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AFCENT HQ Staff Brunssum
CSC
Central Administration of the General Staff
Central Committee of the staff association
Central Staff Committee
Central staff
Central staff group
Core staff
Crack staff
MSC
Military Staff Committee
SFCSC
Staff committee
Staff of the Federal Council Security Committee
UNMSC
United Nations Military Staff Committee

Traduction de «Central Staff Committee » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Central Staff Committee | CSC [Abbr.]

comité central du personnel




central staff | core staff | crack staff | staff committee

état-major restreint


Military Staff Committee | United Nations Military Staff Committee | MSC [Abbr.] | UNMSC [Abbr.]

Comité d'état-major | Comité d'état-major des Nations unies | Comité d'état-major militaire | MSC [Abbr.]




Central Committee of the staff association

Comité central de l'association du personnel


Headquarters Allied Forces Central Europe Staff Brunssum [ AFCENT HQ Staff Brunssum ]

Quartier-général de l'État-major des Forces alliées, Centre Europe, Brunssum [ QG «AFCENT STAFF» Brunssum ]


Central Administration of the General Staff

Services centraux de l'Etat-major général [ SCEMG ]


Staff of the Federal Council Security Committee [ SFCSC ]

Etat-major de la Délégation du Conseil fédéral pour la sécurité | Etat-major de la Délséc [ EM Délséc ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Those decisions shall then be implemented by the Director-General, together with the staff of the Central Executive Management Office and the Management Committee.

Ces décisions sont alors mises en œuvre par le directeur général, en collaboration avec le personnel du bureau de gestion central et du comité de gestion.


whereas Recital 55 of Regulation (EU) No 1024/2013 specifies that any reporting obligations vis-à-vis Parliament should be subject to the relevant professional secrecy requirements; whereas Recital 74 and Article 27(1) of that Regulation provide that the members of the Supervisory Board, the steering committee, staff of the ECB and staff seconded by participating Member States carrying out supervisory duties shall be subject to the professional secrecy requirements set out in Article 37 of the Statute of the ESCB and in relevant acts of Union law; whereas Article 339 TFEU and Article 37 of the Statute of the ESCB establish that the mem ...[+++]

considérant que le règlement (UE) no 1024/2013 précise, au considérant 55, que toute obligation d’information à l’égard du Parlement devrait être soumise aux exigences de secret professionnel; que, selon le considérant 74 et l’article 27, paragraphe 1, dudit règlement, les membres du conseil de supervision, le comité de pilotage, le personnel de la BCE et le personnel détaché par les États membres participants exerçant des fonctions de supervision sont soumis aux exigences de secret professionnel prévues par l’article 37 des statuts du SEBC et par les actes pertinents du droit de l’Union; que, selon l’article 339 du traité sur le fonct ...[+++]


I. whereas Recital 55 of Regulation (EU) No ./2013 specifies that any reporting obligations vis-à-vis Parliament should be subject to the relevant professional secrecy requirements; whereas Recital 74 and Article 27(1) of that Regulation provide that the members of the Supervisory Board, the steering committee, staff of the ECB and staff seconded by participating Member States carrying out supervisory duties shall be subject to the professional secrecy requirements set out in Article 37 of the Statute of the ESCB and in relevant acts of Union law; whereas Article 339 TFEU and Article 37 of the ESCB Statute establish that the members o ...[+++]

I. considérant que le règlement (UE) n° ./2013 explique, au considérant 55, que toute obligation d'information, notamment à l'égard du Parlement européen, devrait être soumise aux exigences de secret professionnel; que, selon le considérant 74 et l'article 27, paragraphe 1, dudit règlement, les membres du conseil de surveillance, le personnel de la BCE et le personnel détaché par les États membres participants exerçant des fonctions de surveillance sont soumis, même après la cessation de leurs fonctions, aux exigences de secret professionnel prévues par l'article 37 du statut du SEBC et par les actes pertinents du droit de l'Union; qu ...[+++]


1. Members of the General Board and any other persons who work or who have worked for or in connection with the ESRB (including the relevant staff of central banks, the Advisory Scientific Committee, the Advisory Technical Committee, the ESAs and the Member States’ competent national supervisory authorities) shall not disclose information that is subject to professional secrecy, even after their duties have ceased.

1. Les membres du conseil général et toute autre personne qui travaille ou a travaillé pour ou en rapport avec le CERS (y inclus le personnel concerné des banques centrales, du comité scientifique consultatif, du comité technique consultatif, des AES et des autorités nationales de surveillance compétentes des États membres) ne divulguent pas les informations couvertes par le secret professionnel, même après la cessation de leurs fonctions.


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34. Stresses the importance that the ECB and the national central banks must accord to the quality of dialogue, transparency of information and recognition of the existence of trade unions at meetings of the staff committee;

34. souligne l'importance qui doit être accordée par la BCE et les banques centrales nationales à la qualité du dialogue, à la transparence des informations et à la reconnaissance du fait syndical lors des réunions du comité du personnel;


35. Stresses the importance that the ECB and the national central banks must accord to the quality of dialogue, transparency of information and recognition of the existence of trade unions at meetings of the Staff Committee;

35. souligne l'importance qui doit être accordée par la BCE et les banques centrales nationales à la qualité du dialogue, à la transparence des informations et à la reconnaissance du fait syndical lors des réunions du Comité du personnel;


34. Stresses the importance that the ECB and the national central banks must accord to the quality of dialogue, transparency of information and recognition of the existence of trade unions at meetings of the staff committee;

34. souligne l'importance qui doit être accordée par la BCE et les banques centrales nationales à la qualité du dialogue, à la transparence des informations et à la reconnaissance du fait syndical lors des réunions du comité du personnel;


14. Calls upon the Commission to put forward a methodological proposal - to be discussed, inter alia, within the Euro-Latin American Parliamentary Assembly and at the EU-Latin American and Caribbean (LAC) Summit to be held in Lima in May 2008 - concerning ways of coordinating - in cooperation with local institutions and organisations - the various EU initiatives designed to combat feminicide and the impunity of the perpetrators, and to make the staff of those institutions and organisations aware of gender issues and violence against women; calls also for such initiatives to be regularly put forward and discussed by its ...[+++]

14. demande à la Commission qu'elle fasse une proposition méthodologique, à discuter, entre autres, à l'assemblée parlementaire conjointe EuroLat et au sommet UE-Amérique latine et Caraïbes à Lima au mois de mai 2008, quant à la façon de coordonner les différentes initiatives de l'UE destinées à la lutte contre les féminicides et l'impunité des responsables de ces actes, en coopération avec les institutions et les organisations locales, et de mettre en oeuvre des actions de sensibilisation de leur personnel par rapport aux questions de genre et de violence contre les femmes; demande aussi que ces initiatives soient régulièrement présent ...[+++]


Staff will be consulted throughout the process through constructive dialogue with the Central Staff Committee and the Trade Unions, and through an active internal Communication strategy.

Le personnel sera consulté à tous les stades du processus dans le cadre d'un dialogue constructif avec le comité central du personnel et les syndicats et d'une stratégie active de communication interne.


In Sweden 44% percent of the staff of central government authorities are women, in Finland in 68% of all public committees the percentage of women members is 42%, while Belgium and Germany, which both have legislative requirements for a 33% participation of women in public committees, only have a percentage of 18.63% and 12.2% respectively.

En Suède, 44% des effectifs des instances gouvernementales centrales sont des femmes, en Finlande, 68% des commissions publiques comptent 42% de femmes parmi leurs membres. En revanche, bien que leur législation impose la présence d'au moins 33% de femmes au sein des commissions publiques, la Belgique et l'Allemagne n'enregistrent qu'une proportion atteignant respectivement 18,63% et 12,2%.




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Date index: 2021-03-05
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