Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CFTA
CMPA
Canadian Film and Television Association
Canadian Film and Television Production Association
Canadian Media Producers Association
Canadian Media Production Association
Ottawa-Hull Film and Television Association

Vertaling van "Canadian Film and Television Association " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canadian Film and Television Association [ CFTA | Association of Motion Picture Producers and Laboratories of Canada ]

Association canadienne de cinéma-télévision [ ACCT | Association of Motion Picture Producers and Laboratories of Canada ]


Ottawa-Hull Film and Television Association

Association du film et de la télévision d'Ottawa-Hull


Canadian Media Producers Association [ CMPA | Canadian Media Production Association | Canadian Film and Television Production Association ]

Canadian Media Producers Association [ CMPA | Canadian Media Production Association | Association canadienne de production de films et de télévision ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, it follows that reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society's perceptions of issues such as gender roles and the hu ...[+++]

37. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu'a la société de questions telles que la répartition des rôles entre les hommes et les femmes, l'image du corps et la normalité; encourage ...[+++]


37. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, it follows that reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society's perceptions of issues such as gender roles and the hu ...[+++]

37. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu'a la société de questions telles que la répartition des rôles entre les hommes et les femmes, l'image du corps et la normalité; encourage ...[+++]


37. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, it follows that reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society’s perceptions of issues such as gender roles and the hu ...[+++]

37. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu’a la société de questions telles que la répartition des rôles entre les hommes et les femmes, l'image du corps et la normalité; encourage ...[+++]


6. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society’s perceptions of issues such as gender roles, and the human body image a ...[+++]

6. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu’a la société de questions telles que la répartition des rôles entre les hommes et les femmes, l'image du corps et la normalité; encourage l ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Comprises services and associated fees related to the production of motion pictures (on film or videotape), radio and television programmes (live or on tape) and musical recordings.

Cette sous-rubrique recouvre les services, et les commissions y afférentes, ayant trait à la production de films cinématographiques (films ou bandes vidéo), d'émissions de radio et de télévision (en direct ou enregistrées) et d'enregistrements musicaux.


Comprise services and associated fees related to the production of motion pictures (on film or videotape), radio and television programmes (live or on tape) and musical recordings.

Comprend les services, et les commissions y afférentes, ayant trait à la production de films cinématographiques (films ou bandes vidéo), d’émissions de radio et de télévision (en direct ou enregistrées) et d’enregistrements musicaux.


Comprises services and associated fees related to the production of motion pictures (on film or videotape), radio and television programmes (live or on tape) and musical recordings.

Cette sous-rubrique recouvre les services, et les commissions y afférentes, ayant trait à la production de films cinématographiques (films ou bandes vidéo), d'émissions de radio et de télévision (en direct ou enregistrées) et d'enregistrements musicaux.


49 written comments [9] were received from Member States, national regulatory and self-regulatory authorities, authors artists, film and television producers and directors, cinema operators, video and DVD publishers/distributors, television broadcasters, industry associations, consumer representatives and trade unions.

49 commentaires écrits [9] ont été reçus, émanant des États membres, des autorités réglementaires nationales et des organismes d'autorégulation, des auteurs et artistes, des producteurs et réalisateurs de films et d'oeuvres télévisées, des éditeurs/distributeurs de vidéocassettes et DVD, des organismes de radiodiffusion télévisuelle, des associations professionnelles du secteur, des représentants des consommateurs et des syndicats.


The film and television association is right in reminding us: ``With the exception of the United States, no western country has succeeded since World War II in developing strong national cultural industries without active, growing and multiform state support. Despite the efforts made, maintaining strong national cultures and identities has become more difficult than ever with the globalization of markets increasingly dominated by the big transnational conglomerates''.

Le Regroupement du cinéma et de la télévision rappelle à juste titre, et je cite: «qu'à l'exception des États-Unis, aucun des pays occidentaux n'a réussi depuis la Seconde Guerre mondiale à développer des industries culturelles nationales fortes sans un soutien actif, croissant et multiforme de l'État et qu'en dépit des efforts déployés, le maintien de cultures et d'identités nationales fortes demeure aujourd'hui, plus que jamais, problématique face à la mondialisation des marchés et à la position ...[+++]


37.04 | Sensitized plates and film, exposed but not developed, negative or positive: A.Cinematograph film:ex II. Other positives of an educational, scientific or cultural character | All organizations (including broadcasting and television organizations), institutions or associations approved by the competent authorities of the Member States for the purpose of duty-free admission of these goods |

37.04 | Plaques, pellicules et films impressionnés, non développés, négatifs ou positifs: A.Films cinématographiquesex II. autres positifs, de caractère éducatif, scientifique ou culturel | Toutes organisations (y compris les organismes de radiodiffusion ou de télévision), institutions ou associations agréées par les autorités compétentes des États membres pour recevoir ces objets en franchise |




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Canadian Film and Television Association' ->

Date index: 2021-05-19
w