Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Complete maxillary denture
Complete upper
Completion of upper secondary education
Congenital complete absence of upper limb
Crown half
Rocking upper coupler
Rocking upper coupler assembly
Top break facet
Top half
Top half facet
Top-break facet
Top-half facet
UEL
UFL
Upper air wind
Upper break facet
Upper denture
Upper explosion level
Upper explosion limit
Upper explosive level
Upper explosive limit
Upper flammability level
Upper flammability limit
Upper flammable level
Upper flammable limit
Upper girdle facet
Upper half facet
Upper level wind
Upper wind
Upper-air wind
Upper-break facet
Upper-girdle facet
Upper-level wind
Wind aloft

Traduction de «Complete upper » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


completion of upper secondary education

achèvement du second cycle de l’enseignement secondaire


complete spastic paralysis of upper and lower limbs on same side, with involvement of speech

paralysie spastique complète des membres inférieurs et supérieurs avec atteinte de la parole


upper explosive limit | UEL | upper explosion limit | upper flammable limit | upper flammability limit | UFL | upper explosive level | upper explosion level | upper flammable level | upper flammability level

limite supérieure d'explosivité | LSE | limite supérieure d'explosion | LSE | limite supérieure d'explosibilité | LSE | limite d'explosivité supérieure | LES | limite d'explosion supérieure | LES | limite supérieure d'inflammabilité | LSI | limite d'inflammabilité supérieure


upper denture | complete maxillary denture

prothèse supérieure | prothèse totale supérieure


Congenital complete absence of upper limb(s)

Absence congénitale complète d'un (des) membre(s) supérieur(s)


upper-level wind [ wind aloft | upper wind | upper-air wind | upper air wind | upper level wind ]

vent en altitude [ vent de la haute atmosphère | vent à haute altitude ]


crown half [ top half | upper girdle facet | upper-girdle facet | upper break facet | upper-break facet | top break facet | top-break facet | upper half facet | top half facet | top-half facet ]

haléfi de couronne [ halefi de couronne | haléfis de couronne | halefis de couronne ]


upper wind | upper-air wind | upper-level wind | wind aloft

vent d'altitude | vent en altitude


rocking upper coupler assembly | rocking upper coupler

contre-sellette d'attelage oscillante
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Only 2. 3% of people with less than upper secondary education participate in education and training, compared with 9.9% of those who had completed upper secondary education, and 15.8% of those who had completed upper tertiary education.

Parmi les personnes dont le niveau d'instruction est inférieur à celui de l'enseignement secondaire supérieur, seules 2,3 % participent à des programmes d'éducation et de formation, contre 9,9 % pour les personnes diplômées de l'enseignement secondaire supérieur et 15,8 % pour les personnes diplômées de l'enseignement supérieur.


- People completing secondary education,- continuous training of teachers,- literacy and numeracy "learning to learn" attainment levels,- percentage of adults failing to complete upper secondary education who have participated in any form of education or training, by age group.

- Population qui termine des études secondaires,- formation continue des enseignants,- niveaux atteints en lecture/écriture, en calcul/mathématiques, pour ce qui est de la capacité d'"apprendre à apprendre",- pourcentage des adultes n'ayant pas terminé des études secondaires supérieures qui ont participé à une action quelconque d'éducation ou de formation, par groupes d'âge.


Children of parents with low levels of education and from socially disadvantaged backgrounds are more likely to leave education and training before completing upper secondary education levels than other young people.

Les enfants de parents à bas niveau d’éducation et issus de milieux socialement défavorisés sont plus susceptibles que les autres jeunes de quitter l’éducation ou la formation avant la fin du deuxième cycle de l’enseignement secondaire.


One in seven young people currently leave education and training before they have completed upper secondary education.

Actuellement, un jeune sur sept quitte l'éducation ou la formation avant d'avoir achevé le deuxième cycle de l'enseignement secondaire.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- that at least 85 % of 22-year olds should have completed upper secondary education by 2010,

d'ici à 2010, au moins 85% des jeunes de 22 ans devraient avoir terminé l'enseignement secondaire supérieur


Given that nearly one- in- six young people in the EU are early school leavers and one- in- four young adults(ages 25-29) has not completed upper secondary education level, the skills obtained by volunteers can prove to be extremely valuable in accessing employment and promoting social inclusion.

Sachant qu'un jeune Européen sur six abandonne l'école tôt et qu'un jeune adulte sur quatre âgé de 25 à 29 ans ne termine pas le cycle des études secondaires, les capacités obtenues par les bénévoles se révèlent extrêmement précieuses pour accéder à l'emploi et promouvoir l'inclusion sociale.


The two other benchmarks are designed to improve the situation regarding upper secondary education: at least 85% of 20 to 24 year olds in the EU should have completed upper secondary education by 2010 (the EU-25 average has so far only risen slightly from 76.5% in 2002 to 76.7% in 2004); and the percentage of 15-year olds with reading illiteracy should have decreased by at least 20% by the end of the decade[10].

Les deux autres critères de référence visent à améliorer la situation dans l'enseignement secondaire supérieur: d’ici 2010, au moins 85 % des jeunes de 20 à 24 ans dans l’Union européenne devraient avoir terminé l’enseignement secondaire supérieur (jusqu'à présent, la moyenne de l'UE-25 n'a augmenté que légèrement, de 76,5 % en 2002 à 76,7 % en 2004) et le pourcentage de jeunes âgés de 15 ans ayant des problèmes d'illettrisme devrait avoir diminué de 20 % par rapport à la fin de la décennie[10].


14. Points out that lifelong learning helps to satisfy a social necessity and meet the needs of the European labour market and maintains that it also constitutes a social right, irrespective of age, sex, or social background; believes that socially disadvantaged groups (women, immigrants, people living below the poverty line) should be entitled to benefit as a matter of priority in view of the difficulties that they generally encounter because of their low level of training and the fact that they are marginalised in relation to education and training systems; and calls for measures providing for specific possibilities designed for such groups, so as to guarantee equal opportunities for all; hopes, finally, that specific targets will be s ...[+++]

14. souligne que l'éducation tout au long de la vie apporte une contribution à une nécessité sociale et aux besoins du marché du travail européen et souligne qu'elle est aussi un droit social quels que soient l'âge, le sexe ou l'origine sociale; aussi les groupes défavorisés socialement (femmes, immigrés, personnes vivant sous le seuil de pauvreté) devraient-ils en être les bénéficiaires privilégiés, à cause des difficultés qu'ils rencontrent généralement, en raison de leur faible niveau de formation ainsi que de leur marginalisation par rapport aux systèmes d'éducation et de formation, et réclame des mesures prévoyant des possibilités spécifiques conçues pour de tels groupes, afin de garantir pour tous l'égalité des chances; souhaite, en ...[+++]


10. Calls on the Commission, in close collaboration with the Member States, to establish specific targets for lifelong learning, aimed in particular at those who have not completed upper secondary level education, at the unskilled, the functionally illiterate, the unemployed, individuals with special needs, individuals with learning difficulties, citizens who are more than 50 years old; immigrants and women following maternity leave; calls, further, on the Commission and the Member States to cooperate on the drafting of national strategies for lifelong learning in the Member States which do not ...[+++]

10. invite la Commission, en étroite collaboration avec les États membres, à établir des objectifs spécifiques au chapitre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, et visant notamment ceux qui n'ont pu achever le deuxième cycle d'éducation secondaire, les personnes non qualifiées, les analphabètes fonctionnels, les chômeurs, les handicapés, les personnes ayant des difficultés d'apprentissage, les citoyens âgés de plus de cinquante ans, les migrants et les femmes à l'issue du congé de maternité; invite, en outre, la Commission et les États membres à collaborer à l'élaboration de stratégies nationales en matière d'éducati ...[+++]


10. Calls on the Commission, in close collaboration with the Member States, to establish specific targets for lifelong learning, aimed in particular at those who have not completed upper secondary level education, at the unskilled, the functionally illiterate, the unemployed, individuals with special needs, individuals with learning difficulties, citizens who are more than 50 years old; immigrants and women following maternity leave; calls, further, on the Commission and the Member States to cooperate on the drafting of national strategies for lifelong learning in the Member States which do not ...[+++]

10. invite la Commission, en étroite collaboration avec les États membres, à établir des objectifs spécifiques au chapitre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, et visant notamment ceux qui n'ont pu achever le deuxième cycle d'éducation secondaire, les personnes non qualifiées, les analphabètes fonctionnels, les chômeurs, les handicapés, les personnes ayant des difficultés d'apprentissage, les citoyens âgés de plus de cinquante ans, les migrants et les femmes à l'issue du congé de maternité; invite, en outre, la Commission et les États membres à collaborer à l'élaboration de stratégies nationales en matière d'éducati ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Complete upper' ->

Date index: 2023-03-23
w