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Air carrier company materials
Air carrier materials
Co-Mat
Commercial air carrier
Commercial air carrier operation
Commercial air carrier route
Commercial air transport operations
Commercial aviation
Commercial operation
Community list
EU air safety list
IACA
International Air Carrier Association
List of airlines banned within the EU
Preferred air carrier
Preferred airline
Preferred carrier
Supplemental air carrier
Third-level air carrier

Vertaling van "Commercial air carrier " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


commercial air carrier route

route de transport aérien commercial


commercial air carrier operation

exploitation commerciale des transporteurs aériens


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


commercial air transport operations | commercial aviation | commercial operation

aviation marchande


air carrier company materials | air carrier materials | Co-Mat [Abbr.]

matériel du transporteur aérien | Co-Mat [Abbr.]


preferred airline | preferred air carrier | preferred carrier

transporteur aérien privilégié | compagnie aérienne privilégiée




third-level air carrier

transporteur aérien de troisième niveau


International Air Carrier Association [ IACA ]

Association internationale des charters aériens [ AICA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(q) as a civil aviation inspector of a national aeronautical authority conducting inspections of the flight operation procedures or cabin safety of a commercial air carrier operating international flights;

q) à titre d’inspecteur de l’aviation civile des autorités aéronautiques nationales d’un pays pour la tenue d’inspections des procédures d’opération de vol ou de sécurité de passagers en cabine d’un transporteur aérien commercial assurant des vols internationaux;


(g) to conduct inspections of the flight operation procedures or cabin safety of a commercial air carrier operating international flights, if they are a civil aviation inspector of a national aeronautical authority and possess valid documentation to that effect; or

g) s’agissant de l’étranger muni de documents valides attestant de sa qualité, d’y procéder, à titre d’inspecteur de l’aviation civile des autorités aéronautiques d’un pays, à des inspections des procédures d’opération de vol ou de sécurité des passagers en cabine d’un transporteur aérien commercial assurant des vols internationaux;


As you recall, the initiative for commercialization came from the commercial air carriers through the Airline Transport Association of Canada, from the unions through the Canadian Association of Air Traffic Controllers, from the Canadian Business Association and from the Canadian Airline Pilots Association.

Vous vous rappelez sans doute que l'initiative en faveur de la commercialisation a été prise par les transporteurs aériens commerciaux, par le truchement de l'Association du transport aérien du Canada, des syndicats de l'Association canadienne du contrôle du trafic aérien, de la Canadian Business Aircraft Association et de la Canadian Airline Pilots Association.


Clearly, the airline ticket tax is a flow-through charge by the commercial air carriers which is put on the purchaser's bill and then passed on to the government.

Manifestement, la taxe sur le billet d'avion est une redevance imposée par les transporteurs aériens commerciaux qui est ajoutée à la facture de l'acheteur et ensuite refilée au gouvernement.


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Alongside the 30 countries applying the EU ETS in national law, 62 countries have commercial carriers covered by the system because of the levels of their activities to and from EU airports, while 98 countries have no commercial air carriers covered by the EU ETS.

Outre les 30 pays qui ont intégré le SEQE de l'UE dans leur législation nationale, 62 pays ont des transporteurs commerciaux couverts par le système en raison du niveau de leurs activités à destination et au départ des aéroports de l'UE, tandis que 98 pays n'ont aucune compagnie aérienne couverte par le SEQE de l'UE.


It should be noted that the insurance market has already developed formats which are widely accepted, both for commercial air carriers and for general aviation operators.

Il faut noter par ailleurs que le marché de l’assurance a déjà mis au point des modèles - largement acceptés - pour les transporteurs aériens commerciaux et les exploitants d’aéronefs de l’aviation générale.


The market for commercial air carriers has been opened following ratification of the European Common Aviation Area (ECAA) Agreement.

À la suite de la ratification de l'accord sur l'Espace aérien européen commun (EAEC), le marché a été ouvert aux opérateurs commerciaux de transport aérien.


the air carrier must be able to refuse to allow combinations and changes of reservation for objective and non-discriminatory reasons of a technical or commercial nature, in particular where the air carrier effecting carriage is concerned with the credit worthiness of the air carrier who would be collecting payment for this carriage, in which case the latter air carrier must be notified thereof in writing;

Le transporteur doit toutefois pouvoir refuser d'autoriser de telles combinaisons et modifications de réservation pour des raisons objectives et non discriminatoires, de nature technique ou commerciale, notamment si le transporteur aérien qui effectue le transport a des inquiétudes au sujet de la solvabilité du transporteur qui percevrait le paiement pour ce transport, auquel cas ce dernier doit en être averti par écrit.


According to Article 4(1)(a) of the Regulation on access for Community air carriers to intra-Community air routes [55], a Member State, following consultations with the other Member States concerned and after having informed the Commission and air carriers operating on the route, may impose a public service obligation in respect of scheduled air services to an airport serving a peripheral or development region in its territory or on a thin route to any regional airport in its territory, any such route being considered vital for the economic development of the region in which the airport is located, to the extent necessary to ensure on th ...[+++]

Conformément à l'article 4, paragraphe 1, point a, du règlement concernant l'accès des transporteurs aériens communautaires aux liaisons aériennes intracommunautaires [55], un État membre peut, après avoir consulté les autres États concernés et après en avoir informé la Commission et les transporteurs aériens qui exploitent la liaison, imposer des obligations de service public sur des services aériens réguliers vers un aéroport desservant une zone périphérique ou de développement située sur son territoire ou sur une liaison à faible trafic à destination d'un aéroport régional situé sur son territoire, si ces liaisons sont considérées com ...[+++]


provided that an air carrier may refuse to allow such combinations and changes of reservation for objective and non-discriminatory reasons of a technical or commercial nature, in particular where the air carrier effecting carriage is concerned with the credi worthiness of the air carrier who would be collecting payment for this carriage; in such case the latter air carrier must be notified thereof in writing;

un transporteur pouvant toutefois refuser d'autoriser de telles combinaisons et modifications de réservation pour des raisons objectives et non discriminatoires, de nature technique ou commerciale, en particulier si le transporteur aérien qui effectue le transport a des inquiétudes au sujet de la solvabilité du transporteur qui percevrait le paiement pour ce transport, auquel cas ce dernier doit en être averti par écrit;




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'Commercial air carrier' ->

Date index: 2023-10-08
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