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CAIS
CRCO
Call routing
Central American Integration System
Central Mediterranean migration route
Central Mediterranean route
Central Route Charges Office
Centralized routing
Centralized routing algorithm
Direct routing
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Establish waste collection routes
Guide routing
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
OCAS
Organisation of Central American States
Organization of Central American States
Planning waste collection routes
Routing a call
SICA
Waste collection route establishing
Waste collection route planning

Traduction de «Centralized routing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


centralized routing

acheminement centralisé [ routage centralisé ]


centralized routing algorithm

algorithme de routage centralisé


Central Route Charges Office | CRCO [Abbr.]

Service central des redevances de route | SCRR [Abbr.]


Central Route Charges Office

Service central des redevances de route


Central Mediterranean migration route | Central Mediterranean route

route de la Méditerranée centrale


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


planning waste collection routes | waste collection route planning | establish waste collection routes | waste collection route establishing

établir des itinéraires de collecte des déchets


direct routing | routing a call | call routing | guide routing

routage d'appels


Central American Integration System [ CAIS | OCAS | Organisation of Central American States | Organization of Central American States | SICA ]

Système d'intégration de l'Amérique centrale [ ODEAC | ODECA | Organisation des États centre-américains | Organisation des États centroaméricains | Organisation des États d'Amérique centrale | SICA | Système d'intégration centraméricain ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission has carried out its assessment of the unit rates with the support of the Performance Review Body, which is charged with assisting the Commission in the implementation of the performance scheme pursuant to Article 3 of Implementing Regulation (EU) No 390/2013, and Eurocontrol's Central Route Charges Office, using the data and additional information provided by the Member States by 1 June 2014 as well as relevant information submitted as part of the performance plans.

La Commission a effectué son évaluation des taux unitaires avec l'aide de l'organe d'évaluation des performances, qui est chargé de l'assister dans la mise en œuvre du système de performance conformément à l'article 3 du règlement (UE) no 390/2013, et du service central des redevances de route d'Eurocontrol, sur la base des données et des informations complémentaires fournies par les États membres avant le 1er juin 2014 ainsi que des informations pertinentes communiquées dans le cadre des plans de performance.


In particular, the current focus on the Central Mediterranean route is reflected and actions are outlined to respond to the continued high crossings on this route, as well as the still high number deaths in the Mediterranean.

Il est tenu compte en particulier de la priorité actuellement accordée à la route de la Méditerranée centrale et des actions sont prévues pour faire face au nombre de traversées sur cette route, qui reste important, ainsi qu'au nombre toujours élevé de morts en Méditerranée.


Malta Declaration Press release - Managing migration along the Central Mediterranean Route – Commission contributes to Malta discussion Presentation by President Juncker - Taking action on the Central Mediterranean route Fact sheet - Europe's migration and asylum policy - Small steps to make a big difference EPSC Strategic note - Irregular Migration via the Central Mediterranean Meeting page

Déclaration de Malte Communiqué de presse - Gérer la migration le long de la route de la Méditerranée centrale – Contribution de la Commission aux discussions de Malte Présentation par le président Juncker - Taking action on the Central Mediterranean route Fiche d'information - Europe's migration and asylum policy - Small steps to make a big difference Note stratégique du CESP - Irregular Migration via the Central Mediterranean Meeting page


Press release - Managing migration along the Central Mediterranean Route – Commission contributes to Malta discussion Communication: Migration on the Central Mediterranean route. Managing flows, saving lives Annex to the Comunication Questions and Answers: Migration on the Central Mediterranean route

Communiqué de presse —Gérer la migration le long de la route de la Méditerranée centrale – Contribution de la Commission aux discussions de Malte Communication: Les migrations sur l'itinéraire de la Méditerranée centrale – gérer les flux et sauver des vies Annexe de la communication Questions et réponses: les migrations sur l'itinéraire de la Méditerranée centrale


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EU and IOM launch initiative for migrant protection and reintegration in Africa along the Central Mediterranean migration routes

L'UE et l'OIM lancent une initiative pour la protection des migrants le long des routes migratoires de Méditerranée centrale et leur réinsertion en Afrique


EU and IOM launch initiative for migrant protection and reintegration in Africa along the Central Mediterranean migration routes // Brussels, 15 December 2016

L'UE et l'OIM lancent une initiative pour la protection des migrants le long des routes migratoires de Méditerranée centrale et leur réinsertion en Afrique // Bruxelles, le 15 décembre 2016


The Commission has carried out its assessment of the 2014 unit rates for charging zones with the support of the Performance Review Body (PRB) and Eurocontrol’s Central Route Charges Office and using the data and additional information provided by the Member States by June 2013.

La Commission a effectué son évaluation des taux unitaires de 2014 pour les zones tarifaires avec l’aide de l’organe d’évaluation des performances et du service central des redevances de route d’Eurocontrol, et sur la base des données et des informations complémentaires fournies par les États membres en juin 2013.


3.6 Network functions such as Eurocontrol's Central Flow Management Unit (CFMU) and Central Route Charges Office (CRCO) should also be based on clear performance targets but should include safeguards to ensure that the EU Performance Review Body (PRB) is strictly independent from those network functions.

3.6 Il convient aussi que les fonctions de réseau, telles que l'Unité centrale de gestion des flux (CFMU) et le Service central de redevances de route (SCRR) au sein d'Eurocontrol soient fondées sur des objectifs de performance clairs, qui devraient toutefois comporter des clauses garantissant que l'organe d'évaluation des performances soit strictement indépendant de ces fonctions de réseau.


[12] i.e. the Central Route Charges Office (CRCO), the Central Flow Management Unit (CFMU) and the European Air Traffic Management Database (EAD) initiatives.

[12] Le Service central des redevances de route (SCRR), l'Organisme central de gestion des courants de trafic aérien (CFMU) et les initiatives relatives à la base de données européenne de gestion du trafic aérien (EAD).


data used and calculated by the central unit of ATFM as defined in Regulation (EU) No 255/2010 on ATFM such as flight plans for general air traffic under IFR rules, actual routing, surveillance data, en-route and airport air traffic management delays, exemptions from air traffic flow management measures, respect of air traffic management slots, frequency of conditional route usage;

données utilisées et calculées par l’unité centrale d’ATFM telle que définie dans le règlement (UE) no 255/2010 sur l’ATFM, comme les plans de vol pour la circulation aérienne générale en IFR, l’itinéraire réel, les données de surveillance, les retards en route et en aéroport dus à la gestion du trafic aérien, les exemptions des mesures de gestion des courants de trafic aérien, le respect des créneaux horaires de gestion du trafic aérien, la fréquence d’utilisation des routes conditionnelles;


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