Therefore, with the givens outlined previously, and given that there are already federal and Quebec organ
izations that offer scholarships for excellence—I am thin
king of the Natural Sciences and Engineering Council, the Quebec FCAR, the Medical Research Council and the Social Sciences and Humanities Research Council, all granting organizations that offer scholarships for excellence—and g
iven that there are many private corporations
...[+++] that already offer scholarships for excellence—we estimate that about $10 million per year are offered to first level students in Quebec universities—we recommend that section 27(2), which authorizes the granting of scholarships solely on the basis of excellence, up to five per cent, be withdrawn.Donc, pour les considérants énoncés précédemment, et considérant qu'il existe déjà des organismes fédéraux et québécois qui of
frent des bourses d'excellence—qu'on pense au CRSNG, au FCAR québécois, au CRM ou encore au CRSH, tous des organismes subventionnaires qui offrent des bourses d'excellence—considérant également qu'il y a énormément d'entreprises privées qui offrent déjà des bourses d'excellence—on calcule qu'environ 10 millions de dollars par année sont offerts à des étudian
ts de premier cycle dans les universités québécoises e
...[+++]n bourses d'excellence—nous recommandons que le paragraphe 27(2), qui autorise l'octroi de bourses en fonction du seul critère de l'excellence, jusqu'à concurrence de 5 p. 100, soit retiré.