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CCNR
CCR
CEC
CRC
Central American Commission of Directors of Migration
Central American Commission of Port Authorities
Central American Organization on Migration
Central American Port Authorities Commission
Central Commission for Navigation on the Rhine
Central Commission for the Navigation of the Rhine
Central Election Commission
Central Election Commission of Russia
Central Election Commission of the Russian Federation
Central Electoral Commission
Central Rhine Commission
Commission Regulation
Commission recommendation
Community recommendation
Community regulation
Council Regulation
Council recommendation
OCAM
Recommendation
Recommendation of the European Central Bank
Regulation
Regulation of the European Central Bank
Regulation of the European Parliament

Vertaling van "Central Rhine Commission " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Central Commission for the Navigation of the Rhine | Central Rhine Commission | CCNR [Abbr.] | CCR [Abbr.] | CRC [Abbr.]

Commission centrale pour la navigation du Rhin | CCNR [Abbr.]


Central Election Commission of the Russian Federation [ Central Election Commission of Russia | Central Election Commission ]

Commission électorale centrale de la Fédération de Russie


Central American Commission of Port Authorities [ Central American Port Authorities Commission ]

Central American Commission of Port Authorities [ Central American Port Authorities Commission ]


Central American Commission of Directors of Migration [ OCAM | Central American Organization on Migration ]

Commission centraméricaine pour la migration [ Organisation centraméricaine pour la migration ]


Central Electoral Commission | CEC [Abbr.]

Commission électorale russe


Central American Commission for Comprehensive Attention to the Disadvantaged Population

Commission centraméricaine d'aide aux personnes handicapées


Central Commission for Navigation on the Rhine [ CCNR ]

Commission centrale pour la navigation du Rhin [ CCNR | Commission centrale pour la navigation rhénane ]


Central Commission for Navigation on the Rhine

Commission centrale pour la navigation du Rhin [ CCNR ]


regulation (EU) [ Commission Regulation | Community regulation | Council Regulation | regulation of the European Central Bank | regulation of the European Parliament ]

règlement (UE) [ règlement communautaire | règlement de la Banque centrale européenne | règlement de la Commission | règlement du Conseil | règlement du Parlement européen ]


recommendation (EU) [ Commission recommendation | Community recommendation | Council recommendation | recommendation of the European Central Bank ]

recommandation (UE) [ recommandation communautaire | recommandation de la Banque centrale européenne | recommandation de la Commission | recommandation du Conseil ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. By way of derogation from this Regulation, engines which have received an EU type-approval pursuant to the relevant legislation applicable on 5 October 2016, or which meet the requirements set out by the Central Commission for the Navigation of the Rhine (CCNR) and adopted as CCNR Stage II, in the framework of the Revised Convention for Rhine Navigation, may continue to be placed on the market until the dates for the placing on the market of engines set out in Annex III.

3. Par dérogation au présent règlement, les moteurs ayant obtenu une réception UE par type conformément à la législation pertinente applicable le 5 octobre 2016, ou satisfaisant aux exigences énoncées par la Commission centrale pour la navigation du Rhin (CCNR) et adoptées en tant que CCNR étape II, dans le cadre de la convention révisée pour la navigation du Rhin, peuvent continuer d'être mis sur le marché jusqu'aux dates de mise sur le marché de moteurs énoncées à l'annexe III.


A dedicated Committee involving Member States of the EU and of the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR), will associate the Commission and be open to the United Nations’ Economic Commission for Europe (UN/ECE), the River Commissions, as well as to key stakeholders, including the European social partners.

Un comité spécifique composé de représentants des États membres de l’Union européenne et de la Commission centrale pour la navigation du Rhin (CCNR) associera la Commission et sera ouvert à la Commission économique pour l'Europe des Nations unies (CEE/ONU), aux commissions fluviales, ainsi qu'aux principales parties prenantes, y compris les partenaires sociaux européens.


Today a skipper is faced with coexisting sets of rules stemming from the European or National legislator, from the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR) or the Danube Commission[7].

Un opérateur fluvial se trouve aujourd’hui face à des règles coexistantes provenant du législateur européen ou national, de la Commission Centrale pour la Navigation du Rhin (CCNR) ou de la Commission du Danube[7].


[12] Central Commission for the Navigation of the Rhine, Danube Commission, International Sava River Basin Commission and Moselle Commission

[12] Commission centrale pour la navigation du Rhin, Commission du Danube, Commission internationale pour le bassin de la Save et Commission de la Moselle.


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However, the technical requirements for vessels navigating on the Rhine river are established by the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR).

En revanche, les prescriptions techniques des bateaux du Rhin sont établies par la Commission centrale pour la navigation du Rhin.


(2) The technical requirements set out in the Annexes to Directive 2006/./EC* for the most part incorporate the provisions laid down in the Regulation on Inspection of Shipping on the Rhine, in the version approved in 2004 by the member states of the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR).

(2) Les prescriptions techniques figurant dans les annexes de la directive 2006/./CE comprennent pour l'essentiel les dispositions prévues dans le cadre du règlement de visite des bateaux du Rhin, dans la version approuvée en 2004 par les États qui sont membres de la Commission centrale pour la navigation du Rhin (CCNR).


Until now, Community law has been capable of being applied only where the provisions of the Convention of Mannheim are not in force; that Convention, which was signed on 17 October 1868, determined the principles that still largely apply today to the navigation of the Rhine, although the Central Commission for the Navigation of the Rhine had already been constituted under an annex to the Final Act of the Congress of Vienna in 1815.

Jusqu’à présent, le droit communautaire a pu être appliqué uniquement lorsque les dispositions de la Convention de Mannheim ne sont pas en vigueur. Cette Convention, signée le 17 octobre 1868, a déterminé les principes qui s’appliquent encore largement aujourd’hui à la navigation du Rhin, même si la Commission centrale pour la navigation du Rhin avait déjà été constituée dans une annexe de l’acte final du congrès de Vienne en 1815.


In order to do this, the Community’s technical requirements had to be harmonised with the standards governing navigation of the Rhine, for safety considerations had previously led the Central Commission for the Navigation of the Rhine not to recognise the technical approval of vessels on the basis of the former directive.

Pour parvenir à cet objectif, les prescriptions techniques communautaires doivent être harmonisées avec les normes régissant la navigation sur le Rhin, car des questions de sécurité avaient précédemment poussé la Commission centrale pour la navigation du Rhin à ne pas reconnaître l’approbation technique de bateaux sur la base de l’ancienne directive.


The possibility of such approval was initially ruled out owing to the rules of the Central Commission for the Navigation of the Rhine (CCNR). However, the situation altered when the CCNR adopted an amendment to the Convention of Mannheim (Additional Protocol 7) on 27 November 2002. This created a legal basis for certificates issued by other bodies than the CCNR – thus including the European Communities – to be admitted to navigation on the Rhine.

Alors que les règles de la CCNR excluaient précédemment cette possibilité, la situation a changé lorsque la CCNR a approuvé, le 27 novembre 2002, une modification de l'Acte de Mannheim (protocole additionnel n° 7), qui a instauré une base juridique autorisant la navigation sur le Rhin pour des bateaux munis de certificats délivrés par des entités autres que la CCNR, par exemple la Communauté européenne.


Paragraphs 2 and 3 shall not apply until the equivalence between the requirements established by this Directive and those established in the framework of the Mannheim Convention for the Navigation of the Rhine is recognised by the Central Commission of Navigation on Rhine (hereinafter: CCNR) and the Commission is informed thereof.

Les paragraphes 2 et 3 ne s'appliquent pas tant que l'équivalence entre les exigences établies par la présente directive et celles établies dans le cadre de la convention de Mannheim sur la navigation du Rhin n'est pas reconnue par la Commission centrale pour la navigation du Rhin (ci-après dénommée "CCNR") et que la Commission n'en a pas été informée.


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