Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air movements
Air transports
Airlifts
Commercial air transport
Commercial air transport flight
Commercial air transport movements
Commercial air transport operation
Commercial air transport operations
Commercial air transport operator
Commercial air transportation
Commercial aviation
Commercial operation
JARO-OPS 1

Traduction de «Commercial air transport movements » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
commercial air transport movements

mouvements de transport aérien commerciaux


commercial air transport operations | commercial aviation | commercial operation

aviation marchande


commercial air transport | commercial air transportation

transport aérien commercial


commercial air transport flight [ commercial air transport operation ]

vol de transport commercial


commercial air transport operator

exploitant de transport aérien commercial




commercial air transport flight

vol de transport commercial


Ordinance of 8 September 1997 on Operation of Aircraft for Commercial Air Transport [ JARO-OPS 1 ]

Ordonnance du 8 septembre 1997 sur l'exploitation d'avions dans le transport aérien commercial [ OJAR-OPS 1 ]


commercial air transport operation

vol de transport commercial


airlifts | air movements | air transports

transports aériens (généraux)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
commercial air transport movements” means the sum total of take-offs and landings for commercial air transport, calculated as an average over the three years which precede the adoption of the performance plans referred to in Article 12 of Regulation (EU) No 691/2010.

j) “mouvements de transport aérien commerciaux”: la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages effectués pour le transport aérien commercial au cours des trois années précédant l'adoption des plans de performance visés à l'article 12 du règlement (UE) no 691/2010.


The Air Transport Association of Canada, ATAC, has represented Canada's commercial air transport industry for over 75 years.

L'Association du transport aérien du Canada, l'ATAC, représente l'industrie canadienne du transport aérien depuis plus de 75 ans.


The Air Transport Association of Canada has represented Canada's commercial air transport industry for over 75 years.

L'Association du transport aérien du Canada représente l'industrie du transport aérien commercial depuis plus de 75 ans.


Where none of the airports in a Member State reaches the threshold of 50 000 commercial air transport movements per year, performance targets shall apply as a minimum to the airport with the highest commercial air transport movements.

Lorsque aucun des aéroports d’un État membre n’atteint le seuil de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, les objectifs de performance s’appliquent au minimum à l’aéroport qui compte le plus de mouvements de transport aérien commerciaux.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This Section applies to Airport operators providing services at Community airports with more than 150 000 commercial air transport movements per year and to all coordinated and facilitated airports with more than 50 000 commercial air transport movements per year.

Cette partie concerne les exploitants d’aéroport fournissant des services dans les aéroports de l’Union comptant plus de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, et tous les aéroports coordonnés et à facilitation d’horaires comptant plus de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an.


The Air Transport Association of Canada has represented Canada's commercial air transport industry for 75 years.

L'Association du transport aérien du Canada représente l'industrie du transport aérien commercial du Canada depuis 75 ans.


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où ont lieu moins de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an (c’est-à-dire l’ensemble des décollages et des atte ...[+++]


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés, le nombre de mouvements étant la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages au cours des trois années antérieures.


This process and many, if not most, of the regulations made have gained wide support in the airline community and from the Air Transport Association of Canada (ATAC) which is the national service organization for the Canadian commercial air transport industry.

Ce processus et de nombreux règlements, sinon la plupart, ont reçu un appui considérable des transporteurs aériens et de l’Association du transport aérien du Canada, qui est un organisme national de services offerts à l’industrie canadienne du transport aérien commercial.


In the field of aviation, the Council reached a general approach on the creation of a Community air traffic controller licence and adopted a partial political agreement on harmonising technical requirements and administrative procedures for the operation of aircraft engaged in commercial air transportation (EU-OPS).

Dans le domaine de l'aviation, le Conseil a approuvé une orientation générale concernant l'institution d'une licence communautaire de contrôleur de la circulation aérienne et a dégagé un accord politique partiel sur l'harmonisation des règles techniques et des procédures administratives pour l'exploitation d'aéronefs aux fins du transport aérien commercial (EU-OPS).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Commercial air transport movements' ->

Date index: 2023-07-08
w