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Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Air-cargo aircraft
Aircraft
Aircraft Group
Aircraft Sector Group
CIS aircraft
Cargo aircraft
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Commonwealth of Independent States aircraft
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Drone
Drone aircraft
Leinoleic acid
Linoleic acid
Linolic acid
Manage removal of disabled aircraft
Military aeronautics
Military aircraft
Nerol
Oversee disabled aircraft removal
Passenger aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Scout plane
Supervise disabled aircraft removal
Telfairic acid
Tilt rotor airborne vehicle
Tilt rotor aircraft
Tilt-rotor aircraft
Tiltrotor aircraft
Tourist aircraft
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
War aviation
ß-nerol

Vertaling van "CIS aircraft " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Commonwealth of Independent States aircraft [ CIS aircraft ]

ronef de la Communauté des États indépendants [ aéronef de la CEI ]


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]


Aircraft Group | Aircraft Sector Group | Group on the Aircraft Sector Understanding on Export Credits for Civil Aircraft

Groupe Aéronefs


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux


air-cargo aircraft | cargo aircraft | transport aircraft

avion cargo | avion de transport | avion-cargo


tilt rotor airborne vehicle | tilt rotor aircraft | tiltrotor aircraft | tilt-rotor aircraft

aéronef à rotor basculant


(Z,Z)-octadeca-9,12-dienoic acid [ linoleic acid | cis,cis-9,12-octadecadienoic acid | leinoleic acid | linolic acid | 9,12-linoleic acid | 9,12-octadecadienoic acid | cis-9,cis-9,12-octadecadienoic acid | (Z)-9,12-octadecadienoic acid | telfairic acid ]

acide (Z,Z)-octadéca-9,12-diénoïque [ acide cis,cis-octadéca-9,12-diénoïque | acide linoléique | acide octadiène-9,12 oïque | acide linique | acide linolique ]


(2Z)-3,7-dimethylocta-2,6-dien-1-ol [ nerol | ß-nerol | 2-cis-3,7-dimethyl-2,6-octadien-1-ol | cis-3,7-dimethyl-2,6-octadien-1-ol | 2,6-dimethyl-2,6-octadien-8-ol | (Z)-3,7-dimethylocta-2,6-dien-1-ol | (Z)-3,7-dimethyl-2,6-octadien-1-ol | 3,7-dimethyl-2,6-octadien-1-ol ]

(2Z)-3,7-diméthylocta-2,6-dién-1-ol [ nérol | ß-nérol | (Z)-3,7-diméthylocta-2,6-dién-1-ol | diméthyl-3,7 octadiène-2,6 ol-1 ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An aircraft that is being overtaken has the right-of-way and the overtaking aircraft, whether climbing, descending or in horizontal flight, shall keep out of the way of the other aircraft by altering its heading to the right, and no subsequent change in the relative positions of the two aircraft shall absolve the overtaking aircraft from this obligation until it is entirely past and clear.

Au moment où un aéronef en dépasse un autre, ce dernier a la priorité de passage et l’aéronef dépassant, qu’il soit en montée, en descente ou en palier, s’écarte de la trajectoire de l’autre aéronef en obliquant vers la droite. Aucune modification ultérieure des positions relatives des deux aéronefs ne dispense l’aéronef dépassant de cette obligation jusqu’à ce qu’il ait entièrement dépassé et distancé l’autre aéronef.


Three innovative aircraft demonstrator platforms (IADPs) for large passenger aircraft, regional aircraft and fast rotorcraft (advanced helicopters), developing and testing flying demonstrators at the full aircraft/vehicle level.

trois plateformes de démonstration d’aéronefs innovants (PDAI), pour les gros-porteurs, les avions de transport régional et les giravions (hélicoptères modernes), la mise au point et l’essai de démonstrateurs volants, au niveau maximum de l’aéronef ou du véhicule.


EFW is currently active in the commercial aircraft sector, including P2F conversion of civil passenger aircraft (Airbus A300-600 and A310-300), heavy maintenance for Airbus aircraft in Europe, and the production of flat composite panels for Airbus aircraft.

EFW opère actuellement dans le secteur de l’aéronautique commerciale, notamment dans la conversion P2F d'appareils civils de transport de passagers (Airbus A300-600 et A310-300), dans la maintenance lourde pour Airbus en Europe et dans la production de panneaux plats en matériaux composites destinés aux appareils d’Airbus.


(b)an initial list of aircraft types in its fleet operated at the time of the submission of the monitoring plan and the number of aircraft per type, and an indicative list of additional aircraft types expected to be used including, where available, an estimated number of aircraft per type as well as the source streams (fuel types) associated with each aircraft type.

b)la liste initiale des types d’aéronefs de la flotte de l’exploitant d’aéronef qui sont en service au moment de la présentation du plan de surveillance et le nombre d’aéronefs par type, et la liste indicative des autres types d’aéronefs qu’il est prévu d’utiliser, y compris, le cas échéant, une estimation du nombre d’aéronefs par type, ainsi que les flux (types de carburant) associés à chaque type d’aéronef.


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an initial list of aircraft types in its fleet operated at the time of the submission of the monitoring plan and the number of aircraft per type, and an indicative list of additional aircraft types expected to be used including, where available, an estimated number of aircraft per type as well as the source streams (fuel types) associated with each aircraft type.

la liste initiale des types d’aéronefs de la flotte de l’exploitant d’aéronef qui sont en service au moment de la présentation du plan de surveillance et le nombre d’aéronefs par type, et la liste indicative des autres types d’aéronefs qu’il est prévu d’utiliser, y compris, le cas échéant, une estimation du nombre d’aéronefs par type, ainsi que les flux (types de carburant) associés à chaque type d’aéronef.


4. The aircraft operator shall determine fuel contained in the tank using data from aircraft onboard measurement systems and recorded in the mass and balance documentation, in the aircraft technical log or transmit it electronically from the aircraft to the aircraft operator.

4. L’exploitant d’aéronef détermine la quantité de carburant contenue dans le réservoir à l’aide des données fournies par les systèmes de mesure embarqués et consignées dans la documentation de masse et centrage ou dans le compte rendu matériel de l’aéronef, ou transmises par voie électronique de l’aéronef à l’exploitant de l’aéronef.


Competent authorities should be able to focus on the noisiest aircraft of the fleet (the so-called 'marginally compliant aircraft') and phase them out first, instead of introducing general night flight bans, which would also affect aircraft operators which have been investing in quieter aircraft.

Les autorités compétentes auront la possibilité de demander que soient spécifiquement retirés, dans un premier temps, les appareils les plus bruyants (dits «aéronefs présentant une faible marge de conformité») plutôt que d'imposer une interdiction générale des vols de nuit; en effet, une telle interdiction a également une incidence sur les opérateurs qui ont investi dans des appareils plus silencieux.


Hushkits are devices fitted to older design aircraft engines to reduce their noise, usually by very small amount but, sufficient to allow the aircraft to be recertificated to the higher existing international standard. The hushkits Regulation "froze" the fleet of the noisiest recertificated aircraft, which can be registered in, or operated into, the EU.

Les matériels d'insonorisation, "hushkits", sont des dispositifs installés sur moteurs d'aéronefs de conception plus ancienne ("chapitre 2"), pour réduire leur bruit, généralement par de très peu, mais suffisamment pour permettre aux avions d'être recertifiés au niveau de la norme internationale existant plus élevée ("chapitre 3"). Le règlement "hushkits" a gelé la flotte des avions recertifiés les plus bruyants, qui peuvent être enregistrés ou être exploités dans l'UE.


This is largely due to the diverging and anticipated implementation by the United States of internationally agreed arrangements on the phase out of the operation of the noisiest type of aircraft (Chapter 2 aircraft). Due to this anticipated implementation, fleet composition forecasts indicate that in the US by the year 2000 - the final cut-off for their Chapter 2 phase-out - between 1000 and 1500 aircraft could be fitted with hushkits.

Du fait de l'application divergente et anticipée, par les Etats-Unis, des dispositions internationales sur le retrait progressif des avions les plus bruyants (ceux classés dans le chapitre 2), on prévoit qu'en l'an 2000 (date limite aux Etats-Unis pour le retrait des avions du chapitre 2), entre 1000 et 1500 avions immatriculés aux Etats-Unis seront équipés de hushkits.


As a result, when it comes to a programme for a new type of aircraft, the production of 1 000 aircraft of the same model produces an average gain of 15 to 20% compared with the production of 500 aircraft, and 35 to 40% compared with the production of 250 aircraft.

Ainsi, pour un programme aéronautique d'un nouveau type d'avion, la production de 1.000 appareils de même modèle entraîne un gain moyen de 15 à 20 % à celui correspondant à la production de 500 appareils et de 35 à 40 % à celui correspondant à la production de 250 appareils.


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