous les robinets et soupapes de prises d’eau ou de décharges, ou autres que des prises d’eau ou des décharges ou les accessoires de cloisons à B/5 de distance au plus du bordé extérieur autres que des prises d’eau ou des décharges, communiquant avec les machines, c’est-à-dire des robinets ou soupapes situés au-dessous de la ligne de surimmersion ou dont la défectuosité pourrait nuire au compartimentage du navire, seront faits d’acier, de bronze ou d’un autre matériau également efficace;


21 (1) Where the engine room and crew space of a fishing vessel exceeding 15.2 m but not exceeding 24.4 m in length are in adjoining compartments or are connected in any way, the bulkheads or decks between the engine room and the crew spaces shall be either

21 (1) Si la chambre des machines et les locaux de l’équipage d’un bateau de pêche d’une longueur de plus de 15,2 m mais d’au plus 24,4 m sont contigus ou en communication de quelque façon, les cloisons ou les ponts qui séparent la chambre des machines de ces locaux seront


(2) So far as practicable, trunks installed in connection with ventilation, forced draught or refrigeration systems in any ship shall not pierce such bulkheads or structures.

(2) Autant que possible, les conduits des systèmes de ventilation, de tirage forcé et de réfrigération des navires ne traverseront pas ces cloisons ou structures.


(2) In every Class A ship fitted with main or auxiliary oil-fired boilers, or internal combustion propelling machinery, the arrangements of sea connections, pumps, and the sources of power for operating them, shall be such as will ensure that a fire in any one compartment will not put all the fire pumps out of action; fire pumps shall not all be located in the same compartment but shall be arranged so that at least one pump and its source of power will remain available if a fire in any one compartment would make it impossible to use the other pump or pumps or their source of power; in some cases this requirement can be met by utilizing ...[+++]

(2) Sur tout navire de la classe A muni de chaudières principales ou auxiliaires chauffées au mazout ou mû par des moteurs à combustion interne, les prises d’eau à la mer, les pompes et les sources d’énergie qui les actionnent seront disposées de manière à éviter qu’un incendie dans l’un quelconque des compartiments puisse mettre toutes les pompes d’incendie hors de service. Les pompes d’incendie ne seront pas toutes placées dans le même compartiment mais seront disposées de façon qu’au moins l’une d’elles et sa source d’énergie soient utilisables au cas où un incendie dans un compartiment viendrait à rendre impossible l’utilisation de l ...[+++]


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