Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autistic psychopathy Schizoid disorder of childhood
Cognitive Social Competence
Early childhood social cognition
Early social cognition
Effective interaction with other people
Infant social cognition
Interacting effectively with other people
Selective mutism
Show social competences
Social cognition in infancy
Social cognition in the early years
Social competence
Social competences showing
Social skill
Social-cognitive

Vertaling van "Cognitive Social Competence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


early social cognition [ early childhood social cognition | social cognition in the early years ]

cognition sociale chez le jeune enfant [ cognition sociale dans la petite enfance | cognition sociale du jeune enfant ]


infant social cognition [ social cognition in infancy ]

cognition sociale du nourrisson [ cognition sociale chez le nourrisson | cognition sociale chez le bébé ]


interacting effectively with other people | social competences showing | effective interaction with other people | show social competences

faire preuve de compétences sociales




Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather t ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une op ...[+++]


Definition: Characterized by a marked, emotionally determined selectivity in speaking, such that the child demonstrates a language competence in some situations but fails to speak in other (definable) situations. The disorder is usually associated with marked personality features involving social anxiety, withdrawal, sensitivity, or resistance. | Selective mutism

Définition: Trouble caractérisé par un refus, lié à des facteurs émotionnels, de parler dans certaines situations déterminées. L'enfant est capable de parler dans certaines situations, mais refuse de parler dans d'autres situations (déterminées). Le trouble s'accompagne habituellement d'une accentuation nette de certains traits de personnalité, par exemple d'une anxiété sociale, d'un retrait social, d'une hypersensibilité ou d'une opposition. | Mutisme sélectif


Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and adult ...[+++]

Définition: Trouble de validité nosologique incertaine, caractérisé par une altération qualitative des interactions sociales réciproques, semblable à celle observée dans l'autisme, associée à un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Il se différencie de l'autisme essentiellement par le fait qu'il ne s'accompagne pas d'un déficit ou trouble du langage, ou du développement cognitif. Les sujets présentant ce trouble sont habituellement très malhabiles. Les anomalies persistent souvent à l'adolescence et ...[+++]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Those five domains are physical health and well-being, social competence, emotional maturity, language and cognitive development, and communication and general knowledge.

Ces cinq domaines sont la santé et le bien-être physique, les aptitudes sociales, la maturité émotive, les compétences linguistiques et le développement cognitif, et la communication et les connaissances générales.


' ``High quality daycare centres increase children's linguistic, cognitive and social competencies and it has particularly long-lasting benefits for children from low-income families'.

[.] Les garderies de qualité renforcent les compétences linguistiques, cognitives et sociales des enfants et présentent des avantages particulièrement durables pour les enfants venant de familles à faible revenu».


It measures social competence, language and cognition, emotional health, physical health, and communication.

Il mesure l'aptitude sociale, le langage et la connaissance, la santé émotionnelle, la santé physique et la communication.


26. Recognises the importance of formal, non-formal and informal learning, as well as volunteering, to promote self-development focusing on cognitive and non-cognitive skills and competences, critical thinking, capacity to deal with different opinions, media literacy, anti-discrimination and intercultural skills and competences and language learning as well as social and civic competences including learning about cultural heritage as a tool to address contemporary challeng ...[+++]

26. reconnaît l'importance de l'enseignement formel, non formel ou informel, ainsi que du bénévolat, dans le renforcement du développement personnel, en mettant l'accent sur les savoir-faire et sur les compétences tant cognitives que non cognitives, l'esprit critique, la capacité à comprendre des opinions différentes, l'éducation aux médias, les qualifications et les compétences interculturelles et antidiscriminatoires et l'apprentissage des langues, ainsi que des compétences sociales ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There have been identified five general domains of the child's behaviour that are directly relevant to success at school, and these are: physical health and well-being, social competence, emotional maturity, language richness, and general knowledge and cognitive skills.

On a identifié cinq grands domaines du comportement de l'enfant qui touchent directement le succès scolaire: la santé physique et le bien-être, la compétence sociale, la maturité émotive, la richesse du langage, ainsi que les connaissances générales et les compétences cognitives.


He said that the typical bully is one who exhibits significant externalizing behaviour; has internalizing symptoms; has both social competence and academic challenges; possesses negative attitudes and beliefs about others; has negative self-related cognitions; comes from a family environment characterized by conflict and poor parental monitoring; is more likely to perceive his or her school as having a negative atmosphere; is influenced by negative community factors; and tends to be negatively influenced by his or her peers.

Il a dit que l'intimidateur typique manifeste un comportement d'extériorisation marqué; des symptômes d'internalisation; à la fois des compétences sociales et des difficultés scolaires; des attitudes et des croyances négatives à l'égard d'autrui; des cognitions autoréférentielles négatives; il est issu d'un milieu familial caractérisé par des conflits et une surveillance parentale inadéquate; il a davantage tendance à percevoir une atmosphère négative dans son école; il est influencé par des facteurs communautaires négatifs; e ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Cognitive Social Competence' ->

Date index: 2023-07-20
w