The new act will, first, improve the effectiveness of Canada's major ports by creating a national ports system made up of independently managed Canada Port Authorities, called CPAs; second, streamline the regulatory regime for the new CPAs and other ports currently administered by Transport Canada; third, dissolve Canada Ports Corporation, thereby sig
nificantly reducing bureaucratic red tape and overhead costs for major ports; fourth, repeal the Public Harbours and Ports Facilities Act; fifth, allow the minister to commercialize the operations of the Great Lakes-St. Lawrence Seaway System by entering into agreements with seaway users
...[+++] or any other group to operate and maintain the seaway; and sixth, finally, to overhaul the marine pilotage system.La nouvelle loi va, premièrement, améliorer l'efficacité des grands ports canadiens en établissant un système de ports nationaux composé d'administrations portuaires canadiennes, appelées APC, administrées indépendamment; deuxièmement, rationaliser le régime de réglementation pour les nouvelles APC et les autres ports actuellement administrés par Transports Canada; troisièmement, dissoudre la Société canadienne des ports, ce qui permettra de réduire énormément l
es chinoiseries administratives et les frais généraux pour les grands ports; quatrièmement, abroger la Loi sur les ports et les installations portuaires publics; cinquièmement
...[+++], permettre au ministre de commercialiser les activités du système des Grands Lacs et de la Voie maritime du Saint-Laurent grâce à la conclusion d'ententes avec les usagers de la voie maritime ou avec n'importe quel autre groupe en vue d'exploiter et d'entretenir la voie maritime; et enfin, sixièmement, remanier le système de pilotage maritime.